Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden

Hoe zie je dat dan, "problemen van buiten de EU niet meer naar hier importeren"? Complete migratiestop? Bij asielaanvraag: "vink aan waar uw sympathie ligt: IS, Hamas, Iran, ..., geen van bovenstaande". Bij verkeerd vinkske retour naar afzender?
Enkel werkvergunningen toekennen. Geen of veel minder gezinshereniging.

Pas na 20j staatsburger worden.

Geen werk, veroordeling, op de ocad lijst, ... Allemaal weg.

Nu ben je direct Belg en blijven de problemen incl alle familie hier.

Enkel werkvergunningen toekennen. Geen of veel minder gezinshereniging.

Pas na 20j staatsburger worden.

Geen werk, veroordeling, op de ocad lijst, ... Allemaal weg.

Nu ben je direct Belg en blijven de problemen incl alle familie hier.
Belg kan je na een minimum van 5 jaar worden en dan moet je nog altijd een dossier indienen bij DVZ voor gezinshereniging.

Dat is wel een moeilijke natuurlijk vermits dat een zekere tolerantie inhoudt voor andere meningen en mensen die niet akkoord gaan met de huidige samenleving.

Sowieso denk dat mensen eens goed moeten nadenken hoe "niet akkoord gaan met Westerse waarden" praktisch moet bekeken worden, want mensen hun gedachten kunnen we nog niet lezen.
Karl popper heeft dat goed verwoord. Om een tolerante maatschappij te vrijwaren moet je de mensen de kans geven om de niet toleranteren te weren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_tolerance

Na een week de watertoevoer te hebben afgesloten in de Gazastrook heeft Israël toch weer de kraan opengedraaid in de zuidelijke gebieden (na een akkoord met Biden).

Ik begrijp niet goed hoe een topic dat over het conflict in Israël en de Gazastrook gaat ineens gaat over hoe we buitenlanders moeten weren.
Het is een topic waar velen een mening over hebben en die de gemoederen doet oplaaien. Maar daarom moet nog niet elke mogelijkheid gegrepen worden om het aan te halen.

De solo-slim van Von der Leyen wordt niet gesmaakt door Europese diplomaten.
Eerst die Hongaarse commisaris die eenzijdig besluit alle humanitaire noodsteun aan Palestina stop te zetten, nu Von Der Leyen die zichzelf opwerpt als vertegenwoordiger van de Europese Unie in het buitenland (wat ze niet is) en ze vertegenwoordigt daarbij niet eens het gemeenschappelijke standpunt van de lidstaten.

Zou beter de eer aan zichzelf behouden en ontslag nemen.

Eerst die Hongaarse commisaris die eenzijdig besluit alle humanitaire noodsteun aan Palestina stop te zetten, nu Von Der Leyen die zichzelf opwerpt als vertegenwoordiger van de Europese Unie in het buitenland (wat ze niet is) en ze vertegenwoordigt daarbij niet eens het gemeenschappelijke standpunt van de lidstaten.

Zou beter de eer aan zichzelf behouden en ontslag nemen.

Ik val in herhaling maar ik bekijk die zet van Von der Leyen als een sterk potje deugdpronken voor het Duitse thuispubliek.

Ik val in herhaling maar ik bekijk die zet van Von der Leyen als een sterk potje deugdpronken voor het Duitse thuispubliek.
Als ze wat wil deugdproken voor het Duitse publiek moet ze in de Duitse politiek gaan en niet de EU. Men mag daar in Duitsland ook eens beseffen dat er nog andere landen zijn in de EU.

Een miljoen IDP's and counting, want het gaat er niet beter op worden. Het grondoffensief is uitgesteld, maar alles staat in principe klaar om in werking te treden volgens de berichten. Het lijkt alsof we richting een crescendo aan het gaan zijn waarvan we de impact grandioos onderschatten.

