Clair Obscur: Expedition 33

Echt!
Het is een goede game, daar niet van, maar zeker niet de GOTY waard dat iedereen er van maakt.
Voor mij hoogstens een 7/10.

De gameplay vind ik vrij goed, leuke combat (al vind ik het parry'en wat te onduidelijk).
De muziek is ook prachtig, het verhaal boeit mij minder.
Bij veel rpg's kijk ik er naar uit om mij verder te levellen en gear op te bouwen, hier heb ik dat gevoel totaal niet.
Tuurlijk, ik breek het niet af. En is niet mijn genre game, wrs heb ik andere kijk erop.
Maar vond er niet zo veel aan, nuja kheb het geprobeerd.

Zo gaan er veel zijn dat Death Stranding niks vinden, maar ik vind de “walking” simulator top.

Uiteindelijk nog met 10€ winst verkocht op Vinted :p

Tuurlijk, ik breek het niet af. En is niet mijn genre game, wrs heb ik andere kijk erop.
Voor mij is het net wel mijn genre, ik speel heel graag rpg's al dan niet turn-based.
Dus het is zelf een verrassing voor mij dat het mij minder ligt.

Wat
Ik vind het qua gameplay wel echt een saai spel. Aanval kiezen, QTE, Dodge of parry, rinse and repeat. Bij elke nieuwe enemy moet je weer zien wanneer juist je moet dodgen, wat er bij mij toe leidt dat ik veel gevechten 2 of 3 keer moet doen vooraleer ze te winnen.
Heel het spel is tot nu toe gewoon dat (los van het verhaal). Ik vind het eigenlijk echt niet leuk en vrees dat ik hem aan de kant ga leggen.
Wat speel je dan wel graag als ik vragen mag en aan de anderen die het ook niet zo goed vinden ?

Enige reden dat het goty kan zijn dit jaar is ook gewoon het gebrek aan goede games dit jaar.

Ik heb er van genoten zeker een 9 waard voor mij maar om dit nu 1 van mijn favoriete games ooit te noemen nee dat niet.

Sowieso één van mijn favoriete spellen ooit, alles kwam gewoon perfect samen, gameplay, sfeer, muziek, alles.
Ni No Kuni heb ik dan bv afgezet omdat ik me precies een kleuter voelde, maar zoals dus al eerder gezegd, smaken verschillen

Ze gaan van ver moeten komen om dit niet goty te maken.
Maar ok, vorig jaar was dat Astrobot gedoe goty, dus ik schrik nergens meer van.

Sowieso één van mijn favoriete spellen ooit, alles kwam gewoon perfect samen, gameplay, sfeer, muziek, alles.
Ni No Kuni heb ik dan bv afgezet omdat ik me precies een kleuter voelde, maar zoals dus al eerder gezegd, smaken verschillen

Ze gaan van ver moeten komen om dit niet goty te maken.
Maar ok, vorig jaar was dat Astrobot gedoe goty, dus ik schrik nergens meer van.
Astro bot was zeker terecht😁

Topjaar idd en voor mij persoonijk met voorsprong GOTY. 't Is eens leuk om aan de kant te staan van wie er wel zot van is want bij Death Stranding zit ik in't kamp dat het totaal niet snapt en idem bij de Souls games. Smaken verschillen en maar gelukkig ook.

Gisteren aangekomen in de Monolith, heb het spel ondertussen wel op Expert gezet, werd iets te makkelijk. Daardoor wel wat gevloekt met de eindbaas van Act 2. Kon niet goed slapen vannacht dus vanmorgen maar om 4 uur opgestaan en ze kunnen afmaken. Damn het verhaal dat er na komt, had ik totaal niet zien aankomen.

Had wel al gehoord dat je in Act 3 best direct het verhaal volgt omdat je anders overleveled bent? Normaal doe ik wel eerst wat side content maar dus schrik om het nu te doen. Weet niet of dit voor Expert ook telt?

Gisteren aangekomen in de Monolith, heb het spel ondertussen wel op Expert gezet, werd iets te makkelijk. Daardoor wel wat gevloekt met de eindbaas van Act 2. Kon niet goed slapen vannacht dus vanmorgen maar om 4 uur opgestaan en ze kunnen afmaken. Damn het verhaal dat er na komt, had ik totaal niet zien aankomen.

Had wel al gehoord dat je in Act 3 best direct het verhaal volgt omdat je anders overleveled bent? Normaal doe ik wel eerst wat side content maar dus schrik om het nu te doen. Weet niet of dit voor Expert ook telt?
Als je side content gaat doen ga je idd overleveled zijn, ik ben direct voor de story gegaan.

Act 3 is zeer kort ook.

Ik zou zeker alle compagnions hun bond max levellen (het zegt ook 'max' dus je weet wanneer je er bent) want dat geeft nog verhaal gerelateerde quests en ook nog belangrijke skills. Nadien zou ik wel rechtstreeks naar de eindbaas gaan. Als je nadien nog goesting hebt, is er nog veel endgame content om het af te leren.

