Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden

er zijn geen aanwijzingen dat Hamas militair aanwezig was in het ziekenhuis
Ondertussen valt het IDF ook andere ziekenhuizen aan blijkbaar (luchtaanval op Indonesisch ziekenhuis).
Is daar ook een Hamas hoofdkwartier toevallig? :frown:
En waarom niet?

De grens van het toelaatbare wordt beetje bij beetje verlegd door Israël.
Door Hamas bedoel je.

Het is inderdaad schandalig dat ze na Al-Ahli, ook bij dit ziekenhuis militair aanwezig zijn.

Edit: Het is inderdaad schandalig dat ze na Al-Ahli, ook bij dit ziekenhuis militair aanwezig zijn. (met aanzienlijke kans, naar mijn bescheiden mening en analyse).

Want:
1. Ze gebruikten al-ahli hoogstwaarschijnlijk al als militaire infrastructuur. (Bron: beelden tunnels en gijzelaars + US national security minister)

2. Israël zegt dat ze beschoten werden uit dit ziekenhuis. (Bron: bbc liveverslag)

3. Het zou nogal dom zijn om zomaar zonder reden op een volgende ziekenhuis te schieten, terwijl ze daardoor meer en meer onder druk komen staan in de publieke opinie.
Het houdt strategisch totaal geen steek.

Laatst bewerkt:
De Israëlische openbare omroep plaatste een wel erg...speciaal...filmpje op haar Twitter kanaal.

originele tweet: archive.is/2023.11.19-134658/https://twitter.com/kann_news/status/1726158106453742004

Autumn night falls over the beach of Gaza
Planes are bombing, destruction, destruction
Look the IDF is crossing the line
to annihilate the swastika-bearers
In another year there will be nothing there
And we will safely return to our homes
Within a year we will annihilate everyone
And then we will return to plow our fields
:unsure:

Gezellig samen met je kinderen de genocide bezingen. Dit is pure perversie, rekening houdende met de Holocaust die Israël continu instrumentaliseert.
Het enigste positieve dat ik er aan zie, hoe bizar het ook mag klinken, is dat de historische zonde die de holocaust is en nu terloops door Israël/joden nog eens naar boven gehaald wordt verliest de waarde die het vroeger had.

Enige onderbouwing voor dit statement?
Er wordt geschoten rond dat ziekenhuis. (Liveblog bbc)
Dat zullen geen Israëlis tegen elkaar zijn.

En die zijn dan verwonderd dat antisemitisme momenteel hoogtij viert.
Ja?
Daar ben ik oprecht benieuwd naar de insteek.

Jij vindt het ook 'niet verwonderlijk' dat Russen die hier wonen klop zouden krijgen wegens de oorlog?
Of moslims toen er terrorisme was?

Laatst bewerkt:
Voor de rest is dit topic zeker niet eenzijdig.

Geen enkele video of beeld van die tunnels aan het ziekenhuis, of gijzelaar die in dat ziekenhuis binnengetrokken wordt live op camera.
Terwijl van iedere scheet in de marge wel beelden getoond worden van random twitteraccounts.

Niet relevant waarschijnlijk in deze pagina's lange discussie van vorige week 'dat ze nog niets gevonden hadden'.

Of ja, beelden worden hier door het kritische publiek enkel getoond als ze extra geverifieerd zijn door de NYT.

Tenzij ze het ministerie van Gaza tegenspreken zoals met de raketinslag, dan moeten we beseffen dat de NYT ook maar 1 van de vele kranten is.

Er wordt geschoten rond dat ziekenhuis.
Er wordt in de Gaza wel op meer plaatsen geschoten maar daarom bombardeer je toch nog geen ziekenhuis? ( btw Israelis hebben al hun eigen burgers beschoten dus tot zover uw 2de statement, niet dat ik claim dat dit hier het geval is)

En ivm je post over video/beelden: die zijn nog steeds niet geverifieerd door onafhankelijke partijen voor zover ik weet (post gerust indien wel),

bvb BBC zet zelf het volgende.

The BBC has not been able to verify the video which was presented at a news briefing by the Israel Defense Forces (IDF) on Sunday.
The latest video is not yet the evidence that's been promised of the sort of vast and intricate operation depicted in a computer simulation which the IDF previously released showing what it believes any Hamas base underground at al-Shifa could look like.

Voor de rest is dit topic zeker niet eenzijdig.

Geen enkele video of beeld van die tunnels aan het ziekenhuis, of gijzelaar die in dat ziekenhuis binnengetrokken wordt live op camera, terwijl van iedere scheet in de marge beelden getoond worden van random twitteraccounts.

Niet relevant waarschijnlijk in deze pagina's lange discussie van vorige week 'dat ze nog niets gevonden hadden'.

Of ja, beelden worden hier door het kritische publiek enkel getoond als ze extra geverifieerd zijn door de NYT.

