Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden

Israël begaat hier de ene na de andere oorlogsmisdaad en wij als Westerlingen veroordelen dit niet, puur omdat ze US-geruggesteund worden en hun algemene visie/levensstijl wat meer in ‘ons kraam past’. Maar o wee toen Rusland dit deed, dan stond elke politieker op de eerste rij om de daden van het Russisch leger te veroordelen.
Hypocrisie ten top, ik schaam me dood als West-Europeaan.

De wereld schuift steeds verder op naar een common wealth/EU kamp tegenover een RU/midden oosten/afrika/china-kamp.
Als de situatie verder escaleert in het midden oosten zou dat het perfecte scenario zijn voor Xi Yinping om Taiwan terug in te lijven.

Israël begaat hier de ene na de andere oorlogsmisdaad en wij als Westerlingen veroordelen dit niet, puur omdat ze US-geruggesteund worden en hun algemene visie/levensstijl wat meer in ‘ons kraam past’. Maar o wee toen Rusland dit deed, dan stond elke politieker op de eerste rij om de daden van het Russisch leger te veroordelen.
Rusland zou in principe nog 9,5 jaar oorlog moeten voeren om tot dezelfde hoeveelheid kinderendoden te geraken, waar Israël maar 3 weken tijd voor nodig heeft gehad. Grootste verschil is natuurlijk dat Israël enkel Hamas hoofdkwartieren bombardeert en Rusland zich volop focust op civiele infrastructuur. Mijn vaderhart bloed bij ieder beeld dat ik dagelijks zie verschijnen.

Ik ben benieuwd naar het soort hersengymnastiek dat men gaat toepassen om dit nog te kunnen goedpraten.

Die hypocrisie gaat verder dan enkel de politiek, in Nagorno Karabach is op dit eigenste moment een etnische zuivering bezig en er is zelfs amper publieke of politieke verontwaardiging, deze thread heeft 2000 replies in enkele dagen tijd, Nagorno Karabach heeft hier niet eens een thread.

Als je de thread doorleest kan je wel besluiten dat er meer een anti-israel, anti-hamas en pro palestina teneur heerst.

Ja, historisch is het een fout geweest om op een dergelijke manier op die plek een joodse staat te stichten. Maar dat kunnen we niet meer veranderen.

Langs de andere kant, mocht het simpel weg gezegd, man tegen man zijn mbt israel en de omliggende landen, dan hangt morgen iedere jood ophangen in een boom. Ze zijn wel genoodzaakt om zo sterk militair te zijn.

Oplossing zie ik in gematigde figuren langs beide kanten, maar dat gaat nu zeker niet meer gebeuren, het is hard tegen hard en israel heeft de bovenhand.
Alsje de thread leest ja... Laat ze maar doen.blij dat ze hier maar blijven spuien, en dat degene die iets te zeggen hebben, de regeringen dus, er anders over denken.

Full support on israel. En de rest telt voor geen moer wat mij betreft.

Laatst bewerkt door een moderator:
Iedere Jood of iedere zionist/bezetter? Joden en moslims hebben daar eeuwen lang in vrede naast elkaar geleefd. Het is sinds Israël er is en de Palestijnen steeds meer en meer onderdrukt/verdreven worden dat het boeltje er overkookt.
Dat zeg jij.... Van waar haal je dit. In vrede naast elkaar geleeft. Elk heeft nog nooit iets moeten weten van zn buur. And thats a fact.

Alsje de thread leest ja... Laat ze maar doen.blij dat ze hier maar blijven spuien, en dat degene die iets te zeggen hebben, de regeringen dus, er anders over denken.
Wil je dan ook stoppen met je onzin hier te verkopen als het toch niet uitmaakt welke meningen er hier worden geuit?
Full support on israel. En de rest telt voor geen moet wat mij betreft.
Koloniseren en onschuldigen mensen vermoorden telt niet. Chapeau.

Dat zeg jij.... Van waar haal je dit.
Dat heet geschiedenis.
In vrede naast elkaar geleeft. Elk heeft nog nooit iets moeten weten van zn buur. And thats a fact.
Dat jij een andere definitie hebt van “facts” is wederom een gegeven ondertussen.

Ken jij er eingelijk werkelijk iets van of ben je zo blind omwille van je USA support dat je dan ook blindelings Israël volgt?

Laatst bewerkt door een moderator:
4 minuten voor de bombardementen gaan ze folders dumpen uit een vliegtuig dus maak u geen zorgen!
Ze zijn ondertussen al 3 weken lang flyers aan het verdelen met waarschuwingen om het noorden van Gaza te evacueren.
De Joodse woningen en kindercrèches die aangevallen werden door Hamas terroristen kregen geen enkele waarschuwing voor hun bloedbad toesloeg.
Nu moet Hamas natuurlijk nog hun bevolking laten vertrekken uit N-Gaza, het is maar de vraag in welke mate Hamas die uitvlucht gaat tolereren.

