ChatGPT en andere praktische toepassingen van AI

Wat is momenteel de beste manier om AI foto’s te genereren? Enkele voorwaarden:
- niet publiek zichtbaar voor anderen
- rechtenvrij dus legaal te gebruiken overal
- hoge resolutie > 2000px x 2000px

Mag betalend zijn….
 
Wat is momenteel de beste manier om AI foto’s te genereren? Enkele voorwaarden:
- niet publiek zichtbaar voor anderen
- rechtenvrij dus legaal te gebruiken overal
- hoge resolutie > 2000px x 2000px

Mag betalend zijn….
Generative AI in Photoshop / Midjourney? Er zijn er tegenwoordig best veel.
 
Triestige evolutie
Wat is momenteel de beste manier om AI foto’s te genereren?
:D Deze vind ik wel grappig.

Het blijft moeilijk, ook voor mezelf, om daar een ethische grens in te ontdekken. Ik weet nog niet of ik het oké vind en al helemaal niet wat nog wel en wat niet meer. Maar een ding dat wel redelijk onderbelicht blijft, is hoeveel energie het kost om een AI-tekening te vragen. Of een chatsessie met ChatGPT. Bij NFT's was dat een grote klacht, omdat het zo'n enorme voetafdruk is voor lucht. Maar hier is het eigenlijk niet heel anders: Eens een grappig fotootje van dit, nee van dat, nee toch maar zus of zo, en het resultaat alsnog in de prullenbak. Maar ondertussen wel een paar bomen minder in het regenwoud.
 
While materials play a very critical role in almost any technology, we as humanity know only about a few tens of thousands of stable materials,” says Ekin Dogus Cubuk, a Staff Research Scientist at Google Brain, who worked on the DeepMind AI tool, known as Graph Networks for Materials Exploration (GNoME). That number gets even smaller when considering which materials are suitable for specific technologies. “Let's say you want to find a new solid electrolyte for better batteries. These electrolytes have to be ionically good conductors but electronically bad conductors, and they should not be toxic, they should not be radioactive. Once you apply all these filters, it turns out we only have a few options that we can go with.

This breakthrough increases the total number of known stable materials by a factor of ten.

Gelijkaardig aan Deepmind's AI research in protein discovery met AlphaFold hebben ze ook nu reeds de 381,000 door GNoME ontdekte stabiele materiaal structuren vrij gepubliceerd.

Typically, new stable materials are discovered through trial and error by making incremental changes to known materials or by mixing elements together in line with principles derived from the field of solid state chemistry. The process is often expensive and can take months—human experimentation has yielded the structures of 20,000 stable materials in total. These structures are available in the Inorganic Crystal Structures Database (ICSD), the world’s largest database of identified materials.

Among the 381,000 materials were 528 potential lithium ion conductors that might be used in batteries, and 52,000 new layered compounds with a similar structure to graphene, opening up the possibility that some of these could be the basis for new superconducting materials.

GNoME was trained using data on material structures and their stability from the Materials Project. Next, the researchers had GNoME suggest new structures that its model determined would likely be stable. Established computational techniques were used to more accurately assess the stability of the materials generated by GNoME. This high-quality data was fed back into GNoME, increasing its stability prediction accuracy.

Google DeepMind took the 381,000 materials that are most likely to be stable from the 2.2 million total likely stable materials and added them to the ISCD—increasing the number of known materials predicted to be stable by a factor of ten. To test whether the materials GNoME predicts to be stable are indeed stable, Google DeepMind partnered with external researchers who successfully synthesized 736 of them.

Researchers at the Lawrence Berkeley National Laboratory are working to speed up the synthesis step. The A-Lab, an automated materials synthesis system, worked 24 hours a day, 7 days a week for 17 days to attempt to synthesize 58 materials predicted by the Materials Project, succeeding in 41 cases. Normally, it can take six months or even years to synthesize a material, Cubuk said. “This is the future—to design materials autonomously using computers, but also then to make them autonomously using these robotic labs and learn from the process,”



On Tuesday, Stability AI launched Stable Diffusion XL Turbo, an AI image-synthesis model that can rapidly generate imagery based on a written prompt. So rapidly, in fact, that the company is billing it as "real-time" image generation, since it can also quickly transform images from a source, such as a webcam, quickly.
 
Midjourney heeft blijkbaar een makkelijkere interface. Vroeger was dat meer een chat kanaal en onordelijk door elkaar. Vraag mij af hoe dit gaat evolueren tov iStockphoto
 
Als ze zo doorgaan is alles binnen x-aantal jaar AI-gegenereerd, weet niemand nog wat echt of fake is en is het internet een gigantische zee van gelijkaardige trash geworden. This is the worst timeline.
 
H6Vhiru.png

"old brad pitt yelling at clouds" thanks AI. :oi22:

Nee ik volg je wel deels. Bijvoorbeeld in dat echt of fake moeilijker van elkaar te onderscheiden zullen worden. Hopelijk wordt de mens daardoor kritischer en minder naïef. Maar het totale doembeeld als in worst timeline daar kan ik niet volgen. Ik postte zonet nog over GNoME en AlphaFold en dat zijn gigantisch positieve evoluties die respectievelijk materiaal en biomedische wetenschap enorm vooruit helpen.
 