Tenzij ze het ministerie van Gaza tegenspreken zoals met de raketinslag, dan moeten we beseffen dat de NYT ook maar 1 van de vele kranten is.
In plaats van te klagen dat bepaalde zaken niet gepost worden, kan je ze ook zelf natuurlijk posten? Ik heb zelf nog geen overtuigende bewijsstukken gezien tot nu toe.

Er wordt in de Gaza wel op meer plaatsen geschoten maar daarom bombardeer je toch nog geen ziekenhuis?
Dat is nog niet geverifieerd + wie zegt dat ze mensen in het ziekenhuis bombardeerden en niet Hamas die daar in/rond zit?

En ivm je post over video/beelden: die zijn nog steeds niet geverifieerd door onafhankelijke partijen voor zover ik weet (post gerust indien wel),
NYT zegt alleszins dat die tunnelbeelden en -ingang effectief geverifieerd van op het ziekenhuisdomein zijn.

Ook de video's van de gijzelaar die in het ziekenhuis meegesleurd wordt is van in het ziekenhuis, maar de datum en identiteit kon nog niet geverifieerd worden.

Als dat klopt: vreemd dat noch de ziekenhuisdirectie, noch de vele dokters in het ziekenhuis hier (zelfs anoniem) hier ooit iets van gezegd hebben, hoewel er overduidelijk velen op de hoogte waren als je die beelden ziet.
Vreemd vreemd vreemd allemaal.

Laatst bewerkt:
Jongens toch...

(VRT liveblog)

Israël wil doodstraf invoeren voor Hamasstrijders

De Israëlische minister van Nationale Veiligheid Ben-Gvir heeft een voorstel ingediend om de doodstraf in te voeren voor "veroordeelde Palestijnse militanten", waaronder ook de Hamasstrijders die betrokken zijn bij de aanval op 7 oktober. Dat deed hij in het Knesset, het Israëlische parlement.
Op socialemediaplatform X, het voormalige Twitter, schrijft de minister dat de doodstraf noodzakelijk is in de strijd tegen Hamas. "In het Midden-Oosten knipperen ze daar niet voor. Daar sla je de vijand met alles wat je vindt, tot je hem op zijn knieën krijgt." Bij het bericht is ook te zien hoe de minister een familielid van een gegijzelde Israëli knuffelt. Verschillende Israëlische politici hebben al hun steun uitgesproken voor het voorstel.

Weeral letten op het woordgebruik: "voor Palestijnse militanten". (dus niet eens expliciet Hamas, wat al erg genoeg zou zijn)
Israël heeft de voorbije jaren honderden 'military orders' geratificeerd waardoor ze quasi elke Palestijn wel kunnen oppakken en labelen als 'militant'.

Bijvoorbeeld nummer 101
For example, it prohibits a gathering of more than 10 people unless the Israeli military receives advance notice with names of all participants, and enables some other activities (e.g. waving a flag or political symbol except by permission) that would generally be considered to be peaceful to become offenses carrying prison terms and fines.

Helemaal van het padje af... ondertussen moeten familieleden van de gijzelaars ook niks meer weten van hun regering natuurlijk.
De families van de gijzelaars waren ook aanwezig in het Knesset om zich uit te spreken tegen het voorstel. Zij vrezen dat de doodstraf Hamas zal aanmoedigen om de gijzelaars niet te sparen.
De knuffel van de minister viel dan ook niet in goede aarde bij het familielid op de foto. Die reageerde op zijn beurt dat de minister "zijn handen thuis moet houden". "Itamar Ben Gvir - Je hebt geen grenzen. Iedereen ziet dat je een circus maakt van het bloed van onze families. Het is nog niet te laat. Stop", schreef de man op X.

Ook bijzonder vreemde timing, gezien de heel recente berichten over een mogelijke deal m.b.t. de gijzelaars

Er wordt geschoten rond dat ziekenhuis. (Liveblog bbc)

Ja?
Daar ben ik oprecht benieuwd naar de insteek.

Jij vind het ook 'niet verwonderlijk' dat Russen die hier wonen klop zouden krijgen wegens de oorlog?
Of moslims toen er terrorisme was?
Russen die de vernietiging van de Oekraiense identiteit bezingen en hier klop zouden krijgen zou ik inderdaad niet verwonderlijk vinden. Net zoals ik ook begrijp dat moslimhaat piekt moesten moslims terrorisme bejubelen. Het is niet omdat je reacties begrijpt dat je ze daarom goedkeurt he. Zo begrijp ik ook dat men hamas zwaar wil treffen. Maar toch een mooie poging tot framing.

Dat is nog niet geverifieerd + wie zegt dat ze mensen in het ziekenhuis bombardeerden en niet Hamas die daar in/rond zit?