Ik begrijp niet goed hoe een topic dat over het conflict in Israël en de Gazastrook gaat ineens gaat over hoe we buitenlanders moeten weren.
Het is een topic waar velen een mening over hebben en die de gemoederen doet oplaaien. Maar daarom moet nog niet elke mogelijkheid gegrepen worden om het aan te halen.
Het is het meest (enige?) relevant aspect voor ons dagelijks leven. Lijkt me dus logisch dat het aangehaald wordt

Ik vind het eerlijk gezegd misplaatst om het hier over ons te hebben op dit moment.
Waarom? Waarom denk je dat de EU en onze media hier opspringen en niet op de hopen andere conflicten die constant bezig zijn? Omdat dit een direct impact op ons kan/zal hebben.

Het is het meest (enige?) relevant aspect voor ons dagelijks leven. Lijkt me dus logisch dat het aangehaald wordt
Dus we mogen het in elke topic enkel nog hebben over migratie?

Please no.

Als dat het enige interessant ontwerp voor u is, denk dat er daar wel een thread voor is.

Er zijn genoeg onderwerpen die mij niet interesseren, dan kom ik niet in die thread.

Het wordt dan ook dringend tijd dat de EU zich een stuk protectionistischer gaat opstellen. De productie terug gaat halen van landen als China naar hier. Zeker voor cruciale componenten. Stoppen met mensen naar hier te halen die tegen de Westerse manier van leven zijn. En dringend tijd om werk te maken van een Europese legermacht zodat we ons eigen kunnem beschermen.

De laatste jaren hebben ons duidelijk gemaakt dat we veel meer naar ons zelf moeten kijken als we onze manier van leven in de toekomst willen veilig stellen.

Ik snap niet waarom je dit hier komt posten.

Als we nu naar de feiten kijken. Het is een Europees land (Ierland) dat internationaal de kat de bel heeft aangebonden over de toestand in Gaza twee dagen geleden. Ondertussen komen er ook uit het leiderschap (onder andere van onze eigen Michel) geluiden dat een carte blanche toch niet aanvaardbaar is voor Israël. Ook Biden begint voorzichtig bij te draaien.

Er wordt dan gezegd dat de EU stilaan irrelevant wordt op het wereldtoneel. Maar is dat dan effectief zo? Want wat ik hier zie is een klein land (Ierland)dat via de EU een spreekbuis heeft en daardoor op het wereldtoneel iets in gang heeft gestoken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een miljoen IDP's and counting, want het gaat er niet beter op worden. Het grondoffensief is uitgesteld, maar alles staat in principe klaar om in werking te treden volgens de berichten. Het lijkt alsof we richting een crescendo aan het gaan zijn waarvan we de impact grandioos onderschatten.

De impact dat ik vrees (hopelijk onterecht):
- De start van het grondoffensief wordt voor Hezbollah (en vanuit Syrië?) de start van massale (raket)aanvallen in het noorden van Israël.
- Israël gaat (een paar keer) los over de schreef met meedogenloze aanvallen in Gaza, dit zet kwaad bloed bij verschillende Arabische landen.
- De VS blijft z'n steun uitspreken en Europa blijft (zoals zo vaak) onbeslist om zich voor/tegen de aanpak van Israël uit te spreken.
- Rusland en Iran grijpen dit aan om het vuur verder aan te wakkeren bij de Arabische landen om zich tegen het Westen te keren.
- Her en der kans op aanslagen in onze contreien en terreurniveaus die een tijdlang in het rood blijven staan (zie Frankrijk).
- Gas/olie/allerhande prijzen gaan weer de hoogte in.
- De 2 laatste punten hierboven kunnen ervoor zorgen dat extreem-rechts weer zonder veel moeite stemmen wint bij de nakende verkiezingen.
- We kijken met veel heimwee terug naar 2019, toen alles een nog ver-van-mijn-bed-show was, maar nu zitten we er stilaan middenin.

Als iemand nog zin heeft in een filmpje: uitstekend werk van Vice (2 jaar geleden ondertussen) hier.
Vooral dat beide kanten zeggen "wij hebben het recht om ons te verdedigen". Dat is precies alsof het 2 kinderen zijn die zeggen "maar mama hij was eerst begonnen" :unsure:

Terug
Bovenaan