Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden

maw alles in Gaza wat te maken heeft met die zaken is een deel van een terreurorganisatie en dus een legitiem doelwit?
Neen, de kuisvrouw en politie agent zijn geen legetiem doel.
Iemand die een gevaar voor israel is is dat wel, en dat zijn die niet.

Probleem is dat israel nu iedereen bombardeert en doet alsof elke inwoner van gaza een hamas strijder is zelfs al is die 1maand oud.

Het is gewoon een genocide en ethnische zuivering.

Prime Minister Netanyahu, in his address to the Israeli forces on 28 October 2023 —preparing for the invasion of Gaza — urged the soldiers to “remember what Amalek has done to you”. This refers to the biblical command by God to Saul for the retaliatory destruction of an entiregroup of people known as the Amalekites: “Put to death men and women, children and infants, cattle and sheep, camels and donkeys”. The genocidal invocation to Amalek was anything but idle. It wasrepeated by Mr Netanyahu in a letter to the Israeli armed forces on 3 November 2023.
The Deputy Speaker of the Knesset, Israel’s Parliament, has called for the erasure of the Gaza Strip from the face of the earth.
On 9 October, the Defence Minister Yoav Gallant gave a“situation update” to the army where he said that as Israel was “imposing a complete siege on Gaza”,“there would be no electricity, no food, no water, no fuel”. “Everything would be closed”, becauseIsrael is “fighting human animals”. Speaking to troops on the Gaza border, he instructed them thathe has “released all the restraints” and that “Gaza won’t return to what it was before. We willeliminate everything . . . we will reach all places.”
The theme of destruction of “human animals” was reiterated by an Israeli Army Coordinator of Government Activities in the Territories (COGAT) on 9 October 2023 who — in an address to “Hamas and the residents of Gaza” — stated that Hamas has become ISIS and that “the citizens of Gaza are celebrating instead of being horrified”. He concluded that “human animals are dealt with accordingly”. “Israel has imposed a total blockade on Gaza, no electricity, no water, just damage. You wanted hell, you will get hell.”
The Minister of Energy and Infrastructure, Israel Katz, called for the denial of water and fuel as “this is what will happen to a people of children killers and slaughterers”. This admits of no ambiguity: it means to create conditions of death of the Palestinian people in Gaza.
In fact,Heritage Minister, Amichai Eliyahu, said that Israel “must find ways for Gazans that are more painful than death”.
President Isaac Herzog has joined the ranks of those signing bombs destined for Gaza — having previously noted that the entire population in Gaza is responsible and that “this rhetoric about civilians not aware, not involved, is absolutely not true . . . we will fight until we break their backbone”.
On 10 November 2023, in a televised interview, the minister of National Security Ben-Gvir stated that “when we say that Hamas should be destroyed, it also means those who celebrate, those who support, and those who hand out candy - they’re all terrorists, and they should also be destroyed”

Bron: Uitspraken van de Israëlische overheid uit het verbatim record van 'Application of the Convention on the Preventionand Punishment of the Crime of Genocide in the Gaza Strip (South Africa v. Israel)'.

Veel onderscheid tussen burgers en Hamasstrijders wordt er dus niet gemaakt door Israëlische politici. Wat zich ook uit in de hoeveelheid fysieke en materiële schade die wordt veroorzaakt in Gaza.

Ik heb nog geen leden van de regering zulke zaken horen zeggen.

On 10 November 2023, in a televised interview, the minister of National Security Ben-Gvir stated that “when we say that Hamas should be destroyed, it also means those who celebrate, those who support, and those who hand out candy - they’re all terrorists, and they should also be destroyed”

Dat is openlijk voor het doden van burgers pleiten , zie gewoon die hele post hierboven die je zorgvuldig negeert .

Hoe duidelijker kan het zijn?

