Clair Obscur: Expedition 33

ook mee begonnen, begin is al zeer goed, die soundtrack alleen al :love:
straf dat een nieuwe studio een dergelijke turn based game kan maken ... nu weten we dus waar alle deftige ubisoft devs naar toe zijn :D

Voorlopige GOTY toch hoor ..., de muziek, de presentatie. Ik krijg er wat NieR-vibes van. :love:
En dat allemaal met een team van 30 mensen, wauw!

7uur gespeeld, ondertussen in Flying Waters. Ik word stilletjes aan beter in combat, dodgen lukt vaak. Nu nog parryen onder de knie krijgen. Ik denk dat het ondertussen sinds FF X is geleden dat ik nog zo betoverd ben geraakt door een game. Dit is de Final Fantasy waar ik al 20 jaar op wachtte 🥹.

Ik denk dat ik deze ga aanschaffen na Indiana Jones ipv Oblivion, na al de goede commentaar!

Ik twijfel nog of ik hem zou aanschaffen volgende maand. Turned based is iets waar Ik geen ervaring mee heb en lijkt me ook vreemd, niet? 😕 Ieder om beurt aanvallen?

Laatst bewerkt:
Ik twijfel nog of ik hem zou aanschaffen volgende maand. Turned based is iets waar Ik geen ervaring mee heb en lijkt me ook vreemd, niet? 😕 Ieder om beurt aanvallen?
nooit oldskool Final Fantasy games gespeeld? oude FF 7 en 8 waren ook zo. het went vrij snel en deze game een is een beetje interactief hier moet je zelf dodgen of parry doen.

Was begonnen aan Oblivion maar die toch even gepauzeerd om deze te spelen. Het was vooral het feit dat dit een korter spel is (30-ish uur van wat ik hoor) dat mij aantrok. Ik vind meer dan dat eigenlijk te veel en een beetje een te grote drempel, aangezien ik graag uitspeel waar ik aan begin en niet graag dingen door elkaar speel. Ik moet zeggen, heb er zeker geen spijt van. Wereld, verhaal en vooral de omgevingen 🤩 zijn tot nu toe helemaal mijn ding! Ook de gameplay ligt mij, begin de parry goed door te hebben wat ook wel helpt met de beleving haha. Verlang al om verder te spelen, top spel.

Ik heb eerst getwijfeld om weer een maandje game pass te nemen, maar dan toch voor de PS5 gekocht omdat het qua prijs goed meevalt en omdat een kleine developer die zo'n game aflevert wel extra steun verdient. Volledig blind ingegaan omdat het zo'n goede user reviews krijgt, en wat een spel jongens :bow:

Mijn eerste echte grote RPG die ik gespeeld heb, was The Legend of Dragoon (dat ik momenteel opnieuw aan het spelen ben), dus ik was sowieso benieuwd naar Expedition 33. Ondertussen zit ik een vijf à zes uur in het spel. Wauw... Van de soundtrack tot de visuals: alles voelt echt refreshing aan, zeker omdat ik de afgelopen jaren vaak teleurgesteld was in nieuwe games, buiten Baldur’s Gate 3 natuurlijk. :p

Eindelijk de parry/counter onder de knie... Echt wel héél belangrijk om fights te winnen. Weet wel nog niet of ik een fan ben van de stats mechanics.

Terug
Bovenaan