Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden

Lijkt mij toch allemaal veel sensatiezucht bij HLN ('t is hier de Morgen maar 't is van dezelfde groep, stond op HLN ook) om mensen te doen betalen (uitpakken met een paar straffe koppen en als je het wil lezen moet je betalen natuurlijk)

't Is zoals vroeger met de Berlijnse Muur zeker. Als je er probeerde over te kruipen werd je ook afgeknald door sluipschutters, zonder onderscheid.
Als het echt gewoon random burgers afknallen is in Gaza, dan is het een zwaar oorlogsmisdrijf natuurlijk.
Die combat zone is hier een soort perimeter ingesteld aan de rand van Gaza nabij die muur veronderstel ik.

Laatst bewerkt:
Heel betrouwbare bron weeral, een anonieme Palestijnse journalist die naar eigen zeggen een heel Israëlisch geheim doodseskader ontmaskert ...
?

Misschien eerst het artikel lezen vooraleer je post. Of zelfs enkel het stukje tekst dat @Sir.Killalot deelt.

Tirawi werkte eerder al samen met Bellingcat om de behandeling van Palestijnen door het IDF aan de kaak te stellen.

Uit jouw artikel:
The IDF acts to address exceptional incidents that deviate from the orders and expected values of IDF soldiers,” an IDF spokesperson said, in a statement to Bellingcat, after being presented with the images and videos referenced in this story.

“The IDF examines events of this kind as well as reports of videos uploaded to social networks and handles them with command and disciplinary measures.”

The IDF said cases mentioned in this story that were not known to relevant officials have been transferred for review by the officers’ commanders. It said that other cases mentioned in this story, which were already known to relevant officials, have been checked and resulted in disciplinary or command measures. The IDF did not specify which cases in this story it was aware of and which it was not aware of.

En daarmee is alles gezegd nee? Welke disciplinay measures zouden Hamas en Hezbollah er op nahouden voor zulke gevallen? Misschien eens aan Robin Ramaekers vragen of zijn folteraars als opgepakt zijn intussen? Fascinerend hoe sommigen hier in de omgekeerde wereld leven.

Uit jouw artikel:
The IDF acts to address exceptional incidents that deviate from the orders and expected values of IDF soldiers,” an IDF spokesperson said, in a statement to Bellingcat, after being presented with the images and videos referenced in this story.

“The IDF examines events of this kind as well as reports of videos uploaded to social networks and handles them with command and disciplinary measures.”

The IDF said cases mentioned in this story that were not known to relevant officials have been transferred for review by the officers’ commanders. It said that other cases mentioned in this story, which were already known to relevant officials, have been checked and resulted in disciplinary or command measures. The IDF did not specify which cases in this story it was aware of and which it was not aware of.

En daarmee is alles gezegd nee? Welke disciplinay measures zouden Hamas en Hezbollah er op nahouden voor zulke gevallen? Misschien eens aan Robin Ramaekers vragen of zijn folteraars als opgepakt zijn intussen? Fascinerend hoe sommigen hier in de omgekeerde wereld leven.
Vooral nietszeggende, holle woorden. Ik heb alleszins nog nooit iets zien passeren van 'disciplinairy measures' voor zo'n zaken. Maar ik word met plezier gecorrigeerd als hier wel een aantal concrete voorbeelden van dit soort feiten (niet woorden) zouden zijn.

Bij Hamas of hezbollah verwacht ik inderdaad geen corrigerende maatregelen. Dit zijn terroristische organisaties. Bij mij weten Israël niet (ondanks de daden/feiten).

Ik snap niet goed wat er 'omgekeerde wereld' is aan het verwachten van hogere standaarden van een democratische staat tov. een terreurorganisatie.

Ik heb nog niet veel mensen de oorlogsmisdaden van Hamas zien verdedigen in deze thread.

