Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Juist, want ik beweer dat het collateral damage is, en ik praat het goed.
Stevig staaltje van woorden in de mond leggen.
Ik onthou : "je moet dus direct Israël als schuldige aanduiden, en je mag niet kritisch zijn. Tevens mag je ook niets vertellen over de schandalige werkwijze van Hamas want dan praat je dingen goed. "
Stel je voor dat de slechteriken daarvan misbruik maken en hun opslagplaatsen, hoofdkwartieren en andere nuttige plekken in een ziekenhuis installeerden....
Hamas is ook niet te beschaamd om Palestijnen als menselijk schild te gebruiken hé. Sluit die mensen op in dat hospitaal en doe rustig verder met wat je bezig bent. Ze hebben niks te verliezen, wordt het niet aangevallen, dan is er niets aan de hand. Is het zoals nu, dan schreeuwt men moord en brand en genocide tegen Israël. Win win.
Juist, want ik beweer dat het collateral damage is, en ik praat het goed.
Stevig staaltje van woorden in de mond leggen.
Ik onthou : "je moet dus direct Israël als schuldige aanduiden, en je mag niet kritisch zijn. Tevens mag je ook niets vertellen over de schandalige werkwijze van Hamas want dan praat je dingen goed. "
Moeilijke vraag natuurlijk , we moeten sowieso afwachten om te weten wat er precies nu gebeurt is. Het is zowel uiterst inhumaan om u als terrorist te verschuilen tussen zieken en kinderen , als het is om er dan een raket op te gooien.edit: ik begrijp dat er in een oorlog burgerslachtoffers vallen. Maar welk doelwit rechtvaardigt dat soort aantallen?
Ziedaar.. je weet dus niet eens wat ik zeg, maar je trekt al wel conclusies.Wat wil je dan wel zeggen eigenlijk?
Want ik lees: als Hamas iedereen in dat ziekenhuis gebruikt als menselijk schild, dan is het de schuld van Hamas als die allemaal sterven door een Israëlische raketaanval.
Als je dat bedoelde, dan ben ik het dus 100% oneens hiermee.
edit: het gaat over deze posts van jou
Je moet dat verhaal zeker ook kritisch bekijken. Als je zo'n blunder begaat en zoveel doden op je geweten hebt, ga je dat niet toegeven. Maar er werd ook snel beweerd dat enkele dagen geleden dat konvooi werd aangevallen door Israël, terwijl beelden dan toonden dat het een explosie vanop de grond was. Het fijne zullen we nooit weten eigenlijk. het blijft een smerige oorlog, maar dat mag ons niet doen vervallen in kortzichtige conclusies.Nee, dat van collaterale schade werd door iemand anders gezegd.
En ge hebt gelijk, er moet eerst gecheckt worden of de bommen inderdaad afkomstig zijn van Israël.
Tegelijk moeten we er ons ook van bewust zijn dat het verhaal van Israël hoe dan ook zal zijn: 'wij zijn het niet geweest - het was hamas/islamitische jihad/gaslek/iron dome'.
Hoe dan ook bestaan er geen goede redenen om deze actie uit te voeren, dus het aandragen van motieven als 'er lag daar munitie' of 'er zijn tunnels' of 'misschien is het hamas hoofdkwartier daar' komt bij mij dus ook over als het vergoelijken van een absolute catastrofe.
Die mensen zijn niet opgesloten, die zijn daarnaar gevlucht. En ALS Israël die aanvalt, is dat idd genocide. Omdat Israël dan een oorlogsmisdaad pleegt.Hamas is ook niet te beschaamd om Palestijnen als menselijk schild te gebruiken hé. Sluit die mensen op in dat hospitaal en doe rustig verder met wat je bezig bent. Ze hebben niks te verliezen, wordt het niet aangevallen, dan is er niets aan de hand. Is het zoals nu, dan schreeuwt men moord en brand en genocide tegen Israël. Win win.
eerder niet dan wel. En het is niet omdat je waarschuwt, dat je een ziekenhuis mag aanvallen. (Opnieuw: als de voorlopige info klopt )Ik hoor en lees toch vaak dat Israel de mensen op voorhand waarschuwt ?
klopt niet. Je moet dat altijd afwegen, afhankelijk van hoe mobiel de mensen zijn etc.+ het militaire standpunt dat een Hamaslocatie wordt gezien als doelwit ook al zijn daar burgers aanwezig.
Dus jij kan met zekerheid zeggen dat die mensen vrij zijn om te vertrekken wanneer ze willen?Die mensen zijn niet opgesloten, die zijn daarnaar gevlucht. En ALS Israël die aanvalt, is dat idd genocide. Omdat Israël dan een oorlogsmisdaad pleegt.
ik zie Hamas nu niet direct hun eigen opslagplaats doen ontploffen, 't is niet dat er een overaanbod aan munitie is daar. Zeker als ze daardoor nog eens veel eigen volk doden en het risico lopen dan ontmaskerd te worden. Zoals gezegd kan het wel per ongeluk.Ik bedoel wel degelijk de 2de alinea, perongeluk een opslag plaats opgeblazen. Dus niet de eerste alinea. Waarom dat onwaarschijnlijk is, begrijp ik niet.
Dat zeg ik toch niet? Ze zijn naar daar gevlucht, dat zeg ik wel. Dat lees ik toch op verschillende sites. Dat ze niet weg kunnen, kan ik totaal niet uitmaken. Alles, enkele honderden zullen jammer genoeg nooit meer levend weggeraken.Dus jij kan met zekerheid zeggen dat die mensen vrij zijn om te vertrekken wanneer ze willen?
Dat hun vlucht naar veiliger oorden niet wordt gehinderd door bv een bermbom?
Ik zag het ook net. Originele tweet:
Dat zeg ik toch niet? Ze zijn naar daar gevlucht, dat zeg ik wel. Dat lees ik toch op verschillende sites. Dat ze niet weg kunnen, kan ik totaal niet uitmaken. Alles, enkele honderden zullen jammer genoeg nooit meer levend weggeraken.
Je zegt dat ze niet zijn opgesloten.Die mensen zijn niet opgesloten, die zijn daarnaar gevlucht. En ALS Israël die aanvalt, is dat idd genocide. Omdat Israël dan een oorlogsmisdaad pleegt.
Is een spraakverwarring tussen ons: met opsluiten lees ik dat jij bedoelt dat ze naar daar gebracht zijn door Hamas, zoals gevangenen door de politie naar een gevangenis gebracht worden.Je zegt dat ze niet zijn opgesloten.
> Als je niet bent opgesloten, kan je vrij vertrekken. Als je niet vrij kan vertrekken, zit je opgesloten.
Het is trouwens logisch dat ze op de vlucht zijn, gezien al die bombardementen. Een ziekenhuis is dan ook geen onlogische bestemming.
ok, dat klinkt iets aannemelijker. Die dekselse Nederlandse taalIs een spraakverwarring tussen ons: met opsluiten lees ik dat jij bedoelt dat ze naar daar gebracht zijn door Hamas, zoals gevangenen door de politie naar een gevangenis gebracht worden.