Ze zijn ondertussen al 3 weken lang flyers aan het verdelen met waarschuwingen om het noorden van Gaza te evacueren.
De Joodse woningen en kindercrèches die aangevallen werden door Hamas terroristen kregen geen enkele waarschuwing voor hun bloedbad toesloeg.
Ik snap het gewicht niet echt dat er gegeven wordt aan die waarschuwingen. Dat maakt het wel plots oké? Ik heb precies een andere mening.
Nu moet Hamas natuurlijk nog hun bevolking laten vertrekken uit N-Gaza, het is maar de vraag in welke mate Hamas die uitvlucht gaat tolereren.
'hun'? Hamas heeft geen bevolking. Sinds wanneer heeft een beweging, laat staan een terroristische verzet beweging, een bevolking?

Daarnaast, hoezo tolereren? Dat ze mensen (proberen) overtuigen om te blijven, oa adhv desinformatie, dat kan zijn. Maar ik heb nog nergens iets gehoord van hamas die Palestijnen tegenhoudt om te vluchten. En er zijn er al heel wat gevlucht.

'hun'? Hamas heeft geen bevolking. Sinds wanneer heeft een beweging, laat staan een terroristische verzet beweging, een bevolking?
Hamas heeft toch de verkiezingen in de gaza strook gewonnen in 2006? Dat is hier toch al een paar keer ter sprake gekomen in dit topic?
Maar het is feitelijk nog cynischer...
Na de verkiezingswinst in 2006 heeft hamas de fatah leden vermoord en de overlevende fatah regeringsleden zijn naar de westbank gevlucht. Ik vermeld het hier nog even want ik denk dat je die discussie tussen mij en sir killalot gemist hebt.
Stel u eens voor man...als jonge gast in de gaza strook (mediane leeftijd 18 jaar) heb je geen flauw benul hoe het ervoor was toen er nog ietwat verkiezingen mogelijk waren. Je groeit op in een hamas propagandamachine terwijl de bommen die israel dropt dat foutief propagandabeeld vast beitelen.

Laatst bewerkt:
Net zoals tegen de vissen in een aquarium zeggen dat ze naar links moeten gaan want we gaan hem langs rechts leegpompen.
Die hypocrisie gaat verder dan enkel de politiek, in Nagorno Karabach is op dit eigenste moment een etnische zuivering bezig en er is zelfs amper publieke of politieke verontwaardiging, deze thread heeft 2000 replies in enkele dagen tijd, Nagorno Karabach heeft hier niet eens een thread.
Per onthoofding die de EU door de vingers ziet, krijgen ze extra korting voor gasleveringen. Of zoiets.

Ik snap het gewicht niet echt dat er gegeven wordt aan die waarschuwingen. Dat maakt het wel plots oké? Ik heb precies een andere mening.
Dat maakt het niet ok, het was een reactie op iemand die hierboven schreef dat de waarschuwing maar enkele minuten op voorhand kwam. Dat is onjuist, het IDF zit net al weken druk te communiceren zodat de bevolking zo volledig mogelijk zich kan verplaatsen naar het zuiden.

Ze hebben een absolute meerderheid behaald met de verkiezingen van 2006 en zijn sindsdien een machtsfactor gebleven zonder protest van de lokale bevolking.

Daarnaast, hoezo tolereren? Dat ze mensen (proberen) overtuigen om te blijven, oa adhv desinformatie, dat kan zijn. Maar ik heb nog nergens iets gehoord van hamas die Palestijnen tegenhoudt om te vluchten. En er zijn er al heel wat gevlucht.
Er zijn onlangs audio fragmenten vrij gegeven van Palestijnse burgers die van het N naar het Z wilden vluchten, maar Hamas dreigde ze neer te schieten als ze hun locatie verlaten

Dat zeg jij.... Van waar haal je dit. In vrede naast elkaar geleeft. Elk heeft nog nooit iets moeten weten van zn buur. And thats a fact.
Voordat Israel van Gaza een openluchtgevangenis maakte gingen de inwoners van de omliggende Israelische steden en dorpen, ook joden, naar de markt in Gaza stad om hun eten te kopen. Bij de Palestijnen. And that's a fact.

Er zijn onlangs audio fragmenten vrij gegeven van Palestijnse burgers die van het N naar het Z wilden vluchten, maar Hamas dreigde ze neer te schieten als ze hun locatie verlaten
Kzou toch oppassen met die 'audiofragmenten' die de IDF publiek maakt. Heel eenvoudig te ensceneren om de publieke opinie te bespelen. Wat niet zegt dat het niet kan maar ik zou het toch met een korreltje zout durven nemen.

Kzou toch oppassen met die 'audiofragmenten' die de IDF publiek maakt. Heel eenvoudig te ensceneren om de publieke opinie te bespelen. Wat niet zegt dat het niet kan maar ik zou het toch met een korreltje zout durven nemen.
Inderdaad niet de meest betrouwbare bron in deze. Enfin, het zou mij niet verbazen moest Hamas dit doen, maar als op bijna 3 weken tijd de enige bron een telefoontje tussen een Israëlische soldaat en een random Palestijn is ...

Om vervolgens ook het zuiden te bombarderen.

Terug
Bovenaan