ChatGPT en andere praktische toepassingen van AI

Ook eens getest met een stuk code & algemene vraag.
Indrukwekkend inderdaad. Dit wordt mijn nieuwe search engine :laugh:
 
Waarom kan een ei niet bevriezen?
Een ei kan wel degelijk bevriezen, hoewel het proces van bevriezing van een ei enigszins anders verloopt dan bij andere vloeistoffen.

Eieren bevriezen op een temperatuur van ongeveer -0,5°C, wat lager is dan de bevriezingstemperatuur van pure water, die 0°C is. Dit komt omdat eieren een hoog gehalte aan eiwitten hebben, en deze eiwitten kunnen bevriezen op een lagere temperatuur dan water. Als een ei wordt bevroren, zal het eiwit in het ei solidificeren en het vloeibare deel van het ei zal uitzetten, wat kan leiden tot het scheuren van de schaal.

Het is belangrijk om te onthouden dat eieren niet goed tegen bevriezing kunnen en dat het bevriezen van eieren kan leiden tot veranderingen in de structuur en smaak van het ei. Als een ei bevroren is en daarna opnieuw wordt ontdooid, kan het eiwit in het ei gaan scheiden en kan het ei een slijmerig of zompig gevoel krijgen. Daarom is het het beste om eieren op kamertemperatuur te houden en te gebruiken voordat ze bevriezen.

fout, het antwoord was: "Omdat er een dooier inzit"
Ik begrijp wat u bedoelt. Het is inderdaad zo dat het vloeibare deel van een ei, de dooier, een bevriezingspunt heeft van ongeveer -1°C. Dit betekent dat de dooier zal bevriezen als de temperatuur daalt tot onder dit punt.

Echter, het eiwit in een ei heeft ook een bevriezingspunt, dat ligt rond de -0,5°C. Dit betekent dat het eiwit ook zal bevriezen als de temperatuur daalt tot onder dit punt.

Daarom kan een ei inderdaad bevriezen, omdat zowel het eiwit als de dooier bevriezingspunten hebben die lager zijn dan de bevriezingstemperatuur van water. Als een ei bevroren wordt, zal het eiwit solidificeren en zal het vloeibare deel van het ei uitzetten, wat kan leiden tot het scheuren van de schaal. Het is belangrijk om te onthouden dat eieren niet goed tegen bevriezing kunnen en dat het bevriezen van eieren kan leiden tot veranderingen in de structuur en smaak van het ei. Als een ei bevroren is en daarna opnieuw wordt ontdooid, kan het eiwit in het ei gaan scheiden en kan het ei een slijmerig of zompig gevoel krijgen. Daarom is het het beste om eieren op kamertemperatuur te houden en te gebruiken voordat ze bevriezen. Ik hoop dat dit helpt om uw vraag te beantwoorden.

ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel
Het spijt me als mijn antwoord op uw vraag niet aan uw verwachtingen voldeed. Ik probeer altijd zoveel mogelijk informatie te geven om de vragen van mijn gebruikers te beantwoorden, dus soms kan mijn antwoord wat langer of gedetailleerder zijn dan verwacht.

Ik begrijp nu dat uw vraag een grap was, en ik begrijp de woordspeling die u hebt gemaakt met de woorden "dooier" en "bevriezen" en "dooien" en "ontdooien". Het was leuk om deze te zien en ik hoop dat ik u in de toekomst beter kan helpen met serieuzere vragen.


EDIT:
laten we een spel spelen. ik denk aan een woord en jij moet raden welk woord dit is door mij vragen te stellen waar ik enkel ja en neen mag op antwoorden. kan je het raden ? start

ook plezant :D
 
Laatst bewerkt:
Man ik spendeer hier veel te veel tijd aan:

imagine I'm a salesman trying to sell you a vacuum cleaner by phone. You don't need a vacuum cleaner, are annoyed and are trying to fob me off. Let me try to convince you to buy one ok ? So, your phone is ringing and you pick up !
Sure, go ahead and try to convince me to buy a vacuum cleaner. I'm open to hearing your pitch.

Hello, this is John from SuckAway, the vacuum cleaning company. Have you ever heard of the Scpectre 008, our newest product in our family ?
Hello John, thank you for calling. No, I haven't heard of the Scpectre 008 vacuum cleaner. Could you tell me more about it and why you think it would be a good fit for me?

