Jouw posts krijgt een heleboel likes, maar eigenlijk bevat ze gewoon dezelfde bijna karikaturale "alles is de schuld van het Westen en dan vooral de V.S." retoriek die je maar al te vaak aantreft o.a. bij extreem-links, en die je in een volgende post nog eens herneemt.
Iran is een theocratische dictatuur omwille van de V.S.? Dat mag je toch eens uitleggen... en ja, ik weet dat er voorheen een Shah was, die zogezegd een marionet was van o.a. de V.S. maar ik faal om te zien hoe het enige denkbare alternatief daarvoor een extreem-religieus Islamistisch dictatoriaal regime is... als je dat gelooft, tja...
Wat interessant leesvoer:
en.wikipedia.org
Hoezeer je het misschien ook niet wilt toegeven: Israël steekt er nog steeds met kop en schouders bovenuit.
Betekent dat dat Israël perfect is? Verre van, maar de "alternatieven" in de regio zijn zeker niet beter, laat staan evenwaardig.
Eerlijk gezegd ga ik ook niet mee in het narratief dat Hamas en andere bewegingen louter hun succes danken aan dat de Palestijnen een verdrukt volk zijn, er speelt meer dan louter het socio-economische en de levensomstandigheden, en dat is iets wat véél mensen in het Westen niet begrijpen, er zijn genoeg mensen nog in deze wereld die oprecht geloven in hun radicaal-religieuze opvattingen, zelfs al hebben ze niets tekort. (Je ziet het overigens evenzeer bij de radicaal-rechtse Israëli als je dan toch both sides wilt bekijken: die hebben in hun ogen ook nooit genoeg "heilig land")