Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In dit geval ging het letterlijk over 'u kan niet aanduiden waar dat geld vandaan komt dus we gaan het daarom beschouwen als verdacht'. Was iemand die een hoop winst had gemaakt, belasting betaald had op dat geld en de banken die het dan niet willen hanteren omdat de herkomst onduidelijk is.Ik denk dat het probleem niet de winst op zich is, maar dat ze de speculatieve winsten niet aangegeven hebben als beroepsinkomen én/of het niet enkel over winsten gaat, maar wel degelijk over minder legale zaken?
Of ben ik mis?
Maar waarom is de herkomst onduidelijk? Omdat hij het initiele bedrag dat hij storte niet kon verantwoorden, omdat het niet enkel over "crypto-valuta-stijgingen" gaat, maar ook over andere inkomsten?In dit geval ging het letterlijk over 'u kan niet aanduiden waar dat geld vandaan komt dus we gaan het daarom beschouwen als verdacht'. Was iemand die een hoop winst had gemaakt, belasting betaald had op dat geld en de banken die het dan niet willen hanteren omdat de herkomst onduidelijk is.
Hier https://e24.no/boers-og-finans/i/wezekP/dnb-nekter-mathias-29-aa-bruke-kryptogevinst-til-boligkjoepMaar waarom is de herkomst onduidelijk? Omdat hij het initiele bedrag dat hij storte niet kon verantwoorden, omdat het niet enkel over "crypto-valuta-stijgingen" gaat, maar ook over andere inkomsten?
Toevallig link naar het artikel?
«Anonymiteten ved kryptoadresser og tilsløringen av partene i transaksjonen ved bruk av uregistrerte kryptovekslere, gjør det meget sannsynlig at slike vekslere vil benyttes til hvitvasking. Risikoen for at kryptovaluta og uregistrerte vekslere skal bli brukt til hvitvasking av midler, vurderes å være høy», skriver PST i fjorårets risikovurdering tilknyttet hvitvasking og terrorfinansiering.
Merci. Ik vind daar wel enkel artikels over bij die ene krant en natuurlijk enkel zijn verhaal. Met 35000 transacties over 4 jaar lijkt me het wel dat we voorzichtig moeten zijn met zijn kant van het verhaal.
En je denkt dat een oorlog je cash geld niet sowieso waardeloos kan maken?Oorlog in Ukraïne = Mensen willen voor dat ze op de vlucht slaan hun spaargeld afhalen en vertrekken naar veiligere oorden -> Limiet op geld afhalen wordt opgelegd door de overheid.
U kan niet meer aan uw geld.
Bestaat de bank nog na de oorlog?
Staat er nog geld op uw rekening of zal dit ingezet worden om oorlogstuig aan te kopen en het leger te betalen?
Precies of er is 1 belg die extra cash afgehaald heeft omwille van de oorlogUit de gebeurtenissen van de laatste dagen en weken is nogmaals gebleken dat contant geld = Koning is hoe hard er sommigen hier ook zitten te schreeuwen dat het beter afgeschaft wordt.
Trucker protesten in Canada = Emergency wet die de banken en overheid toe laat al je rekeningen te bevriezen en toelaat om beslag te laten leggen op fondsen die verzameld werden om de truckers te helpen.
Oorlog in Ukraïne = Mensen willen voor dat ze op de vlucht slaan hun spaargeld afhalen en vertrekken naar veiligere oorden -> Limiet op geld afhalen wordt opgelegd door de overheid.
Staat er nog geld op uw rekening of zal dit ingezet worden om oorlogstuig aan te kopen en het leger te betalen?

Fysiek goud zou wel slim kunnen zijn tijdens oorlogstijd. Net zoals waardevolle kunst. In echt extreme gevallen: wapens, flessenwater en conserveblikken met eten zouden een goede investering kunnen zijn tijdens een atoomoorlog. Schuildkelder zou ook een goeie investering zijn, en de belangrijkste investering: uw leven.En je denkt dat een oorlog je cash geld niet sowieso waardeloos kan maken?
Wat was de waarde van een Duitse Mark na WOI?
Cash is echt niet heiliger dan de paus hoor.
Heel hard wordt er niet naar geschreeuwd, het is gewoon een evolutie in onze maatschappij. Minder dan 13% betaalt vandaag nog met cash en in warenhuizen zitten dat percentage nu al onder de 10%. Haal daar de oudere mensen uit en je hebt nauwelijks nog iemand die het gebruikt.Uit de gebeurtenissen van de laatste dagen en weken is nogmaals gebleken dat contant geld = Koning is hoe hard er sommigen hier ook zitten te schreeuwen dat het beter afgeschaft wordt.
Eén noodwet in Canada faciliteert dat de overheid tijdelijk bankrekeningen kan blokkeren als ze worden gebruikt voor illegale doeleinden en dat is nu jouw argument om cash in stand te houden? Sterk ...Trucker protesten in Canada = Emergency wet die de banken en overheid toe laat al je rekeningen te bevriezen en toelaat om beslag te laten leggen op fondsen die verzameld werden om de truckers te helpen.
Tja, en als het financieel systeem crash ten gevolge van een wereldwijde oorlog dan is cash ook niets meer waard. Zo kan je doemscenario's blijven bedenken voor elk betaalmiddel.Oorlog in Ukraïne = Mensen willen voor dat ze op de vlucht slaan hun spaargeld afhalen en vertrekken naar veiligere oorden -> Limiet op geld afhalen wordt opgelegd door de overheid.