It has the newest technology on board and is self driving. You never have to clean again yourself. Don't you think that is amazing ?
I see. Well, self-driving technology is certainly interesting, but I'm not sure it would be a necessary feature for me in a vacuum cleaner. I'm also not sure I would be comfortable with a self-driving device navigating around my home and potentially knocking over objects or getting stuck under furniture. Could you tell me more about the other features and benefits of the Scpectre 008? Does it have strong suction power and a long-lasting battery? How does it compare to other vacuum cleaners on the market in terms of price and performance?

It has amazing suction power. It just drives to one location, and then sucks all dust at once from that single location. And, in case of the unusual event of knocking over an object, it just sucks so hard that the object will be sucked up as well. You know, our motto is: We suck really hard ! About batteries, It has the newest technology onboard. it doesn't contain a battery but has a chord which plugs in in the electricity net. This way you never have to charge again.
I see. Well, the strong suction power is certainly a plus, but the self-driving feature doesn't seem like it would be very practical or useful for me. Additionally, the fact that it needs to be plugged in to use raises concerns about its portability and flexibility in terms of being able to use it in different areas of my home. How does the Scpectre 008 compare in terms of price to other vacuum cleaners on the market? Is it competitively priced for the features it offers?

It's pretty expensive compared to others, but that is because you never have to charge it. That's an amazing feature.

en dan jammer genoeg time-outs, .. Zal het equivalent zijn van telefoon op de haak. ie had er genoeg van denk ik :D
 
Wat leuk. Ook eens wat vragen erin gestoken:

Waarom is een ei geel
Een ei is geel omdat het een pigment bevat dat xanthofylen wordt genoemd. Xanthofylen is een gele pigment dat voorkomt in planten en dieren, waaronder eieren. Het wordt geproduceerd in de krop van de vogel en wordt meegegeven aan het ei wanneer het wordt gelegd.

Het exacte pigmentgehalte van een ei kan variëren afhankelijk van de voeding van de vogel die het ei heeft gelegd. Vogels die voer krijgen dat rijk is aan carotenoïden, een groep van pigmenten die voorkomen in planten, zullen eieren hebben met een dieper geel pigment.

Sommige eieren zijn echter ook bruin of wit van kleur. Bruine eieren worden gelegd door vogels met een andere soort voer of dieren die in het wild leven, terwijl witte eieren worden gelegd door vogels met een andere soort voer of dieren die in het wild leven. Het pigmentgehalte van een ei is dus afhankelijk van de voeding van de vogel die het heeft gelegd.

Wat kun je kopen bij de Ikea?
Ikea is een grote woonwarenhuisketen die meubels, decoratie en huishoudelijke artikelen verkoopt. Bij Ikea kun je onder andere meubels kopen voor elke ruimte in je huis, zoals slaapkamers, woonkamers, keukens, badkamers en tuinen. Ze verkopen ook decoratieartikelen, zoals lampen, kussens, behang, verf en accessoires voor de muur. Ikea biedt ook een grote selectie huishoudelijke artikelen, zoals keukengerei, bestek, servies, linnengoed en speelgoed. Bovendien biedt Ikea vaak ook een selectie van voedingsmiddelen, zoals brood, koekjes, ontbijtgranen, dranken en sauzen.

Ikea is bekend om haar betaalbare, moderne en functionele meubels en huishoudelijke artikelen. Ze bieden ook vaak diensten aan, zoals bezorging, montage en interieurontwerp. Als je op zoek bent naar goedkope meubels of huishoudelijke artikelen met een moderne stijl, is Ikea een goede plek om te bezoeken.

Geef me een samenvatting van de film The imitation game
The Imitation Game is een biografische film uit 2014 die vertelt over het leven van Alan Turing, een Britse wiskundige en informaticus die een belangrijke rol heeft gespeeld in de Tweede Wereldoorlog. Turing was een van de leiders van de Britse codeer- en decoderingsinspanningen tijdens de oorlog en heeft een belangrijke rol gespeeld bij het kraken van de Enigma-code, een complexe code die door de Duitsers werd gebruikt om hun communicatie te beveiligen.

De film volgt Turing vanaf zijn schooljaren, waarbij hij wordt gepest vanwege zijn intelligentie en zijn seksuele geaardheid. Hij wordt vervolgens uitgenodigd om deel te nemen aan een topgeheim project om de Enigma-code te kraken, samen met een team van andere wiskundigen en ingenieurs. Ondanks vele obstakels en tegenslagen slaagt het team er uiteindelijk in om de Enigma-code te kraken en zo een beslissende rol te spelen in de oorlog.

