Ik denk dat jij het nieuws niet goed gevolgd hebt.
Biden heeft dit ook effectief erkend, en voor gewaarschuwd:
“You can't look at what has happened here ... and not scream out for justice. While you feel that rage, don't be consumed by it. After 9/11, we were enraged in the United States. While we sought justice and got justice we also made mistakes," Biden said.
![]()
Don't repeat US 'mistakes' in 'rage': Joe Biden's 9/11 warning to Israel
US President Joe Biden Wednesday warned Israel not to make the same mistakes Washington made during 9/11. The recent attack by Hamas on Israel is being considered by Israel as its 9/11 moment and is referred to by Hamas as the Al Aqsa Floodwww.livemint.com
Laat maar weten wanneer die varkens vliegen, wil ik wel eens zien![]()
Ik verzeker je dat ik het nieuws best goed volg. Excuses dat ik na mijn nachtshift nog niet aan dit specifieke artikel ben toegekomen. In het laat journaal kwam het al vast niet aan bod dus bedankt voor dit te delen.
Ik vind het al best een mooi signaal maar het is wel veel minder straf verwoord natuurlijk. Hij heeft de oorlogen zelf geen vergissing genoemd noch zich verontschuldigd voor het leed dat ze veroorzaakt hebben. Hij blaast een beetje warm en koud door te beweren dat zij met hun oorlog wel degelijk gerechtigheid verkregen hebben zelfs al hebben ze ook fouten gemaakt. Wat die fouten dan zijn (abu ghraib en dergelijke vermoed ik) daar zegt hij niets over. Dit gaat in ieder geval niet de indruk maken die ik voor ogen had met het statement dat ik hem graag zou zien maken. Dat zou een live on stage mike drop moment moeten zijn dat de wereld rondgaat en op zn minst het midden oosten beroert.
Maar het mag ook gezegd worden, weer sterk van Biden dat hij toch een beetje tegenkanting biedt en probeert de boel te deescaleren.
Laatst bewerkt:
.