• Haha
Waarderingen: Lint
Ik opende dit topic met het idee dat dit gestart was op 1 april. Hoe kan dit in dezelfde serie vallen als de artiesten die hiervoor de revue passeerden :p
 
Tug of War uitgeluisterd. De forumganger die deze plaat met de term 'monsterlijk folkpopgedrocht' bedacht heeft, weet waarover hij spreekt! Ander en beter, zoals ze dan zeggen.
 
Tug of War opgezet. Inderdaad behoorlijk vergeetbaar, enkel het eerste nummer is vooralsnog vaag blijven hangen. Zeer vaag.

Tug of War uitgeluisterd. De forumganger die deze plaat met de term 'monsterlijk folkpopgedrocht' bedacht heeft, weet waarover hij spreekt! Ander en beter, zoals ze dan zeggen.

Is uw geheugen zo slecht dat je jezelf dit 2 keer hebt aangedaan ? :D
 
Ik heb EMOTION beluisterd. Ik heb het toch maar bij de 12 nummers gehouden die op MuMe staan (de bonus-tracks of aparte EP met B-sides en latere album laat ik voorlopig voor wat het is)...

Het album is zeer consistent en de productie is zeer goed, maar het geluid dat er uit voorkomt ligt me niet, tegenover de synthpop die ik normaal hoor. Als ik het vergelijk met Me van Empress Of is dat wat ecletischer, terwijl dit album juist toegankelijk wordt genoemd. Maar ik denk dat ik in mijn pop of synthpop juist heel erg graag percussie hoor, en dat dat hetgeen is dat een popnummer of een melodie verslavend of "dope" maakt.

Twee nummers waar je die percussie duidelijk hoort zijn:



Een recensie van iemand op Empress Of - Me (mijn favoriete synthpop album denk ik)
Lastig. Via Chairlift kwam deze dame in mijn blikveld en toen duidelijk werd dat ze binnenkort een optreden in De School te Amsterdam doet moest ik me maar eens wagen aan een verkenning. Het is niet precies wat in mijn straatje past, maar genoeg om het niet meteen weg te zetten en iets anders te gaan luisteren. De EP heb ik pas hierna beluisterd en die ligt me iets beter met twee Spaanstalige nummers.

Ze heeft een stem die mooi heel hoog kan zingen, vaag zou je Cocteau Twins, kunnen denken. Maar de nummers zijn eclectische, om niet te zeggen rommelig, in elk geval niet echt poppy. Bij Chairlift zit er meer gevoel bij en meer elektronische alternatieve pop. Dit album is meer percussief maar afstandelijker. Moet het meer luisteren.

Dat ontbreekt wat op CRJ's album en voor mij klinkt het als gestreken synthpop in plaats van synthpop waar een hoek van af is, en dat je moet ontrafelen en ontplooien. Het verslavende zit er gewoon niet in. En de nummers blijven niet bij.

Dat gezegd zijnde, de meeste "electropop-artiesten" met haar status (of een betere status whatsoever) slagen er niet in om een dergelijk consistent album te creëren of te produceren. Het overgrote merendeel heeft typische filler songs, en dat hoor ik hier niet. En ja het toont wel aan dat synthpop toch een breder genre is dan je zou vermoeden (let alone pop as a whole). En soms heb je de magie met iets en kan je dat moeilijk verklaren, en soms ontbreekt het. En hier ontbreekt het gewoon. Niet dat het dus slecht is, zeker niet. Voorlopig ligt het me nog niet echt, maar misschien verandert dit wel nog. Weinig slechte nummers (vandaar consistent).
 
Allright, ik zit al een maand te zeggen dat ik CRJ wel oké vind, redelijk wat nummers in mijn Spotify heb staan, het best wel goede muziek is.
Ik zat halfweg Tug of War toen ik mij bedacht ... ik ken CRJ helemaal niet :wtf: ... ik was de hele tijd aan Eliza Doolittle aan het denken :shy:.

Ik ken dus geen knijt van CRJ, maar ik spring er even open in als de vorigen. Doolittle daarentegen is echt wel legit awesome voor wie het wil weten :thumb:.


En dan een beetje verder kom ik een auditie video van american idol tegen waarop ze zo echt overkomt dat ik het niet uit kon zien uit vrees fan te worden. Ik ga nu flink wat crunchy industrial techno luisteren om de dag wat emotieloos door te komen.
Mijn guilty pleasure is laat op de avond met een stuk in mijn botten american idol filmkes zoeken op youtube :shy:. Haar auditie vond ik niet speciaal. Maar deze cover vind ik best goed:


Eerste album staat hier op, maar buiten Tug of War tot nu toe nog niets gehoord dat potentiëel heeft 🤷‍♂️
Dus gij skipt alle goede artiesten, en komt dan meedoen met CRJ? :laugh:
Ik had u op zijn minst verwacht bij Nirvana.
 
Net zoals @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield, gaan we Carly gewoon op de achtergrond opzetten bij Mario Kart, gewoon om Wout nog wat harder te horen ragen. :love: Komen klagen over CRJ op Discord kan ie wel.

Hier blijft het enkel bij Call Me Maybe dat in mijn Spotifylijst is geraakt, ik ga morgen misschien “Dedicated” nog een kans geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik ben hiervoor in mijn zetel gaan zitten, mijn hifi open geknalt.. Mijn speakers zijn gaan lopen, en mijn versterker heeft zichzelf opgeblazen.

Heb Kiss (2012) en Emotion (2015) volledig beluisterd, en ik heb mij er met moeite kunnen doorworstelen. En na 12 jaar muziekschool te hebben gedaan kan ik je garanderen dat ik mijzelf al door veel heb moeten doorworstelen qua opgelegde muziek om te beluisteren, maar dit was werkelijk gruwelijk. Vooral het album Kiss (2012) was archislecht. Emotion (2015) was gewoon slecht. Wat het laatste iets beter maakte was de algemene sound en productie.

Waar moet ik beginnen...

Vreselijk cliche, ik kan zelfs geen onderscheid maken tussen de verschillende nummers dat ik allemaal heb gehoord. Cliche lyrics, alles cliche. Waanzinnig slechte productie en sound in het algemeen. Luisteren mensen hier effectief naar?

Ik weet niet wie deze "artist" heeft gekozen voor een classic artist nominatie. Maar deze persoon zou een nekschot moeten krijgen. Als ik er ooit nog een album van moet luisteren, steek mij dan maar in een brazen bull.



Om op een postieve noot te eindigen, de enige 2 nummertjes die eigenlijk best goed zijn komen van Kiss(2012):

Carly Rae Jepsen & Justin Bieber - Beautiful. En dat heeft meer met Justin Bieber te maken dan met haar. (De absurdity dat ik hier neerpen heeft mezelf ook eventjes weggeblazen :unsure: Ik had het moeilijk bovenstaande te typen, en ik hoop stiekem dat niemand uit mijn real life social circle dit ooit leest.)
Carly Rae Jepsen - Almost Said It






"Hey, this sucks balls not maybe, If u like it, you're batshit crazy" - PolletPoulet 2021
 
Terug
Bovenaan