Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op nieuwsblad staat “privebijeenkomsten verboden, behalve huwelijk en begrafenis”. Wat wil dat nu zeggen?

Wij hebben met 7 man VR gaming geboekt bv morgen, is dat een privebijeenkomst?
Nee, dat valt onder een "recreatieve inrichting", zoals bv ook bowling, lasershooten, ed. Dat is geen evenement of bijeenkomst en zal naar verwachting niet wijzigen. Voor dergelijke zaken geldt enkel een mondmaskerplicht.

Ik weet het. Dochter ziet ook ondertussen de bittere realiteit in. Nu ist stressen om de venue te herboeken, ticketkopers te contacteren en al dat gedoe bovenop de stress van inkomsten waar echt wel op gerekend was voor dit najaar die misgelopen worden. Dat en het feit dat ze leeft voor dat podium en het voor de zoveelste keer in stukken valt.

Niemand wint in dit verhaal.

Ik ga heel vaak concerten fotograferen voor online media. Dit weekend gaan de optredens nog gewoon door. Stiekem zou ik heel content moeten zijn, maar deze keer voelt het niet zo oké eigenlijk. Ik zak morgen met een klein(er) hartje af naar de concertzaal. Zal gewoon mijn nummertjes zijn en weg...
Ik besef dat een heel circus voor dit weekend op zo'n korte tijd afgelasten heel moeilijk is, maar gezien de situatie vind ik dit een serieus fout signaal.

Gelukkig inreisverbod maar dan blijkt ook dat de variant al in ons land zit.
Is onvermijdbaar. Inreisverbod kan deze variant niet tegenhouden en is voornamelijk bedoeld om tijd te rekken in de verspreiding ervan zodat experts voldoende data en analyses kunnen loslaten op de nieuwe variant om gepaste maatregelen te nemen.

Of je maakt er een sportwedstrijd van, want daar mag je rechtstaan in het midden maar niet gaan zitten :LOL:
Voor sportwedstrijden binnen is er toch tout court geen publiek toegelaten? Bij een tennismatch of judokamp gaat het er uiteraard wel pakken beestachtiger aan toen dan bij een metalconcert.

Het verspreidt zich ook via uwe kak inderdaad

Ik hoop dat je door de deltavariant en door vaccinaties toch resistentie gaat hebben, anders wordt dit een ramp.

Onmiddellijk = vanaf zaterdagochtend 07:00, het besluit moet nog gepubliceerd worden en voor vanavond zou nog geen impact zijn (anders is het middernacht chaos).

Dergelijke jojo met een aan en af van maatregelen gedurende meerdere jaren kunnen we toch niet blijven volhouden. Op welke manier zouden we structurele zaken kunnen veranderen om er mee te leren leven? Dat er nog meer moet geïnvesteerd worden in de zorg staat buiten kijf.

Dergelijke jojo met een aan en af van maatregelen gedurende meerdere jaren kunnen we toch niet blijven volhouden. Op welke manier zouden we structurele zaken kunnen veranderen om er mee te leren leven? Dat er nog meer moet geïnvesteerd worden in de zorg staat buiten kijf.
Enkel nog discotheken en grote (dans)evenementen in de zomermaanden, in de winter gezellig aan tafel in de horeca?

Tuurlijk wel. Dat is exact wat er zal gebeuren indien de boosters niet voldoende zullen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan