Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden

Meer dan 100 uitgehongerde mensen gedood die naar hulpgoederen waren afgekomen.

En ondertussen spreekt het Pentagon over 25000 gedoode kinderen en vrouwen.

Schrijnend.

Meer dan 100 uitgehongerde mensen gedood die naar hulpgoederen waren afgekomen.

En ondertussen spreekt het Pentagon over 25000 gedoode kinderen en vrouwen.

Schrijnend.

Hier nog wat miserie

Ik vind het ondertussen hopeloos om er nog mee bezig te zijn of veel over te lezen. Onze leiders, de EU, de VN etc. zijn blijkbaar niet in staat om er ook maar iets aan te doen, nochtans dat er voldoende signalen zijn dat veel burgers het onaanvaardbaar vinden.

Dus ja, dan stopt het en moeten we gewoon onze conclusies trekken: Israël, met de steun van de VS, is machtig genoeg om te doen wat ze willen. Gelukkig zijn er nog interne protesten tegen Netanyahu en zijn regering, maar ook die halen uiteindelijk weinig uit.

Dat men nu maaltijden vanuit de lucht moet gaan droppen is ook de absurditeit voorbij en een enorme vernedering van de V.S. door Israel. Ik lees dat het om 38.000 maaltijden gaat...daar kan je 1% van de bevolking mee voeden. Een veredelde PR campagne dus door de Amerikanen.

Men zou beter de druk op Israel opvoeren om hulpkonvooien binnen te laten.

Dat men nu maaltijden vanuit de lucht moet gaan droppen is ook de absurditeit voorbij en een enorme vernedering van de V.S. door Israel. Ik lees dat het om 38.000 maaltijden gaat...daar kan je 1% van de bevolking mee voeden. Een veredelde PR campagne dus door de Amerikanen.

Men zou beter de druk op Israel opvoeren om hulpkonvooien binnen te laten.

Ik wens me over die oorlog niet uit te spreken, toch hoop ik dat het zo snel mogelijk tot een staakt het vuren komt. Israël en de Verenigde Staten hebben een zeer innige en speciale band. Er zijn in de Verenigde Staten heel wat prominente stemmen die tegen deze oorlog zijn, maar commentaar geven over de oorlog of op de nederzettingspolitiek van Israël is not-done in de Verenigde Staten. En zeker niet als je nog ambities hebt in de politiek of het bedrijfsleven. De druk op Israël opvoeren, het is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Schandaal bij de NY Times waar werknemers interne discussies naar andere media lekten. Het blijkt dat de NY Times haar eigen editoriale standaarden niet respecteerde bij het onderzoek naar 7 oktober. Nu is er een heksenjacht opgestart waarbij werknemers van Arabisch origine getarget worden.

Het doet een beetje terugdenken naar het manufacturing consent van de media in 2002-2003 toen de NY Times ook een van de grote drijfveren achter de Irak-oorlog was met foutieve artikels over massavernietingswapens.

Laatst bewerkt:
Zo te zien hebben sommigen al wel wat opgestoken van de Russen.

Dat het Israëlisch leger nog niet zegt dat er waarschijnlijk kogels op de vloer lagen en doordat ze vertrappeld werden de kogels zo het lichaam binnen gekomen zijn.

Ooit zal de geschiedenis wel 'wraak' nemen op Israël zeker? Ik word echt ziek als ik dagelijks beelden zie binnenkomen van uitgehongerde, wenende, trillende, gewonde kinderen in al die ziekenhuizen daar.

Ooit zal de geschiedenis wel 'wraak' nemen op Israël zeker? Ik word echt ziek als ik dagelijks beelden zie binnenkomen van uitgehongerde, wenende, trillende, gewonde kinderen in al die ziekenhuizen daar.
Ze hebben zichzelf in elk geval nog eens 100 jaar vergeldingsacties van Palestijnse terroristen verzekerd.

Naar de internationale gemeenschap moeten we duidelijk niet kijken om hen halt toe te roepen.

Twee bedenkingen:

1) minderjarigen worden aanzien door het Israëlisch leger als combatants; ergo er wordt op geschoten (al dan niet na het gooien van stenen/molotovs of het proberen neersteken van soldaten)

2) praktisch het hele politiek leiderschap, historisch gezien, heeft wortels in de Israëlische ondergrondse - verzetbewegingen die voorlopers waren van de inlichtingendiensten. Dat, samen met het oprichtingsdoel van de staat dewelke gestoeld is op het vrijwaren van Joods leven en de bijkomende interpretatie na de Shoah dat niemand het zal opnemen voor de Joden, behalve de Joden zelf, zorgt voor de harde lijn die vandaag de dag nog steeds overheerst en deze eerste bedenking mogelijk maakt en zelfs legitimeert.

Wie een goed beeld wil van de historische context waarin de Israëlische inlichtingendiensten opereert moet het boek 'Rise and Kill first' van Ronen Bergman lezen.

Intussen beginnen er ook steeds meer slachtoffers te vallen door de hongersnood, en opnieuw worden kinderen het hardst getroffen.

Op Twitter circuleren beelden van de ravage en misdaden die Israël rond het Shifa ziekenhuis heeft achtergelaten. Beelden van geboeide mensen die door bulldozers/tanks platgereden zijn, dode burgers met sniper schotwonden, gedecomposteerde lichaamsdelen van kinderen, getuigenissen over verkrachtingen, ziekenhuispersoneel dat geëxecuteerd werd,...

Spijtig dat het hier niet gedeeld mag worden tot de mainstream media al dan niet beslist om erover bericht te geven.

We zijn op een punt beland waarvan voor mij bijna elk verzet tegen de terroristische staat Israël gerechtvaardigd is.

Een half jaar geleden zaten we hier nog te discussiëren of Israël al dan niet hospitaals zou aanvallen. Totale ontmenselijking en normalisatie van oorlogsmisdaden.

Een half jaar geleden zaten we hier nog te discussiëren of Israël al dan niet hospitaals zou aanvallen. Totale ontmenselijking en normalisatie van oorlogsmisdaden.
Ja, maar… 7 oktober! Israël heeft het recht om zich te verdedigen!

Ofzoiets… Vraag me af waar al die pro-Israël posters zijn en wat hun mening ondertussen is.
Verdacht stil.

Then again, waarom ook niet. Israël doet wat ze willen, wanneer ze willen en internationaal recht boeit hen geen reet. En om 1 of andere bizarre reden accepteert iedereen dat.

Ofzoiets… Vraag me af waar al die pro-Israël posters zijn en wat hun mening ondertussen is.
Verdacht stil.
tuurlijk niet, maar wat is het punt? Er is niks te verdienen met hier te discussiëren. Waar is de verontwaardiging over Hamas die de voedselsteun die gedropt wordt in Gaza in beslag neemt en dan aan woekerprijzen verkoopt aan hun eigen burgers? ( zodat ze er dan meer wapens met kunnen kopen)

Je ziet dan ook weer vanwaar de wind komt gewaait met reacties zoals deze

de Iraanse consulaat in Syrië platgegooid en daar een Iraanse top generaal vermoord. Gelukkig blijft Iran rustig op de constante provocaties.

Iraanse top generaal, dus degenen die zowel drones voor de russen voorzien, wapens voor Hamas als raketten voor de Houthis. Ik denk dat we in onze handjes mogen klappen dat Israël het vuile werk doet voor ons? ( al zal de VS daar ook wel wat intelligence hulp gegeven hebben)

Maar ja, europese verkiezingen komen aan dus de russische/chinese trollfarms zullen ook weer druk bezig zijn.

Iraanse top generaal, dus degenen die zowel drones voor de russen voorzien, wapens voor Hamas als raketten voor de Houthis. Ik denk dat we in onze handjes mogen klappen dat Israël het vuile werk doet voor ons? ( al zal de VS daar ook wel wat intelligence hulp gegeven hebben)

Maar ja, europese verkiezingen komen aan dus de russische/chinese trollfarms zullen ook weer druk bezig zijn.

En de VS voorzien wapens aan Israël. Maar natuurlijk zou jij het niet verdedigen mocht Blinken door een Iraanse luchtaanval ergens in Europa gedood worden. Het zou zelfs absurd zijn.

Twee maten en twee gewichten. Israël zoekt de confrontatie allang met Iran. Gelukkig doen die laatse daar niet aan mee.

Volgens mij is er geen precedent van een staat dat een ambassade opzettelijk bombardeert. Israël is een schurkenstaat. Het feit dat jij denkt dat ze zo onze belangen verdedigen verandert dat niks aan.

Terug
Bovenaan