In juni/juli/augustus zit ik op 2,5kw/1,8kw/1,6kw.Geen idee hoe je daar op komt. Zelfs in mei/juni/juli/aug (met veel zon) heb ik maandpiek 3-3.5 KW als ik tussen 5 en 7 kook en let ik er op. Ons sluipverbruik is 150W of zo, dus daar ligt het niet aan. In niet-zonnemaanden is het 4, 4.2, 4.7 KW.
Dat is vooral te danken aan de zonnepanelen. Ik kan me toch herinneren dat jij een grotere installatie heb dan de mijne. Ook al is het bewolkt die dag, ze brengen nog steeds wel iets op dat de piek tempert.
De keuken is bij ons centraal en daar hangt een ipad tegen de muur. Standaardscherm is daar mijn domotica en 1 van de zaken dat je ziet is het live vermogen en naar waar het gaat. Dus ik kan het allemaal mooi opvolgen. Ik ga nu niet zeggen van, oei ik ga nu een halfuur wachten om te eten, want het is nu even bewolkt. Maar geeft u wel een idee welke zaken een impact hebben en hoeveel. Comfort primeert bij mij nog steeds. Maar door het eens op te volgen kom ik wel tot te conclusie dat er bij mij weinig valt te winnen door zaken slim aan te sturen.
Het is wel vooral het koken dat ervoor zorgt dat ik een piek heb. Maar ik zie daar ook op dat als ik mijn oven aanzet dat die een piek trekt van 2,5kw, maar na 5 minuten is die op temperatuur en zakt dat verbruikt ineen. Zelfde met de kookplaat als ik 1 fornuis opzet om mijn pita te bakken op 6.
Zie ik dat die een vermogen trekt van 800w, maar eenmaal op temperatuur moduleert die terug en zakt dat verbruik ook goed terug. Daar ben ik benieuwd naar waar dat die kijkt, temperatuur van de pan?
Laatst bewerkt:
. Een switch kan financieel nog niet uit, gas is te goedkoop.