Ik ben eigenlijk niet meer mee hoor jongens, waar gaat deze discussie nu over?
Dat er hopen rapporten zijn over hoe de werking van Hamas is en wie daar allemaal deel van uit maakt.
Genoeg rapporten en verslagen over te lezen, je moet hamas zien als zowat alles leger, overheid, gezondheidszorg, onderwijs,politie , ... ineen.
Je moet idd lid zijn van hamas die worden ook geowon betaald ed hoor.

Al-Israa universiteit werd opgeblazen door het IDF twee dagen geleden en was de laatste universiteit die nog staande was in Gaza. Het IDF gebruikte de campus als een militaire uitvalsbasis en detentiekamp; het is nog onduidelijk waarom het gebouw werd verwoest. Alle universiteiten in Gaza zijn nu van de kaart geveegd.

Moeilijk voor te stellen ook hoe groot de schade voor de volgende generaties zal zijn, als die er nog zullen blijven. Ik krijg meer en meer de indruk dat het volledig onbewoonbaar maken van de Gazastrook het nieuwe doel is van Israël.

Al-Israa universiteit werd opgeblazen door het IDF twee dagen geleden en was de laatste universiteit die nog staande was in Gaza. Het IDF gebruikte de campus als een militaire uitvalsbasis en detentiekamp; het is nog onduidelijk waarom het gebouw werd verwoest. Alle universiteiten in Gaza zijn nu van de kaart geveegd.

Moeilijk voor te stellen ook hoe groot de schade voor de volgende generaties zal zijn, als die er nog zullen blijven. Ik krijg meer en meer de indruk dat het volledig onbewoonbaar maken van de Gazastrook het nieuwe doel is van Israël.
Dat is waar ik ook niet aan uit kan : wat is de midde-lange termijn strategie hier?
Of is dit enkel wraak met weinig intresse wat de toekomst brengt?

Ik bedoel ik zeg dit al jaren dat zolang als er geen echte vrede komt er altijd maar zwaardere aanslagen gaan komen. je kan niet jaren/decenia lang bevolking redelijk hardhandig onderdrukken en ethnisch zuiveren zonder terugslag.

Nu hebben ze van zo goed als elke familie in gaza iemand vermoord, een bevolking die 50% minderjarig is en in complete armoede en hopeloosheid opgegegroeid is, en dit was voor de huidige complete vernietiging ,moordpartij en hongersnood. De haat voor israel van die 50% zal op een nooit geziene niveau komen en zal gevolgen hebben. Tenzij israel een plan heeft, maar welke dat is (buiten een ethnische zuivering) zie ik neit in.

Alleen al voor de massale vernietiging van civiele infrastructuur mag men in mijn ogen spreken van zware oorlogsmisdaden.

edit: Ik zal een voorbeeld geven. In deze thread werd al zeer snel na de start van de Israëlische bombardementen gesproken over een genocide op de bevolking in de gazastrook omdat er veel burgerslachtoffers waren en dat de reactie disproportioneel was. Ondertussen (edit:dus op het moment van posten / aanpassing naar aanleiding van post #652) staat het dodental (volgens de berichtgeving op HLN) op 1008 slachtoffers aan Israëlische kant en 830 aan Palestijnse kant. Als we er dan gemakshalve even vanuit gaan dat dat allemaal burgers zijn dan kan je al niet claimen dat er een disproportionele reactie was. Van een genocide kan eveneens gesproken worden als er 830 dodelijke slachtoffers zijn op een totale bevolking van 2.3 mil (klopt dit cijfer? doe dit uit het hoofd). Dus veel blabla in desbetreffende posts maar eigenlijk weinig waarheid.

Dodental in Gaza loopt op tot 25.490

Bij Israëlische aanvallen op Gaza zijn ondertussen al 25.490 mensen omgekomen, 63.354 anderen raakten gewond. Dat heeft het ministerie van Gezondheid gemeld in zijn dagelijkse update.

Laatste keer dat ik deze post uit oktober quote. 3 maand later is meer dan 1% van de bevolking gedood. Dus bij deze opnieuw de vraag aan Enforcer: op welk punt spreken we van een disproportionele reactie?

Terug
Bovenaan