Coax kabel

Zinja

Member
Bij mijn zoontje ligt enkel een tv kabel waar ik in feite niets aan heb, probleem is dat het draadloos internet slecht is om te gamen en met versterkers is het beter maar nog niet hoe het zou moeten zijn.
Nu wou ik de tv kabel vervangen door een utp kabel maar ik krijg deze onmogelijk doorgetrokken.
Nu las ik ergens dat je met een adaptor om van coax naar UTP te gaan deze kan gaan gebruiken voor internet?

Heeft iemand hier ervaring mee en waar misschien te krijgen?
Makkelijkst was natuurlijk met een trekveer maar dit blijkt niet mogelijk.

Maar je zou dan al evengoed gewoon Powerline kunnen gebruiken... Zijn pc/console zal ook wel stroom hebben zeker :p
Powerline haalt normaliter geen (2,5) gigabit snelheden hoor. En dat is heel afhankelijk van je elektriciteitsbekabeling. Coax label ligt meestal simpeler opgesteld (en niet Doorgelust door verschillende stopcontacten en/of automaten/differentieelschakelaars.

Powerline haalt normaliter geen (2,5) gigabit snelheden hoor. En dat is heel afhankelijk van je elektriciteitsbekabeling. Coax label ligt meestal simpeler opgesteld (en niet Doorgelust door verschillende stopcontacten en/of automaten/differentieelschakelaars.
2,5gb om te gamen... Een beetje Overkill he

Wat je zoekt is een ethernet over coax adapter.
Kies er 1 die minstens 1gbps, voor volle snelheid, haalt.

Terug
Bovenaan