Als jij dat als incorrect beschouwt: prima, volgens jouw criteria is dat inderdaad "incorrect", maar dan mis ik in jouw posts toch wel dezelfde kritische spiegel richting de Palestijnse zijde in dit debat.
Ik besefte echter perfect dat daar een "plethora aan redenen" voor was,
want ik heb immers zélf een bron aangereikt waarin die redenen uitgeschreven stonden,
en ik heb die bron wél degelijk volledig gelezen, in tegenstelling tot hetgeen waar jij mij van beschuldigde.
Merk op dat ik ook geschreven heb dat er ruim 750 000 Palestijnen
verdreven werden (ik heb daar al bewust het hogere getal van de Nederlandse Wikipedia genomen in plaats van het lagere van de Engelse die het op 700 000 houdt, maar hey), ook een realiteit samengevat tot één werkwoord die in realiteit complexer is Palestijnen die gevlucht zijn door rechtstreekse aanvallen/terreur van zionisten (bv. biologische oorlogsvoering door waterputten te vergiftigen) zijn niet dezelfde soort vluchtelingen als Palestijnen die mee de oorlog verklaard hebben aan Israël na de V.N. resolutie, een oorlog die Israël niet gestart heeft, maar wél gewonnen heeft...
bron.
Er wordt hier verwezen naar dat Israël ook zelf migranten heeft aangetrokken uit andere landen van het Midden-Oosten? Prima, tegelijkertijd hebben andere landen uit het Midden-Oosten ondanks het zogezegd steunen van Palestina, expliciet uitzonderingen in hun wetten ingebouwd om Palestijnen niet te naturaliseren als burgers. Ook geen onbelangrijke informatie denk ik dan wanneer je de veel hogere aantallen Palestijnse vluchtelingen leest in het hier en nu (
bron).
Bovendien als je hebt over "incorrect" zijn:
Nogmaals: het is géén fake news wanneer ik zelf een bron voorzien heb die de nuances binnen dat getal aanhaalt.
Jouw tactieken in deze, neigen véél harder richting hetgeen jij mij aanwrijft.
Correct begrijpend lezen houdt in dat als je het volgende leest:
Dat dit niet betekend dat er die 856 000 gewoon louter fictief of incorrect zou kunnen zijn omdat het niet exact geverifiëerd kan worden, maar dat op dat getal een (stevige) foutenmarge zit.
Niet eens noodzakelijk naar beneden:
Wikipedia heeft het over 900 000 joden bijvoorbeeld.
en.wikipedia.org
Fake news is: "Trump heeft een gezonde lichaamsbouw en weegt slechts 90 kg"
Realistisch is om te stellen dat: "Trump is waarschijnlijk obees en weegt ongeveer 115 kg".
Als je die 115 kg dan niet kan verifiëren, dan is het nog altijd géén fake news omdat het eerder 112 kg of ondertussen zelfs 122 kg is.