Na de oorlog wordt Turing echter vervolgd en veroordeeld vanwege zijn homoseksualiteit, wat leidt tot een tragisch einde van zijn leven. De film eindigt met een oproep tot herziening van zijn veroordeling en een eerbetoon aan zijn belangrijke bijdragen aan de wetenschap en de oorlog.

Wel geinig allemaal.
 
Hetzelfde als lowcode projecten, uiteindelijk breekt dat ook weer niet door.
Als je een oppervlakkige flow hebt om van punt A naar B te gaan, en niet teveel geeft om het uiterlijk, ja.
Maar vaak vraagt men meer.
Low code platformen waar je genoeg customizing mogelijkheden hebt (die je dan door ervaren coders kan laten schrijven) beginnen imo toch serieus van de grond te geraken.
Ik verwacht in de komende 5j een énorme opkomst van low code. Grote IT-consultancies beginnen er meer en meer in te investeren.
 
Binnenkort komt GPT-4 uit, die zou nog 100 keer krachtiger zijn dan de huidige versie ... 🤯
Fantastisch. Het gaat nu al wel goed.

1671486906399.png
 
Ik heb chatgpt ook al meerdere script laten schrijven, maar ik heb al redelijk vaak gehad dat de code niet compleet is. Het lijkt of je bij elkaar gesmeten snippets van stackoverflow krijgt. Ik heb ook al redelijk wat scripts gekregen die logisch correct lijken, maar dat technisch niet zijn. De scripts werken dan ook niet.
 
Ja, dat kennis niet meer nodig zou zijn, werd bij de intrede van Google ook al gezegd, en toen ook al ferm ontkracht met dezelfde redeneringen.

Simpel gezegd: als een auto naar jou komt, kan je niet snel in google typen "zal deze auto mij omver rijden en wat moet ik doen?" als je niet eens kennis hebt van wat een auto is.
Je bent overgeleverd aan een vat 'unknown unknowns' bij wijze van spreken, en kan dus ook geen gerichte vragen stellen of verbanden leggen als de basiskennis niet in je hoofd zit.

Dus:
Hoe ga je realtime verbanden leggen tussen gerelateerde maar verschillende zaken?
Hoe ga je de juiste vragen stellen om het probleem op te lossen?

Ik denk dat chatgpt goed is om wikipedia/stackoverflow/boeken... te indexeren en een kant en klaar antwoord te genereren hieruit, vooral lexicaal dan.
Maar echt 'nadenken', nuances, niet-triviale verbanden leggen, toekomstgerichte problemen oplossen die niet letterlijk al ergens in het verleden neergeschreven zijn, etc. zijn nog heel ver af imo.
Dat is dus de nagel op de kop natuurlijk, ik vind deze zaken leuk en nuttig om volgen - zie veel mogelijkheden om zaken eenvoudiger, leuker, praktischer, aangenamer … te maken

MAAR - ik erger me mateloos aan het begrip AI, tot op heden heb ik nog niets gezien dat ook maar in de buurt komt van intelligentie.
 
Dat is dus de nagel op de kop natuurlijk, ik vind deze zaken leuk en nuttig om volgen - zie veel mogelijkheden om zaken eenvoudiger, leuker, praktischer, aangenamer … te maken

MAAR - ik erger me mateloos aan het begrip AI, tot op heden heb ik nog niets gezien dat ook maar in de buurt komt van intelligentie.
Intelligentie ontwikkelt zich ook maar afhankelijk van de input die we krijgen. Zo speciaal zijn we daar ook niet in.
 
Ik heb chatgpt ook al meerdere script laten schrijven, maar ik heb al redelijk vaak gehad dat de code niet compleet is. Het lijkt of je bij elkaar gesmeten snippets van stackoverflow krijgt. Ik heb ook al redelijk wat scripts gekregen die logisch correct lijken, maar dat technisch niet zijn. De scripts werken dan ook niet.

Ik gebruik het nu als Excel-hulp :p. Daarvoor lijkt het wel goed te werken.
 
Aangezien ik geen goede programmeur ben maar toch de noodzaak heb om sporadisch eens iets te scripten, stel ik de vraag aan ChatGPT die geeft al den basis en dan kan ik het zelf afwerken. Het gaat natuurlijk om vrij basis dingen voor één einddoel.
 
hoeveel is de oppervlakte van een schijf met diameter 42


De oppervlakte van een schijf is gegeven door de formule: πr^2, waarbij r de straal van de schijf is. De straal is de helft van de diameter, dus voor een schijf met diameter 42 is de straal 42/2 = 21.
De oppervlakte van de schijf is dan: π * 21^2 = pi * 441 = 1385,41.