Laatst bewerkt:
Ik wil wel voor de plat gaan, ben het nog ni beu :)
Heb nog ni teveel opgezocht buiten de missable trophies dus benieuwd naar wat er nog allemaal te doen is.

Eerst de quests van de companions doen voor max relatie.
Dan Lumiere.

Ik denk dat ik hem opgeef, zit in de endless tower stage 11 maar vijanden zijn al een tijdje belachelijk, miljoenen hp en me oneshotten terwijl ik zelf gemiddeld 100k dmg doe per aanval.
Zijn gwn tanks waar je alles moet parryen of je hebt gedaan. Heb een Sciel build die wel paar miljoen dmg kan doen met setup, maar krijg zelfs geen tijd aangezien enemies 2 a 3 beurten krijg voor mij. Agility nochtans in de 80.

De balans is voor mij jammer genoeg wat zoek en teveel tijd steken in alle enemies leren gaat er mij qua plezier niet meer in.

Ik denk dat ik hem opgeef, zit in de endless tower stage 11 maar vijanden zijn al een tijdje belachelijk, miljoenen hp en me oneshotten terwijl ik zelf gemiddeld 100k dmg doe per aanval.
Zijn gwn tanks waar je alles moet parryen of je hebt gedaan. Heb een Sciel build die wel paar miljoen dmg kan doen met setup, maar krijg zelfs geen tijd aangezien enemies 2 a 3 beurten krijg voor mij. Agility nochtans in de 80.

De balans is voor mij jammer genoeg wat zoek en teveel tijd steken in alle enemies leren gaat er mij qua plezier niet meer in.
Als het echt te moeilijk word zoek een one shot build met maelle, en picto first strike zo dat je toch iedere eerst kan beginnen.

Welke level ben je? Ik vond de endless tower relatief makkelijk (op expert) maar misschien was ik een hoger level.
Ze oneshotten inderdaad, defense & hp picto's zijn dus wat overbodig. Alles in speed & crit damage investeren.
Misschien je eens verder verdiepen in de luminas. Hier zijn ontzettend veel mogelijkheden mee.

Welke level ben je? Ik vond de endless tower relatief makkelijk (op expert) maar misschien was ik een hoger level.
Ze oneshotten inderdaad, defense & hp picto's zijn dus wat overbodig. Alles in speed & crit damage investeren.
Misschien je eens verder verdiepen in de luminas. Hier zijn ontzettend veel mogelijkheden mee.
Was in de 60 toen ik er aan begon, nu begin 80. Heb wel vrij defensieve build dat veel op shields werkt zodat ik toch foutjes mag maken in het parryen. Werk veel op burn met Lune en Maelle, Sciel support en doet haar eigen card trick damage.

Mss is onderzoeken voor aggressievere builds, heb nu gewoon het gevoel dat de gevechten te lang duren, en geen enkele fout mag gemaakt worden op begin, daarna helpen de shields wel mr as ze attacks beginnen spammen kunnen die ook snel weg zijn.

Mja er is ook een reden waarom het endgame content is natuurlijk. Moeilijker dan de normale game.
Probeer idd eens wat andere combo's qua picto's enz, dat heeft het toen gedaan bij mij.
Die oneshot build heb je eigenlijk alleen nodig voor dien ene, waarvan de naam met een S begint.

Was in de 60 toen ik er aan begon, nu begin 80. Heb wel vrij defensieve build dat veel op shields werkt zodat ik toch foutjes mag maken in het parryen. Werk veel op burn met Lune en Maelle, Sciel support en doet haar eigen card trick damage.

Mss is onderzoeken voor aggressievere builds, heb nu gewoon het gevoel dat de gevechten te lang duren, en geen enkele fout mag gemaakt worden op begin, daarna helpen de shields wel mr as ze attacks beginnen spammen kunnen die ook snel weg zijn.

Paar opties misschien:

- Sciel vind ik persoonlijk te goed om support te zijn. Indien je met shields speelt (met Monoco) kun je het gevecht proberen rekken en zo veel mogelijk foretell consumeren en dan lvl 3 gradient uitvoeren. Als je met gradient luminas werkt heb je echt massa's gradient attacks.
- Ik weet niet welke wapens je gebruikt? Als je het nog niet gedaan hebt, recoat gebruiken en volgens weapon build herinvesteren. Eventueel misschien andere wapens upgraden en proberen.
- De twee overworld bosses eerst verslaan als je dat nog niet gedaan hebt. Maar ik veronderstel dat je dat al wel gedaan hebt.
- Lune: elemental trick en elemental genesis gebruiken. Zeker handig tegen verschillende enemies.
- Ikzelf heb eigenlijk in mijn 2e run nooit healing abilities gebruikt. Puur damage en powerful/rush/marked/... en revive tint indien nodig.
- Eventueel nog wat levellen. Paar extra levels kan veel doen.
- Eventueel nog wat lumina farmen. Zodat je altijd voldoende AP hebt.

Terug
Bovenaan