Conner Rousseau komt uit de kast

Dit topic is afgesplitst. Zoals steeds worden hier geen loze insinuaties of het verspreiden van fake news geduld. In dit geval zeker omdat dat ook nog eens gevoelig ligt voor andere slachtoffers. Het kan gaan over feiten, niet over roddels. Baggersites worden dus ook niet gedeeld. Hier wordt streng tegen opgetreden.

Conner Rousseau is uit de kast gekomen, naar eigen zeggen is dat vervroegd gebeurd door een 'heksenjacht' op hem:

Een aparte kronkel in het verhaal, is het feit dat zijn coming-out op social media gebeurt, maar hij een uitgebreider interview met Eric Goens op voorhand heeft opgenomen. Dat interview wordt nu tegen betaling aangeboden aan de nieuwsoutlets. Voorlopig hebben HLN en VRTNWS al laten weten niet te betalen voor informatie, omdat de Conner zelf openbaar toegankelijk is.

Ondertussen wordt het filmpje ook gratis aangeboden door de partij Vooruit.

De usual suspects van websites zijn al veroordeeld voor hun foutieve informatie. Die weg gaan we hier zéker niet op. De "geruchten" over pedofilie zijn niet eens geruchten, maar "wat als"-scenario's over grensoverschrijdend gedrag.

Er zijn twee klachten, waarvan eentje ingediend door een journalist namens een 17-jarige, waar na onderzoek geen strafbare feiten zijn gepleegd, dus die is geseponeerd. Een tweede klacht, in Antwerpen, gaat over een moeder die een klacht indient over Instagramberichten naar haar zoon. Dat onderzoek loopt nog, maar bevat volgens de woordvoerder "volstrekt foutieve zaken".

Laatst bewerkt:
Belga is (even eenvoudig uitgedrukt) eigendom van de persgroepen en werkt dus een beetje als onderaannemer om te vermijden dat élke krant zelf dezelfde dingen moet gaan coveren. Zij moeten ook de deontologische code volgen.

Een Eric Goens moet dat niet doen (toch niet in de functie die hij hier uitoefent)

En welke functie is dat dan? Erik Goens is een journalist en maakt informatieprogrammas. Als hij als journalist over informatie beschikt waar andere nieuwszenders mee willen uitpakken, mag hij hier toch een bedrag voor vragen. Ik zie het eerlijk waar echt niet.

Ik vraag me toch af hoe je geruchten omtrent grensoverschrijdend gedrag naar een minderjarige toe de kop denkt in te drukken door je plots te gaan outen als biseksueel?

Dat kan je toch op een andere manier doen?
Kevin Spacey heeft nagenoeg exact hetzelfde gedaan voor gelijkaardige beschuldigingen.
Die is voor de duidelijkheid ook nog niet veroordeeld (wel door een enorme trial by media).

De gedachtegang of strategie is voor mij ook een raadsel...

En welke functie is dat dan? Erik Goens is een journalist en maakt informatieprogrammas. Als hij als journalist over informatie beschikt waar andere nieuwszenders mee willen uitpakken, mag hij hier toch een bedrag voor vragen. Ik zie het eerlijk waar echt niet.
Tuurlijk mag hij alles vragen. Maar de (nieuws)pers in België (dus NIET Dag Allemaal) spreekt af dat ze niet betaalt voor informatie. Voor camerawerk en co natuurlijk wel, maar het ging hier over een soort van exclusiviteit op het nieuws van Rousseau zelf.

Hoe meer ik er naar kijk, hoe sterker mijn gevoel wordt:
  • Hij is niet bi, maar gay -> bi is gewoon de eerste logische stap die quasi elke homo zet. + zo moet hij geen stemmen vrezen bij de meisjes die hem wel knap vinden. Geen schande, het is moeilijk om meteen 100% uit de kast te komen.
  • Ik geloof hem niet als hij zegt dat hij het nog maar een paar jaar weet. Ik geloof hem ook niet dat hij er nog mee worstelt. Volgens mij zijn die twee feiten serieus uitvergroot en opgeklopt om het geheel wat dramatischer te laten overkomen (slachtofferrol om sympathie op te wekken?).
  • Wat ik wel geloof is dat het ambetant is als je er constant over aangesproken wordt, het een publiek geheim is etc. Maar dat is ook maar wat het is natuurlijk en het gevoel dat het hem geeft lijkt me nogal fel.
  • Het is uiterst politiek geïnspireerd. Hij wou waarschijnlijk nog meer gemediatiseerd uit de kast komen, maar is wat gepakt door de roddels en aantijgingen (waar ik me niet over uitspreek)

