Toch vreemd hoeveel mensen - en dit is niet enkel naar jou/StevenFM gericht - nood hebben aan een korrel zout bij het nieuws dat dezelfde terroristen die mensen hun woningen zijn binnengegaan en oma's hebben afgeknald, op een muziekfestival van de vrede een klein bloedbad hebben aangericht, live gestreamd hebben dat ze iemand (een Nepalees dan nog, geen Israëli) hebben doodgeslagen met een schop...
Ja, die "rakkers" zouden toch echt niet ook nog eens die baby's onthoofd hebben?
Het is niet omdat die andere radicale Soennitische Islamitische terroristen van IS dat vroeger slechts een paar honderd keer gedaan hebben (BRON), zelfs live op beeld, met prominente slachtoffers (bron), dat Hamas zo ver zou gaan, toch?
Sorry, het is moeilijk in tijden van 'fake news' om nog te weten wat wél te geloven en wat niet, maar ik zou in dit geval eerder geneigd zijn het wél te geloven dan niet.
Wat heeft Israël er nog bij te winnen deze gruwel te overdrijven?
Is het überhaupt zelfs mogelijk om de gruwel van dode baby's te overtreffen? Blijkbaar wel...
Oh, en ik heb de fout gemaakt naar de beelden te kijken van Palestijnen die een dode baby onder het puin vandaan halen. Afschuwelijk.
Dat zijn beelden die je als mens eigenlijk liever niet ziet. Dus ik besef dat er niet alleen doden, maar ook dode kinderen vallen aan beide zijden.
Het is cynisch om te zeggen desondanks: maar gericht baby's doden is nog altijd gruwelijker dan baby's die sterven als colleteral damage, al zou ik dat laatste ook liever niet zien gebeuren. In een ideale wereld gaf Israël Hamas nu nog een ultimatum om de wapens neer te leggen, en hees Hamas de witte vlag, maar dat gaat niet gebeuren vrees ik.