Waar komen die cijfers vandaan? Bij de Nationale Bank haal ik toch wel een heel ander cijfer:Heel hard wordt er niet naar geschreeuwd, het is gewoon een evolutie in onze maatschappij. Minder dan 13% betaalt vandaag nog met cash en in warenhuizen zitten dat percentage nu al onder de 10%. Haal daar de oudere mensen uit en je hebt nauwelijks nog iemand die het gebruikt.
Bron: https://www.nbb.be/nl/artikels/20-jaar-euro-20-opmerkelijke-cijfers58 procent van alle aankopen die de Belg verricht, werden in 2019/2020 nog in cash uitgevoerd. Dat percentage is door de sterke opkomst van de elektronische/digitale betaalmogelijkheden al verschillende jaren dalend en het zal wellicht nog verder afnemen, maar eurocash blijft dus een belangrijk betaalmiddel. Bij een cashbetaling geeft de Belg gemiddeld minder dan 20 euro uit, bij een betaling met kaart is dit ruim 30 euro.
Waar komen die cijfers vandaan? Bij de Nationale Bank haal ik toch wel een heel ander cijfer:
Bron: https://www.nbb.be/nl/artikels/20-jaar-euro-20-opmerkelijke-cijfers
Natuurlijk kan het zijn dat die 13 procent het grootste aantal betalingen maakt en die 87 procent amper betalingen doet, maar dat lijkt me zeer straf. Zijn wel cijfers van 2019/2020, maar kan me moeilijk inbeelden dat het de dag van vandaag zo erg verschilt aangezien 2020 het ergste jaar was qua cash weigeren onder het mom van Corona. En dat zijn dan uiteraard de geregistreerde betalingen en dus wit geld en niet de zwarte economie, terwijl je beweert dat het grootste aantal cash betalingen in het zwart zijn. Als dat waar zou zijn, zou dat dus willen betekenen dat het aandeel cash betalingen nog véél hoger is.
![]()
Elektronisch betalen blijft groeien
Door de coronamaatregelen hebben elektronische betalingen in 2020 een duw in de rug gekregen, zowel als het gaat over betalingen met bankkaarten, contactloos betalen als betalen met een smartphone. Een studie door de grootste betaalspelers in België maakt duidelijk dat de tendens zich dit jaar...www.gondola.be
"slechts 13% van de Belgen verkiest nog te betalen met cash"
"bij delhaize gebeurt nog 10% van de betalingen met cash"
Precies of er is 1 belg die extra cash afgehaald heeft omwille van de oorlog![]()
Tijdens een atoomoorlog zou ik liefst van al hebben dat ik mij samen met mijn naasten juist naast de bom bevind als ze valt eerlijk gezegd, want wat voor een wereld zal er over blijven.Fysiek goud zou wel slim kunnen zijn tijdens oorlogstijd. Net zoals waardevolle kunst. In echt extreme gevallen: wapens, flessenwater en conserveblikken met eten zouden een goede investering kunnen zijn tijdens een atoomoorlog. Schuildkelder zou ook een goeie investering zijn, en de belangrijkste investering: uw leven.
Het voordeel van onnozelaars is dat ze meestal niet over massa's geld beschikken.Ze lopen toch als zotten naar de apotheek om jodiumtabletten. En als ik zag hoe ze twee jaar geleden begonnen te hamsteren dan zou ik er niet van verschieten moesten er enkele onnozelaars beginnen met massaal geld af te halen dat de rest wel zal volgen...
Hoe zot is dat? Ik was dan weer als 12-jarige een van de eerste met een bankkaart op school. Mijn moeder vond het absoluut nodig dat ik dat had en ze stortte er maandelijks mijn zakgeld op.Mijn grootmoeder is nu 93 en die weigert al 15-20 jaar het gebruik van een bankkaart, omdat dat elektronisch en nieuws is voor haar. Ze heeft vooral schrik om iets verkeerd te doen met die kaart. Volgens mij speelt hetzelfde bij nog veel bejaarden.
Zo zot is dat nu ook weer niet hoor, van die grootmoeder. Niet elke grootouder is na 12 jaar nog naar (voltijdse) school geweest en sommigen leren het schrijven/leren af. Het aantal analfabeten in België niet onderschatten en zelfs als je dan een beetje kan lezen is de combinatie met digibeet zijn niet ok (+ in het geval van 93-jarigen het onthouden van een pincode zonder het te moeten neerschrijven).Hoe zot is dat? Ik was dan weer als 12-jarige een van de eerste met een bankkaart op school. Mijn moeder vond het absoluut nodig dat ik dat had en ze stortte er maandelijks mijn zakgeld op.
Als er een bom op Bxl valt, moet je al in Lissabon zijn om er geen effect van te hebben. Pretty sure dat we allemaal dicht genoeg zullen zitten.Tijdens een atoomoorlog zou ik liefst van al hebben dat ik mij samen met mijn naasten juist naast de bom bevind als ze valt eerlijk gezegd, want wat voor een wereld zal er over blijven.
Als ik mag kiezen tussen instant verdampen en aftakelen aan de gevolgen van de fall out of straling in een verdorde wereld dan is de keuze qua afstand wel nog iets bepalender dan dat.Als er een bom op Bxl valt, moet je al in Lissabon zijn om er geen effect van te hebben. Pretty sure dat we allemaal dicht genoeg zullen zitten.