Hoe meer ik er naar kijk, hoe sterker mijn gevoel wordt:
  • Hij is niet bi, maar gay -> bi is gewoon de eerste logische stap die quasi elke homo zet. + zo moet hij geen stemmen vrezen bij de meisjes die hem wel knap vinden. Geen schande, het is moeilijk om meteen 100% uit de kast te komen.
  • Ik geloof hem niet als hij zegt dat hij het nog maar een paar jaar weet. Ik geloof hem ook niet dat hij er nog mee worstelt. Volgens mij zijn die twee feiten serieus uitvergroot en opgeklopt om het geheel wat dramatischer te laten overkomen (slachtofferrol om sympathie op te wekken?).
  • Wat ik wel geloof is dat het ambetant is als je er constant over aangesproken wordt, het een publiek geheim is etc. Maar dat is ook maar wat het is natuurlijk en het gevoel dat het hem geeft lijkt me nogal fel.
  • Het is uiterst politiek geïnspireerd. Hij wou waarschijnlijk nog meer gemediatiseerd uit de kast komen, maar is wat gepakt door de roddels en aantijgingen (waar ik me niet over uitspreek)
En hoe meer ik hiernaar kijk, hoe raarder ik het vind dat mensen denken iemand te kennen, laat staan zijn meest intieme gedachten, door hem "van de politiek" te kennen.

Ik heb het VTM Nieuws van 13u gezien en de tijd die ze eraan besteden maakt het meer politiek dan persoonlijk. Freya Vandenbossche treedt op als woordvoerder van de partij in deze zaak (zoals ze dat gisteren ook in Terzake heeft gezegd). Opvallend is dat VTM ook expliciet de vraag stelt of er een plan B is mocht Rousseau moeten aftreden. Dat wordt uiteraard ontkend en is niet aan de orde voor de partij.

Die vraag is natuurlijk een bepaalde richting uit en gaat niet over de coming out maar eerder over de andere geruchten waar VTM een onderzoek naar uitvoert. Ik neem aan dat ze dit binnen enkele weken naar buiten willen brengen.

Daarnaast is er nog de vermelding dat ze zeker niet voor de beelden betaalt hebben van het filmpje dat Goens maakte. Ik weet niet waarom het nodig is om dat te vermelden en telkens te herhalen. Maar dat is mss meer voor de mensen binnen media en journalistiek, het is idd ongebruikelijk dat voor nieuws wordt betaald, maar een gewone kijker van het nieuws heeft daar weinig aan.

Daarnaast is er nog de vermelding dat ze zeker niet voor de beelden betaalt hebben van het filmpje dat Goens maakte. Ik weet niet waarom het nodig is om dat te vermelden en telkens te herhalen. Maar dat is mss meer voor de mensen binnen media en journalistiek, het is idd ongebruikelijk dat voor nieuws wordt betaald, maar een gewone kijker van het nieuws heeft daar weinig aan.
Vooral dit. Dat 1x vermelden is uiteraard geen probleem, maar op diezelfde nagel blijven kloppen ... Lijkt de grootste nieuwswaarde te zijn, dat het productiehuis geld heeft gevraagd (of hijzelf, da's korter door de bocht) en dat men niet betaald heeft :unsure:
Je zou bijna beginnen denken dat men een lastercampagne aan het voorbereiden is.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp ook niet waarom dat zo een nieuws is dat moet aangekondigd worden, bij het uit de kast komen van Chris Janssens was dit ook nieuws. Nochtans zitten er in onze politiek al tientallen jaren mensen met een andere geaardheid, bij een Elio Di Rupo werd dit toch ook gewoon aangenomen zonder dat die zich specifiek heeft moeten outen met alle show van dien.