NYT zegt alleszins dat die tunnelbeelden en -ingang effectief geverifieerd van op het ziekenhuisdomein zijn.

Ook de video's van de gijzelaar die in het ziekenhuis meegesleurd wordt is van in het ziekenhuis, maar de datum en identiteit kon nog niet geverifieerd worden.

Als dat klopt: vreemd dat noch de ziekenhuisdirectie, noch de vele dokters in het ziekenhuis hier (zelfs anoniem) hier ooit iets van gezegd hebben.
Vreemd vreemd vreemd allemaal.
Over dat eerste is: als er 10 doden vallen in het ziekenhuis (bevestigd door de director van het ziekenhuis aan de BBC)
  • An Israeli strike on the Indonesia Hospital in northern Gaza has killed 10 people, the director of the hospital has told the BBC

Over het 2de: post dan gerust deze zaken :-). Het zal de discussie alleen maar ten goed komen.

En verder mssn omdat de dokters/ziekenhuisdirectie gewoon niets afweten van wat Hamas allemaal uitsteekt al dan niet in het ziekenhuis? Zo vreemd lijkt dat allemaal niet als je weet wat een shithole het daar is geworden met alle gewonden/doden die er te vinden zijn in en rond het ziekenhuis

Russen die de vernietiging van de Oekraiense identiteit bezingen en hier klop zouden krijgen zou ik inderdaad niet verwonderlijk vinden. Net zoals ik ook begrijp dat moslimhaat piekt moesten moslims terrorisme bejubelen. Het is niet omdat je reacties begrijpt dat je ze daarom goedkeurt he. Zo begrijp ik ook dat men hamas zwaar wil treffen. Maar toch een mooie poging tot framing.
Er worden wereldwijd Israelis (edit: Joden dan) aangevallen, zonder dat ze zingen over de vernietiging van Palestijnen.
Dat is het antisemitisme dat in opgang is.

Maar je bedoelde het ongetwijfeld anders, dus dat is dan uitgeklaard.

Er worden wereldwijd Israelis aangevallen, zonder dat ze zingen over de vernietiging van Palestijnen.
Dat is het antisemitisme dat in opgang is.

Maar je bedoelde het ongetwijfeld anders, dus dat is dan uitgeklaard.

Bedoel je hier "Israëli's" of "joden"? Of is dat voor jou 1 pot nat?

Ik vraag het maar omdat "antisemitisme" gaat over haat tegen "joden".

Over dat eerste is: als er 10 doden vallen in het ziekenhuis (bevestigd door de director van het ziekenhuis aan de BBC)
Éh? Echt? 🙃

Ok, dan zijn er ook bewijzen dat het Hamasleden waren die getroffen worden bij de gerichte raketinslagen. De director van het Israëlische leger heeft dat namelijk gezegd.

Over het 2de: post dan gerust deze zaken :). Het zal de discussie alleen maar ten goed komen.
Staat op hoofdpagina NYT en BBC bij israel-hamas stuff.

En verder mssn omdat de dokters/ziekenhuisdirectie gewoon niets afweten van wat Hamas allemaal uitsteekt al dan niet in het ziekenhuis?
Verplegers en ziekenhuispersoneel staan er gewoon rond alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat daar een paar opgeklopte gasten met kalasjikovs rond hun nek het ziekenhuis binnenstormen met een gewonde.

In de tweede video wordt een man binnengetrokken aan een grote receptiehal, met meerdere mensen en personeel in beeld, wederom met een aantal jongens die oorlogsgeweren bijhebben.

Maar niemand heeft iets gezien, gehoord, en weet van helemaal niets.

Zeker dadde.

Israeli
Éh? Echt? 🙃

Ok, dan zijn er ook bewijzen voor Hamasleden in dat laatste ziekenhuis. De director van het Israëlische leger heeft dat namelijk gezegd.

Verplegers en ziekenhuispersoneel staan er gewoon rond alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat daar een paar opgeklopte gasten met kalasjikovs rond hun nek het ziekenhuis binnenstormen met een gewonde.

In de tweede video wordt een man binnengetrokken aan een grote receptiehal, met meerdere mensen en personeel in beeld, wederom met een aantal jongens die oorlogsgeweren bijhebben.

Maar niemand heeft iets gezien, gehoord, en weet van helemaal niets.

Zeker dadde.
De IDF heeft natuurlijk al vaker leugens verspreid, die directie voor zover ik weet niet. En ik heb ook nergens gelezen dat de IDF commentaar geeft op de actie dus geen idee waar ze zouden gezegd hebben dat er Hamas mensen daarbinnen zitten.

En ik denk dat ze in de ziekenhuizen in Gaza wel vaker mensen met kalasjnikovs/oorlogsgeweren zien passeren. Allez met dat het een oorlogsgebied is enzo

Terug
Bovenaan