Kid_C

Cultuur Crew
Crowdfunder FE
En we zijn al beland bij de laatste artiest van de eerste reeks classic artists! Niemand minder dan Carly Rae Jepsen.

Carly%20Rae%20Jepsen_16_9_1603976513.jpg


De meeste mensen weten het waarschijnlijk niet, maar Jepsen is een laatbloeier want ze werd geboren in 1985 (not a typo). Haar eerste grote hit 'Call Me Maybe' kwam uit in 2012, toen was ze "al" 26 jaar, niet het tienersterretje dat iedereen voor zich zag dus. Het bijhorende album 'Kiss' (haar tweede) kreeg niet de lovende recensies waar haar later materiaal voor gekend staat. Het is haar derde album Emotion dat ze een volwassener publiek begon aan te spreken en waardoor ze door de critici ook als meer dan dat popsterretje werd bekeken. Emotion ging gepaard met een hoop B-sides die, opnieuw, onder luid enthousiasme werden onthaald. Op haar vierde plaat 'Dedicated' doet ze gewoon verder waar ze mee bezig was: kwaliteitsvolle popmuziek maken. Ook hier met b-sides die positief werden onthaald.

Jepsen in een notendop. Ik ben benieuwd naar de reacties. :unsure:

Meer info:
 
Ik ga eerlijk zijn, ik heb nog nooit een album van een popmuzikant opgelegd.
Call Me Maybe is het enige lied dat ik bij naam ken, waarschijnlijk zal ik wel enkele melodieën herkennen.

Ik ben benieuwd.
 
Ik ga eerlijk zijn, ik heb nog nooit een album van een popmuzikant opgelegd.
Call Me Maybe is het enige lied dat ik bij naam ken, waarschijnlijk zal ik wel enkele melodieën herkennen.

Ik ben benieuwd.
Mwah ik weet het niet hoor. Werd dit album af en toe gedraaid op de radio. Ik ken geen enkel nummer van haar twee latere albums tbh. Waarschijnlijk te veel kwaliteit voor de gewone popradio.
 
Yeah dit gaat best leuk zijn boys. Ik heb redelijk wat nummers in mijn Sporify library staan, best nog goede en happy muziek :thumb:.
Ik weet niet hoeveel ik nog niet ken, maar daarom heb ik er op gestemd.
 
Omdat die arme Lint ondertussen al 5 of 6 Radiohead platen uitgezeten heeft, heb ik me hier ook eens aan gewaagd. Tijdens het lopen een stuk van Kiss op gehad en het staat nogal ver van mijn normale muzikale interesses. Het liep allemaal wat in elkaar over als één grote brei, met enkel Call Me Maybe als herkenbare uitschieter. De grootste boosdoener daarvan is de (voor mij) verschrikkelijke productie, waar elke dynamiek uit weggeveegd is en over alles een soort Disney-plastic laag hangt. Kan niet zeggen dat er voor de rest iets is blijven hangen.

Schijnt dat de volgende plaat wel een pak beter is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik kijk hier eigenlijk wel een beetje naar uit! Zoals de meesten ken ik enkel Call Me Maybe en dat is redelijk aanstekelijk, dus ik ben heel benieuwd naar de rest.

Een jaar of 7 geleden ben ik onder lichte dwang beginnen luisteren naar Taylor Swift en ik keek daar op neer. Op het eerste zicht lijken dat gelijkaardige artiesten: heel basic pop, laagje Disney-plastic zoals @FlyingHorseman het verwoordt, muziek voor twaalfjarige bakvissen, etc.
Tot mijn verbazing vond ik Swift echt goed (ik ben begonnen met 1989) en heb ik een ton respect gekregen voor haar muziek en heb ik mezelf voorgenomen om nooit meer neer te kijken op zo'n type muziek :tongue:

Dus ja, bring it on!
 
Gaat mij niet zozeer om het feit dat mijn vrienden niet mogen zien dat ik naar Carly luister maar wel dat mijn dagelijkse spotify mixen vol zullen staan van popmuziek. Dat kan ik niet hebben :tongue:
inderdaad, maar er staat toch:

Note: Anything you listen to in a Private Session may not influence your music recommendations, e.g. Discover Weekly.

Al is het gebruik van 'may not' hier wel raar :)
 
Terug
Bovenaan