Lijkt mij toch allemaal veel sensatiezucht bij HLN ('t is hier de Morgen maar 't is van dezelfde groep, stond op HLN ook) om mensen te doen betalen (uitpakken met een paar straffe koppen en als je het wil lezen moet je betalen natuurlijk)

't Is zoals vroeger met de Berlijnse Muur zeker. Als je er probeerde over te kruipen werd je ook afgeknald door sluipschutters, zonder onderscheid.
Als het echt gewoon random burgers afknallen is in Gaza, dan is het een zwaar oorlogsmisdrijf natuurlijk.
Die combat zone is hier een soort perimeter ingesteld aan de rand van Gaza nabij die muur veronderstel ik.
Neen, het gaat om zones in Gaza zelf. Gaza is nu door Israël opgedeeld in gevechtszones, evacuatiezones en "veilige" zones, maar het is niet dat die allemaal duidelijk gemarkeerd zijn zodat de inwoners exact weten waar ze wel en niet mogen lopen. Ook in de andere zones worden ze overigens regelmatig beschoten.

Ik heb hier overigens ook al verschillende artikels gelinked van andere bronnen waar gelijkaardige verhalen opduiken van het bewust viseren van burgers door het IDF: Bericht in onderwerp 'Conflict tussen Israël en omliggende gebieden' https://www.beyondgaming.be/threads/conflict-tussen-israel-en-omliggende-gebieden.26762/post-1387571

Ik heb nog niet veel mensen de oorlogsmisdaden van Hamas zien verdedigen in deze thread.
Nee, wel telkens vergezeld van een variatie op 'dit is een reactie op wat Israël deed'.
Waar zijn de oproepen in dit topic voor zwaardere sancties voor Iran, die de proxy leiders zijn van Hamas, om de gijzelaars vrij te laten?

Jouw rabiate anti-Israël bias is ondertussen duidelijk hoor. Hamas interesseert jou niet.

Aantal keren dat jij Sinwar (zowat de personificatie van een oorlogscrimineel) of Haniyeh vermeldt in dit topic: 1.

Aantal posts dat jij over Netanyahu begint: 51.

Waar zit de gotcha precies?

Dat wordt standaard gebruikt in militaire conflicten, dat is niet verboden.
Heb je ook inhoudelijk een reactie, dat die linkdrop van @StevenFM op zijn minst misleidend was door die context te verzwijgen?
En, had je nog inhoudelijk een reactie op uw gotcha en die linkdrop, ipv nieuwe ballonnetjes op te laten?

Of blijft het bij posts benoemen als 'gezwets'?

Hmm, dat weet ik nog zo niet. Niet rechtstreeks verdedigen, wel veel gerelativeer genre "ja ze kunnen toch moeilijk op een andere manier hun zaak verdedigen?" of enkel over het IDF bezig blijven.

Ik ben er vrij zeker van dat dat gevoel wederzijds is. Voor jouw lijkt zelfs de VN een gelegitimiseerd doelwit voor Israel te zijn wat toch ook wel behoorlijk ver van het paadje is.

Gezien de ambitie van Iran voor een nucleair wapen, wat desastreus zou zijn, zie ik niet goed waarom ze die nucleaire sites niet allemaal platbombarderen.

Ja, escalatie, maar als je ervan uitgaat dat het daar ooit eens moet opgelost geraken met Iran, dan is het moment daar misschien nu wel.
Langs de andere kant krijg je dan misschien het volk ook tegen, waardoor regime change onmogelijk wordt.

Elke Irankenner die ik zie, zegt dat het afsluiten van Hormuz een extreem lage kans heeft omdat ze niet alleen zichzelf daarmee in de voet schieten maar ook iedereen rondom hen.

En de belangrijkste afnemers via die straat zijn China en India.
Die gaat Iran echt niet gaanboycotten.
De kernfaciliteiten moet je treffen met een specifiek wapen en bommenwerper en ik dacht dat Israël dit niet had.

Ik ben er vrij zeker van dat dat gevoel wederzijds is.
Dat is dan verkeerd, beide zijden interesseren mij geen knijt.
Voor jouw lijkt zelfs de VN een gelegitimiseerd doelwit voor Israel te zijn wat toch ook wel behoorlijk ver van het paadje is.
Dan heb je dat verkeerd geïnterpreteerd.