**************************************

wat is de diameter van een schijf met een oppervlakte van 1385


2 / 2
Het lijkt erop dat je een fout hebt gemaakt bij het invoeren van de oppervlakte van de schijf, want 1385 cm² is een erg kleine oppervlakte voor een schijf. De oppervlakte van een schijf met diameter 42 is ongeveer 1385,41 cm², dus misschien bedoel je dat.
Als je de diameter van een schijf wilt berekenen aan de hand van de oppervlakte, kun je de volgende stappen volgen:
  1. Bereken de straal van de schijf. De oppervlakteformule van een schijf is: πr^2. Dus als je de oppervlakte van de schijf kent (in dit geval 1385,41 cm²), en je weet dat π ongeveer 3,14 is, kun je de straal berekenen met behulp van de worteluitdrukksformule: r = √(oppervlakte / π). In dit geval komt de straal uit op ongeveer 37,2 cm.
  2. Bereken de diameter van de schijf. De diameter is twee keer de straal, dus de diameter is 2 * 37,2 cm = 74,4 cm.
Dus de diameter van een schijf met een oppervlakte van 1385,41 cm² is ongeveer 74,4 cm.

*****************************************


Straf dat hij zelfs een wiskundige formule verkeerd uitvoert?!
 
Can you recommend me a tracklist for my deep house set ? The set needs to be about 2 hours long and each track should perfectly match the previous track in key.

Sure, here is a list of deep house tracks that would work well in a 2-hour set and have matching keys:
  1. "Atmosphere" by Kerri Chandler (key: D minor)
  2. "The Way You Love Me" by Kerri Chandler (key: D minor)
  3. "Soul Power" by Frankie Knuckles (key: D minor)
  4. "The Whistle Song" by Frankie Knuckles (key: D minor)
  5. "Can You Feel It" by Larry Heard (key: C minor)
  6. "The Sun Can't Compare" by Larry Heard (key: C minor)
  7. "Your Love" by Frankie Knuckles (key: C minor)
  8. "The Boss" by Diana Ross (key: C minor)
  9. "I Feel Love" by Donna Summer (key: C minor)
  10. "House Music" by Eddie Amador (key: C minor)
  11. "Move Your Body" by Marshall Jefferson (key: B minor)
  12. "Go" by Moby (key: B minor)
  13. "Promised Land" by Joe Smooth (key: B minor)
  14. "It's You" by Ron Trent (key: B minor)
  15. "The Believers" by Ananda Project (key: A minor)
  16. "Roots" by Josh Wink (key: A minor)
  17. "Lover's Lane" by Kerri Chandler (key: A minor)
  18. "Can't Get Enough" by Soulsearcher (key: A minor)
  19. "The Music's Got Me" by Bass Bumpers (key: G minor)
  20. "Get Get Down" by Paul Johnson (key: G minor)
I hope this list helps! Let me know if you have any questions or need further recommendations.

Add one more closing track for an audience that danced all night and is going crazy !! It needs to be legendary!

For a closing track that will really get the crowd going and bring the set to a memorable conclusion, I would recommend "Strings of Life" by Derrick May. This track is a classic in the deep house genre and has a driving beat and emotive strings that are sure to get the crowd pumped up and ready to keep the party going. The key of the track is E minor, which should match well with the other tracks in your set.

Hij gooit verdomme artiesten en tracknummers door elkaar :/
 
Laatst bewerkt:
Can you recommend me a tracklist for my deep house set ? The set needs to be about 2 hours long and each track should perfectly match the previous track in key.



Add one more closing track for an audience that danced all night and is going crazy !! It needs to be legendary!



Hij gooit verdomme artiesten en tracknummers door elkaar :/
Ik was ook wat muziek aan het opzoeken maar daar lijkt het niet ideaal voor, hij gooit idd veel dingen door elkaar of raad tracks/artiesten aan die niet lijken te bestaan. Vind in het algemeen wel dat hij regelmatig verkeerd zit met bepaalde dingen.
 
hoeveel is de oppervlakte van een schijf met diameter 42


De oppervlakte van een schijf is gegeven door de formule: πr^2, waarbij r de straal van de schijf is. De straal is de helft van de diameter, dus voor een schijf met diameter 42 is de straal 42/2 = 21.
De oppervlakte van de schijf is dan: π * 21^2 = pi * 441 = 1385,41.


