Can't Solve Citaat wordt niet mee aangepast

Mulan

Well-known member
Als ik iets post, en een gebruiker citeert dat, wordt het citaat niet mee aangepast als ik de oorspronkelijke post aanpas.

Al een paar keer gehad dat ik nadien bedenk: "hmmzzz, misschien verwoord ik dat beter anders want dit kan kwetsend geïnterpreteerd worden" of zeg ik dingen waarvan ik nadien denk: "misschien is dat toch net iets te veel info om online te zwieren".
Tot nu toe heb ik het altijd kunnen oplossen door een pb te sturen naar de mensen die me citeerden en die passen hun bericht wat aan dan.
😇 Het overgrote deel van de gebruikers zijn nu eenmaal zo een toppertjes 😇

Maar het zou toch net iets handiger zijn dat als de originele post wordt aangepast, de citaten ook mee worden aangepast.
 
De citaten maken een soort "foto" van de inhoud van de oorspronkelijke post op het moment dat de quote gemaakt wordt, dat is het ganse concept van een quote :unsure:

Los dat het technisch een serieuze aanpassing zou vergen, zou het ook een buttload aan andere praktische problemen beginnen introduceren.
 
Die mening deel ik toch niet hoor, Mulan.
Stel dat jij zegt 'xxx is tof', ik quote dat en zeg dat ik daarmee akkoord ben.
Daarna pas jij uw oorspronkelijke bericht aan, naar 'xxx is een kloot'. Ik zou volgens u daar dan nog altijd mee akkoord gaan...

Ik wil niet weten wat voor problemen dat zou geven in discussies bij bijvoorbeeld Politiek.
 
Indien nodig, mogen we dan een moderator aanschrijven om een citaat te wissen?
(Natuurlijk met geldige reden en niet "ik heb daar een dt-fout gemaakt die ik niet vereeuwigd wil zien").
Want niet iedereen die een bericht citeert zit hier meermaals per dag online om pm's te kunnen spotten om een bericht asap aan te passen.
 
Indien nodig, mogen we dan een moderator aanschrijven om een citaat te wissen?
(Natuurlijk met geldige reden en niet "ik heb daar een dt-fout gemaakt die ik niet vereeuwigd wil zien").
Want niet iedereen die een bericht citeert zit hier meermaals per dag online om pm's te kunnen spotten om een bericht asap aan te passen.
Je mag dat aan een mod vragen, maar het hangt dan inderdaad wel van de reden tot wijziging af of de moderator daarin meegaat. Als het bijvoorbeeld is omdat je info hebt gedeeld waardoor je bij nader inzien gemakkelijk te identificeren bent, dan zal de mod die wijziging wel doorvoeren. Voor goede transparantie zal de persoon die je post citeerde er dan ook van op de hoogte worden gebracht dat er een citaat in de post werd gewijzigd.
 
Terug
Bovenaan