Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe ben je hieraan begonnen? Ik heb wat downtime bij een klant en wil mij ook wel verdiepen in AI, maar weet niet goed waar te beginnen.Ik ben al een tijdje zelf wat tools aan het ontwikkelen op basis van vector embeddings voor RAG en zowel GPT als Llama. Echt verbluffend wat er allemaal nog te ontwikkelen val, zeker als je het combineert met gewone programmeerlogica. In heb nu een applicatie gebouwd die met één muisklik volledige projectfiches maakt op basis van een minimum aan extra input. Business en functionele analyse ga ik ook zien te automatiseren, en nadien eens kijken om zo een vectordatabase te optimaliseren voor data analyse.
In het begin gebruikte ik geen AI hulpje maar de laatste paar weken gebruik ik chatgpt elke dag. Eerst nog enkel op mijn werk voor excelformules en SAP uitleg maar tegenwoordig gebruik ik steeds meer chatgpt in plaats van google voor gewone zoekqueries. Waarom nog googlen en dan mijn weg zoeken in allerlei links waar ik dan zelf al die informatie moet verwerken als ik het gewoon kan vragen aan chatgpt en een pasklaar antwoord op mijn vragen krijg? En dan ook nog eens eenvoudig kan doorvragen. Voor mij is het ondertussen glashelder dat dit de toekomst is.
Ik volg een masteropleiding AI aan de unief en ik ben mij daar door meer en meer gaan verdiepen hierin. Leren programmeren met Python, libraries zoals langchain leren gebruiken en heel veel zoeken op internet.Hoe ben je hieraan begonnen? Ik heb wat downtime bij een klant en wil mij ook wel verdiepen in AI, maar weet niet goed waar te beginnen.
Als je specifiek achter zeer recentie informatie vraagt dan gaat hij zoeken op het internet en dan verpakt hij die info in de vorm die jij wenst.Ik zal het anders verwoorden: als de Polestar 8 uitkomt en op het internet staan er nergens specificaties over de Polestar 8, zal chatGPT dan kunnen antwoorden als ik de specificaties vraag van de Polestar 8? Dan kan deze toch alleen de specs geven van alle vorige modellen en daaruit afleiden dat het allemaal iets beter zal zijn ofzo? De meeste info komt toch vanuit het internet neen?

Op het werk mogen we in ieder geval enkel Microsoft Copilot gebruiken omdat de enterprise versie daarvan garanties zou bieden op het vlak van dataveiligheid.Stel: ik stuur een script door met best gevoelige info naar Claude met enkele vragen om te optimaliseren.
Geen keys of andere paswoorden ofzo, maar een script dat ik liever niet openbaar wil zien verschijnen.
Krijgen andere mensen die een soortgelijke vraag stellen ("maak mij dit soort script") dan andere info omdat ik dit ooit al eens heb doorgegeven aan Claude? Of blijft dit privé en 'leert' Claude hier dus niet over bij? Gaat over Sonnet 3.5.
Edit: ik heb de vraag ook aan claude zelf gesteld en die antwoord negatief. Maar ja, hoe kan je daar zeker van zijn?![]()
Ben je 100% zeker dat niemand jouw bestanden kan zien die op iCloud, Google Drive of OneDrive staan?Stel: ik stuur een script door met best gevoelige info naar Claude met enkele vragen om te optimaliseren.
Geen keys of andere paswoorden ofzo, maar een script dat ik liever niet openbaar wil zien verschijnen.
Krijgen andere mensen die een soortgelijke vraag stellen ("maak mij dit soort script") dan andere info omdat ik dit ooit al eens heb doorgegeven aan Claude? Of blijft dit privé en 'leert' Claude hier dus niet over bij? Gaat over Sonnet 3.5.
Edit: ik heb de vraag ook aan claude zelf gesteld en die antwoord negatief. Maar ja, hoe kan je daar zeker van zijn?![]()
Ik hoop het. Dan kunnen we EINDELIJK eens werk maken van de regels rond AI, want niemand op deze planeet lijkt de gevaren in te zien. Man man man, we gaan nog vanalles meemaken de komende 5-10 jaarwat een overspoeling van fake news gaat er komen
Het is al zo ver vrees ik... de verkiezingen in Roemenië werden beïnvloed door botfarms vanuit Rusland. Duizenden reacties onder TikTok-filmpjes die wellicht gegenereerd werden door een LLM. Tegenwoordig is ook heel Reddit quasi perfect vertaald naar het Nederlands als je op een link klikt via Google. Binnenkort is het gewoon onmogelijk om te weten of iets op het internet menselijk is of niet.Met fake news kan je een oorlog starten. Of iets minder erg: je kan de polarisatie nog veel verder open trekken en 2 kampen bouwen en die tegen mekaar opzetten. En uiteraard zoals je in Amerika ziet (of gewoon hier op hln.be) heeft meer dan de helft van de bevolking het gewoon niet door.