**************************************

wat is de diameter van een schijf met een oppervlakte van 1385


2 / 2
Het lijkt erop dat je een fout hebt gemaakt bij het invoeren van de oppervlakte van de schijf, want 1385 cm² is een erg kleine oppervlakte voor een schijf. De oppervlakte van een schijf met diameter 42 is ongeveer 1385,41 cm², dus misschien bedoel je dat.
Als je de diameter van een schijf wilt berekenen aan de hand van de oppervlakte, kun je de volgende stappen volgen:
  1. Bereken de straal van de schijf. De oppervlakteformule van een schijf is: πr^2. Dus als je de oppervlakte van de schijf kent (in dit geval 1385,41 cm²), en je weet dat π ongeveer 3,14 is, kun je de straal berekenen met behulp van de worteluitdrukksformule: r = √(oppervlakte / π). In dit geval komt de straal uit op ongeveer 37,2 cm.
  2. Bereken de diameter van de schijf. De diameter is twee keer de straal, dus de diameter is 2 * 37,2 cm = 74,4 cm.
Dus de diameter van een schijf met een oppervlakte van 1385,41 cm² is ongeveer 74,4 cm.

*****************************************


Straf dat hij zelfs een wiskundige formule verkeerd uitvoert?!
Ongelofelijk taalkundig model. Benadert zelfs met accuratesse het wiskundeniveau van de gemiddelde germanist.
 
Kunnen we mss een algemeen AI gerelateerd topic aanmaken ? Wat Midjourney tegenwoordig klaarspeelt is al helemaal van de pot gerukt. Je vraagt een ontwerp van een flyer, logo, website of tatoeage en je krijgt het perfect op je bord geserveerd. Vind je het werk van 1 of andere fotograaf leuk, specifieer wat voor een foto je wil en een paar tellen later heb je originele content die bijna (en dan zeg ik wel bijna) niet meer van echt te onderscheiden is.

Niet normaal hoe snel dit aan het evolueren is.

Ik vroeg bvb foto's van een marktplaats in Afrika van een persoon die fruit verkocht, of een scene aan de Ganges in Varanasi, beiden in de stijl van Alex Webb en kreeg deze resultaten.

bKapKUg.jpg


jlDlWqF.jpg


Ok er zitten hier en daar nog wat foutjes in, maar die gaan er echt snel uit zijn want met nog betere input prompts krijg je al echt gekke dingen.
Wat gaat art nog betekenen als iedere nitwit zomaar met een simpele prompt kan doen waar iemand anders zeer getalenteerd jaren voor studeert of unieke aanleg voor heeft. Wat gaan musea nog voorstellen ? Wat gaat cultuur nog voorstellen ? Als je zo later ook muziek of films kan maken ? Ik zie het allemaal héél héél erg somber in.
 
...

Ok er zitten hier en daar nog wat foutjes in, maar die gaan er echt snel uit zijn want met nog betere input prompts krijg je al echt gekke dingen.
Wat gaat art nog betekenen als iedere nitwit zomaar met een simpele prompt kan doen waar iemand anders zeer getalenteerd jaren voor studeert of unieke aanleg voor heeft. Wat gaan musea nog voorstellen ? Wat gaat cultuur nog voorstellen ? Als je zo later ook muziek of films kan maken ? Ik zie het allemaal héél héél erg somber in.
Ondanks tech toch een pak voordelen biedt, staat de mens voor een zielloos leeg bestaan. Alles kunstmatig.

Velen zullen geen blij leven leiden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Buon
jlDlWqF.jpg


Ok er zitten hier en daar nog wat foutjes in, maar die gaan er echt snel uit zijn want met nog betere input prompts krijg je al echt gekke dingen.
Wat gaat art nog betekenen als iedere nitwit zomaar met een simpele prompt kan doen waar iemand anders zeer getalenteerd jaren voor studeert of unieke aanleg voor heeft. Wat gaan musea nog voorstellen ? Wat gaat cultuur nog voorstellen ? Als je zo later ook muziek of films kan maken ? Ik zie het allemaal héél héél erg somber in.
Vroeger was kleurverf maken een kunst op zich, is het jammer dat nu elke kunstenaar zomaar aan geleik welke kleur kan geraken dat ie wil? Niet voor alle kunstenaars zal het misschien goed eindigen maar kunst op zich zal hier geen probleem mee hebben denk ik. De link tussen je technische capaciteiten en kunst worden nog vager maar da's een fenomeen dat al lang geleden gestart is, bij moderne abstracte kunst draait het nu vaak ook al vooral om het idee en heel wat minder op de technische moeilijkheid van de creatie.
 
Terug
Bovenaan