Het lijkt me dat er vroeger veel minder spel gemaakt werd rond het feit of iemand homo, bi, lesbisch of hetero was. Tegenwoordig gaat er ook bijna geen maand voorbij of de één of andere BV out zich wel als één van de vele genders of vormen van geaardheid.

Connor Rousseau: "het is focking 2023, waarom zou dit een issue moeten zijn".

De ongestelde vraag van Eric Goens: "Maak je er niet zelf een issue van?"
Headline: "King Connor out zich".... really? Who cares!

Inderdaad, wat ik hier ook al eerder schreef.
Er is de laatste jaren geen enkele andere mediafiguur op deze manier 'uit de kast gekomen' en het is ook niet nodig in onze huidige maatschappij. Iedereen mag en kan zijn wie hij wil en dat is een positieve evolutie.

Dus, zoals ook al de nieuwsredacties concludeerden, hangt vooral de schaduw van de roddels over deze video.
Alleen hijzelf weet wat er van aan is, maar zoveel mogelijkheden zijn er niet.

Ofwel is er niks van aan en probeert hij zijn imago te herstellen, eventueel zijn zekere gemoedsrust te vinden en een eventuele struggle met geaardheid publiek te maken, om ergens een zeker gehoor of sympathie te vinden.
Dat hij van nature mediageil is, staat sowieso vast.

Ofwel zijn de geruchten en roddels waar en dan lijkt het een paniekreactie, zoals BDP destijds ook gedaan heeft.
Aandacht afleiden van de essentie, een zekere verwarring zaaien, sympathie opwekken voor een persoonlijke situatie en eventuele fouten uit het verleden, ...

Vooral dit. Dat 1x vermelden is uiteraard geen probleem, maar op diezelfde nagel blijven kloppen ... Lijkt de grootste nieuwswaarde te zijn, dat men niet betaald heeft :unsure:
Het is vooral ook een statement om aan te geven dat een redactie objectief werkt en niet zomaar voorgekauwd 'nieuws' aankoopt. Hoogstwaarschijnlijk ook een signaal om geen precedent te scheppen.
Hierop ingaan en binnen de kortste keren komen anderen eveneens voorgekauwde nieuwsfeiten /reportages aanbieden tegen betaling.

Ofwel zijn de geruchten en roddels waar en dan lijkt het een paniekreactie, zoals BDP destijds ook gedaan heeft.
Aandacht afleiden van de essentie, een zekere verwarring zaaien, sympathie opwekken voor een persoonlijke situatie en eventuele fouten uit het verleden, ...
Ik vind die uitspraak wel raar. 'Ik val minstens op vrouwen en mannen'
Niet 'ik val op vrouwen en mannen'. Neeneee.. 'minstens...' alsof er nog iets is waar ge kunt op vallen.

#tinfoilhatmodus

Ik vind die uitspraak wel raar. 'Ik val minstens op vrouwen en mannen'
Niet 'ik val op vrouwen en mannen'. Neeneee.. 'minstens...' alsof er nog iets is waar ge kunt op vallen.

#tinfoilhatmodus
De "minstens" komt neer op "ik ben minstens bi, maar misschien gewoon gay, dat weet ik nog niet"

Ik weet het ook niet echt hoe hoe ik die uitspraak 'Ik val minstens op vrouwen en mannen' moet interpreteren. Hij is er ook nog niet uit.

Ik kan het interpreteren als: ik voel "Ik val minstens emotionele/romantische aantrekking voor zowel vrouwen en mannen".
Of, "Wat ik voel, is genoeg om te spreken van romantische aantrekking voor de twee."
En waarbij je dan als het ware 'orde gradaties' maakt van emotioneel < romantisch < seksueel, om het als het ware wiskundig voor te stellen.
(Met het woordje 'minstens' lijkt de spreker een soort orde te impliceren.)

Allez, zo kan ik die uitspraak voor mijzelf begrijpbaar maken. Ik kan uiteraard hierbij een fout maken.