Ik zei dat ik begreep

- waarom Israël rondom Unifil basissen schiet: Hezbollah heeft al raketten afgeschoten vlakbij hun bases, waarbij Unifil expliciet niets doet

- waarom ze camera's uitschakelen: Unifil heeft in het verleden al troepenbewegingen van Israël in het gebied openbaar gemaakt, en niet van Hezbollah

- waarom ze Unifil waardeloos vinden: ze doen hun mandaat niet (= de resoluties afdwingen), ze laten Hezbollah sinds 2006 gewoon begaan in die zone.

- waarom Unifil geraakt kan worden: ze negeren de aankondigingen dat er militaire acties zijn in die zone, negeren de vraag om 5km op te schuiven, en negeren de vraag om enkel binnen de protected compound te blijven.

Daarmee keur ik totaal niet goed als UN met opzet geraakt zou worden.
Ik heb ook nergens gelezen dat Israël de Unifil bases als legitiem target ziet.

Israel gaat natuurlijk ook nooit erkennen dat ze de VN opzettelijk viseren en alsmaar hardhandiger proberen weg te jagen maar hun acties spreken boekdelen. Het is trouwens vrij duidelijk dat het je wel aangaat en dat je bereid bent heel wat door de vingers te zien, te minimaliseren en goed te praten van de kant die je gekozen hebt.

Israel gaat natuurlijk ook nooit erkennen dat ze de VN opzettelijk viseren en alsmaar hardhandiger proberen weg te jagen maar hun acties spreken boekdelen. Het is trouwens vrij duidelijk dat het je wel aangaat en dat je bereid bent heel wat door de vingers te zien, te minimaliseren en goed te praten van de kant die je gekozen hebt.
Ik praat de meeste zaken niet goed, ik begrijp het soms wel.

Net zoals velen hier Hezbollah als verzetsbeweging zien, of 'begrijpen' dat 7 oktober een reactie was op wat Israël voorheen deed.
Dat zijn bv. zaken die ik dan moeilijker te begrijpen vind dan de feiten in mijn bovenstaande post.

Maar ieder zijn besluitvormingsproces zou ik dan zeggen.

Ik praat de meeste zaken niet goed, ik begrijp het soms wel.

Net zoals velen hier Hezbollah als verzetsbeweging zien, of 'begrijpen' dat 7 oktober een reactie was op wat Israël voorheen deed.
Dat zijn bv. zaken die ik dan moeilijker te begrijpen vind dan de feiten in mijn bovenstaande post.

Maar ieder zijn besluitvormingsproces zou ik dan zeggen.
het is niet omdat je zaken begrijpt dat je het daarom goedkeurt natuurlijk.

Beetje ridicuul om dan "begrijpen" te schrijven.

En, had je nog inhoudelijk een reactie op uw gotcha en die linkdrop, ipv nieuwe ballonnetjes op te laten?

Of blijft het bij posts benoemen als 'gezwets'?

Oh ja, ik vond het interessant dat het IDF (volgens jouw bron) witte fosfor gebruikt heeft op een plek met UNIFIL troepen, indien de uitleg voor zo'n aanval is dat er in de buurt een Hezbollah raket zou afgevuurd zijn. Witte fosfor is nu niet bepaald een precisie wapen.

Uiteraard weten we ondertussen dat 'collateral damage' van ondergeschikt belang is voor het IDF (zie bv. de recente aanval in centrum Beiroet om 1 Hezbollah politicus uit te schakelen, wat mislukt is maar waarbij wel meer dan 20 burgers gedood en meer dan 100 burgers gewond zijn geraakt). Maar het verbaast mij dat collateral damage van UNIFIL soldaten ook acceptabel wordt nu.

Ik denk dat je even op mijn ignore list stond, vandaar de late reactie.

Terug
Bovenaan