Allee de zoveelste die leest wat hij of zij wilt lezen. Dit is dus precies mijn punt en eveneens het exacte discussiepunt dat er momenteel aan de gang is op allerlei beleidsniveaus. Er staat dus letterlijk bij dat het met “intent” moet gebeuren en laat dat nu net het discussiepunt zijn.
Één van de zaken die je met enige mate van zekerheid kan bekritiseren is de systematische vernietiging van de infrastructuur, of dat dat al dan niet onder puntje 3 van de bovenvermelde beschrijving past laat ik in het midden want ik ben geen advocaat maar ik kan de argumenten wel begrijpen. Het militaire nut ontgaat me wel in zekere maten. Israel kan het argument maken dat men dit doet om de eigen militaire slachtoffers tot een minimum te beperken maar dan zou je de huidige situatie al moeten gaan vergelijken met bijvoorbeeld de 2de slag op Fallujah. Misschien dat
@Avondland of
@noccy hier wat duiding over kunnen geven maar het lijkt mij dat die slag een pak minder destructief was dan het geval is in Gaza terwijl er toch een gelijkaardig technologisch verschil is tussen beide strijdende partijen.