Ik kan het doembeeld wel volgen. Binnenkort kan men van iedere BV zijn dochter naaktbeelden maken. Waarschijnlijk zegt je dat niet veel of vind je het grappig, tot het jouw eigen dochter is natuurlijk. Dan snap je de miserie van AI. Van zodra niemand nog weet wat echt is online en wat niet, zou het wel eens gedaan kunnen zijn met het internet.

Wat is het nut van nieuwsberichten te lezen, als de helft fake is.
Wat is het nut van dit forum, als de helft geen echte personen zijn.
Wat is het nut van gamen, als de helft geprogrammeerde bots zijn.

Er gaat veel 'fun' verdwijnen.

Om toch nog even positief te blijven: ik zag onmiddellijk dat het beeld hierboven van Brad Pitt gemaakt is door AI. Ik kan het niet uitleggen, maar ik zie het wel. Maar ik veronderstel dat dit verschil ook zal verdwijnen ooit.
 
Ik kan het doembeeld wel volgen. Binnenkort kan men van iedere BV zijn dochter naaktbeelden maken. Waarschijnlijk zegt je dat niet veel of vind je het grappig, tot het jouw eigen dochter is natuurlijk. Dan snap je de miserie van AI. Van zodra niemand nog weet wat echt is online en wat niet, zou het wel eens gedaan kunnen zijn met het internet.

Wat is het nut van nieuwsberichten te lezen, als de helft fake is.
Wat is het nut van dit forum, als de helft geen echte personen zijn.
Wat is het nut van gamen, als de helft geprogrammeerde bots zijn.


Er gaat veel 'fun' verdwijnen.

Om toch nog even positief te blijven: ik zag onmiddellijk dat het beeld hierboven van Brad Pitt gemaakt is door AI. Ik kan het niet uitleggen, maar ik zie het wel. Maar ik veronderstel dat dit verschil ook zal verdwijnen ooit.
Om fake nieuwsberichten te posten of te lezen hoeft er geen AI bij te pas komen.
Op forums zitten veel trolls en mensen die zich anders voortdoen, dus de helft is sowieso al fake.
Nooit singleplayer mode gespeeld?
 
Als er van iedereen fake naaktbeelden bestaan, wat van bekende mensen al tientallen jaren het geval is, dan pak je dat toch niet meer serieus? Het kan bekenden zelfs helpen, denk aan de fappening van 10 jaar geleden toen er hopen bekende mensen gehackt werden en er echte naaktbeelden verspreid werden.

De helft van het nieuws (denk fox en russia today) is al jaren fake. Hopelijk worden mensen kritischer en minder naief als ze zien dat ze het zelf kunnen maken met een druk op een knop. Singleplayer games hebben geen last van bots en in MP voegen we al jaren bots toe. Game AI gaat volgende jaren enorme sprongen maken en dat is denk ik vooral positief toch? 10 jaar geleden zat ik al op dit forum, kdurf te wedden dat ik binnen nog eens 10 jaar hier nog altijd zit. :p We zullen dan de kosten baten analyse eens maken.

Ik wil zeker niet alle problemen onder de mat vegen maar het doemidee dat dit een puur slechte evolutie is snap ik persoonlijk echt niet. Als je die resultaten ziet van GNoME, AlphaFold, GraphCast, of hoe het dokters helpt betere diagnoses te stellen en meer tijd voor hun patienten geeft, hoe we velden kunnen wieden zonder pesticiden, hoe we energie generatie en verbruik nu gigantisch kunnen optimaliseren, ...

Van de nadelen kan je natuurlijk evengoed een lijstje opmaken maar momenteel zijn die nog steeds vrij beperkt als je ziet hoeveel positieve zaken we met AI reeds verwezenlijken. Binnen 10 jaar zal kunst generatie nog het minste van onze zorgen worden in dat lijstje. Maar binnen 10 jaar zal ook het lijstje positieve zaken enorm gegroeid zijn.
 
Volledig mee akkoord maar ik denk nu al: hmm, tiens, is dat de mening van een echt persoon of ben ik hier bezig tegen een computer?

Sorry ik overdrijf nu maar ge snapt mijn punt wel veronderstel ik.
 
Google just dropped their answer to ChatGPT



Better than OpenAI's GPT4 on almost all fronts *according to Google
Maar eerlijk, mede dankzij verhoogde multimodaliteit, lijkt dat effectief wel te kloppen.
 
Ik zou als tiener toch niet graag opgroeien in een cyberlandschap waarin je in een handomdraai naaktfoto's of fake videos kan genereren. Mogelijkheden tot cyberpesten zijn eindeloos.
 
Ik zou als tiener toch niet graag opgroeien in een cyberlandschap waarin je in een handomdraai naaktfoto's of fake videos kan genereren. Mogelijkheden tot cyberpesten zijn eindeloos.
Ik zou als tiener ook niet willen opgroeien in een landschap waar Snapchat en TikTok de plak zwaaien en iedereen met de smartphone aan de hand vergroeid staat en op de speelplaats geen woord meer tegen elkaar zegt.
 
Terug
Bovenaan