Laatst bewerkt:
Zoek op : Panseksueel 😉
idd... heteroseksueel, biseksueel, panseksueel, aseksueel, ... Met wie Conner, met wederzijdse toestemming en binnen de lijnen van de wet, de Kamasutra beoefent is niemands zaken.

Dat meneer "struggelt met zijn gevoelens" en dat benoemt kan ik nog begrijpen. Het is ok om je kwetsbaar op te stellen en een goede boodschap dat iedereen het mentaal wel 's moeilijk kan hebben.

Echter, een hele show op poten zetten om dat aan te kondigen is nergens voor nodig en heeft dus mogelijk een andere doelstelling als zich outen.

idd... heteroseksueel, biseksueel, panseksueel, aseksueel, ... Met wie Conner, met wederzijdse toestemming en binnen de lijnen van de wet, de Kamasutra beoefent is niemands zaken.

Dat meneer "struggelt met zijn gevoelens" en dat benoemt kan ik nog begrijpen. Het is ok om je kwetsbaar op te stellen en een goede boodschap dat iedereen het mentaal wel 's moeilijk kan hebben.

Echter, een hele show op poten zetten om dat aan te kondigen is nergens voor nodig en heeft dus mogelijk een andere doelstelling als zich outen.
Behalve als anderen je ertoe dwingen, natuurlijk. Wordt hier wel heel makkelijk opzijgeschoven. Als anderen er zo kort op zitten en de twijfels die er zijn rond zijn seksualiteit, of misschien zelfs echte gebeurtenissen tussen hem en een andere man, uitbuiten om de beschuldigingen van pedofilie en seksueel grensoverschrijdend gedrag kracht bij te zetten die anders totaal geen grond hebben, dan word je wel min of meer verplicht om hen de wind een beetje uit de zeilen te nemen, hè.

transgenders hé, dat Petra De Sutter maar uitkijkt!
**puberachtig gegniffel**
:unsure:
Kan je hier nu echt niet volwassen op reageren? Je kan veel zeggen over de jeugd van tegenwoordig maar zij zijn veel en veel meer volwassene in dit soort gender- en geaardheidissues. Reacties als deze zijn dé reden dat een coming out ook in 2023 nog een gevoelig issue is en als voorzitter van een politieke partij niet vanzelfsprekend is. Als je het mij vraagt zit dat en alleen dat achter de timing: zodat de narrow-minded "volwassenen" zich er kunnen hebben over zetten tegen de verkiezingen.
Je kan dan wel argumenteren hoe tolerant je bent maar dit soort "onschuldige mopjes" tonen aan hoe abnormaal het nog is voor velen.

Deze rant is niet naar jou persoonlijk gericht, er staan (stonden) nog veel van deze dwaze reacties in deze thread. Het moet me even van het hart.

En hoe meer ik hiernaar kijk, hoe raarder ik het vind dat mensen denken iemand te kennen, laat staan zijn meest intieme gedachten, door hem "van de politiek" te kennen.
Dat is uw goed recht,.

Lichaamshouding, gelaatstrekjes, manier van vertellen. Ik heb nog niemand zo uit de kast zien komen. De meeste voelen het als een totale bevrijding, voor hem is het van moeten omdat hij niet meer met de druk omkan? Kan, maar voor mij is dit niet oprecht.

Dat is uw goed recht,.

Lichaamshouding, gelaatstrekjes, manier van vertellen. Ik heb nog niemand zo uit de kast zien komen. De meeste voelen het als een totale bevrijding, voor hem is het van moeten omdat hij niet meer met de druk omkan? Kan, maar voor mij is dit niet oprecht.
Kan zijn, heb genoeg mensen uit mijn omgeving "geforceerd" uit de kast weten komen en da's echt allesbehalve een aangename ervaring. Je diepste geheim, waar je zelf nog niet klaar voor bent om het aan jezelf 100 % toe te geven en waar je zelf nog enorm mee worstelt - dat verplicht moeten "toegeven" aan de hele buitenwereld suckt gewoon enorm.

Terug
Bovenaan