Clair Obscur: Expedition 33

Net de game uitgespeeld. Wat een spel. Nu toch nog voor alle achievements gaan op Steam. Ik denk dat ik een nieuwe favoriete game ooit heb. Geleden van Final Fantasy IX/X dat ik zo hard ben opgeslorpt door een videogame.
Ik heb tijdens het keuzemoment dan toch gekozen om aan Verso's kant te staan. Het feit dat de schilder zo moe was om nog verder te doen en de moeder in het echt leven zo hard aan het afzien was voelde zo wrang aan dat ik toch gekeerd was en tegen Maëlle vocht. Maar mannenlief, wat een krop in de keel seg. Lang geleden dat de tranen zo hard aan het rollen waren door een videogame. Het afscheid van iedereen, Esquie en Monoco, Sciel, Lune die oprecht kwaad is. Het gewuif van Esquie en de bende bij het graf van Verso. Godverdomme seg 😭 Mijn hart brak oprecht. Straks eens kijken op youtube wat het andere einde is.

Ik ben niet meer zo goed mee in het verhaal ;(

Gameplay begint wel wat te vervelen op zich veel zelfde en altijd wat kleine gevechtjes en dan boss fight

Platinum is binnen, normaal interesseert mij dat niks, maar voor zoiets wou ik een uitzondering maken.
Bij mij is het omgekeerd. Ik denk niet dat ik bij deze voor platinum ga, ik heb zo niet de drang van te willen blijven spelen bij dit spel.

Bij mij is het omgekeerd. Ik denk niet dat ik bij deze voor platinum ga, ik heb zo niet de drang van te willen blijven spelen bij dit spel.

Smaken verschillen he :)
Ik zei gisteren nog tegen vrienden dat het geleden is van Returnal dat ik zo in een spel geïnvesteerd was

Toen ik het verhaal uit had, kwam de sleet er wel op voor mij persoonlijk. Enorm verschil tussen Act 3 en alle optionele bosses in de omgeving, dat maakt het wat 'lastig' momenteel om door te bijten.

Leuk voor de diehards die naar de ultieme build streven maar voor mij stopt het ook wel na de eindbaas.

Toen ik het verhaal uit had, kwam de sleet er wel op voor mij persoonlijk. Enorm verschil tussen Act 3 en alle optionele bosses in de omgeving, dat maakt het wat 'lastig' momenteel om door te bijten.
Ik heb het hoofdverhaal uit en efkes gepauzeerd nu, maar ik zou wel de draad nog eens oppakken om meer van de optionele content te doen (zoals Flying Manor en de rest van de Endless Tower)

bijna alles gedaan hier, endless tower gisteren gedaan nu naar de moeilijkste optional boss fight Simon en dan alles gedaan.

Ik ben niet meer zo goed mee in het verhaal ;(
Beschrijf je nu niet quasi elke game in je spoiler?

Ik denk niet dat er games op een hand te tellen zijn, die elk kwart van het spel een ommezwaai maken in gameplay.
Bij CO:E33, kan je desnoods wisselen met je characters of met twee of solo spelen.
De picto's kunnen ook voor een lichte verandering zorgen in je speelstijl.

Ik denk dat zijn punt is dat in Act 3 de open wereld met vrije keuze van grind ifv opbouw van level voor de eindfight er misschien net iets te veel aan is. Ik had die grind ook liever na het uitspelen gezien, dan is iedereen vrij om te grinden maar dan zit het niet verplicht in de main story.

Ik denk dat zijn punt is dat in Act 3 de open wereld met vrije keuze van grind ifv opbouw van level voor de eindfight er misschien net iets te veel aan is. Ik had die grind ook liever na het uitspelen gezien, dan is iedereen vrij om te grinden maar dan zit het niet verplicht in de main story.
Verplicht? Je kan toch gewoon rechtstreeks naar Lumiere gaan?

Zo moeilijk is de laatste story-bossfight ook niet.
De area aan het einde van act II, level je redelijk snel rond de 50. Veel meer is niet nodig voor het laatste.

Er is tevens een update uitgebracht.
Je kan dé moeilijkste boss herhaaldelijk bekampen en zelfs damage + HP aanpassen van de enemies, om het je moeilijker te maken.

Ik ben de final boss nog aan het uitstellen omdat ik gelezen had dat de bonding quests nog zeker de moeite zijn om ervoor te doen want ik liep wat verloren in Act 3. Dus geen idee hoe moeilijk hij is dus miss valt de grind wel mee want ik ben al 55. Ik ben zo iemand die na de final boss ook direct met een spel stopt dus ik rond de interessante dingen graag ervoor nog af.

Laatst bewerkt:
Ik ben de final boss nog aan het uitstellen omdat ik gelezen had dat de bonding quests nog zeker de moeite zijn om ervoor te doen want ik liep wat verloren in Act 3. Dus geen idee hoe moeilijk hij is. Dus miss valt de grind wel mee want ik ben al 55. Ik ben zo iemand die na de final boss ook direct met een spel stopt dus ik rond de interessante dingen graag ervoor nog af.
Had ik ook gedaan tot rond lvl 60 en dan was het echt wel gemakkelijk. (maar is zo ontwikkeld btw)

Wat een debutgame van die makers :eek:

Benieuwd of er nog iets dit kan overtreffen
Ze zijn er vijf? jaar mee bezig geweest.
Als ze over twee jaar een volledig nieuwe game uitbrengen, heb je je antwoord.

Er zijn (DLC-)mogelijkheden genoeg bij CO:E33 om meer uit te brengen.
Een manga van E60 bv. :unsure:.

Toch lang geleden dat ik nog zo onder de indruk geweest ben van een game. Ik dacht dat het aan de leeftijd lag dat ik al jaren niet meer echt 'in de ban' geraakte van een spel maar deze bewijst het tegendeel. Ik heb het nog wat gerokken voor de final fight waardoor ik wat overlevelled was maar ik wou er zoveel mogelijk uithalen. Magnifiek over heel de lijn.

Terug
Bovenaan