Capaciteitstarief toch vanaf januari

5000W deze ochtend. Broodjes bakken voor de gasten die bleven slapen, 3e vaatwas met Nieuwjaars afwas, wasmachine en droogmachine.
 
5000W deze ochtend. Broodjes bakken voor de gasten die bleven slapen, 3e vaatwas met Nieuwjaars afwas, wasmachine en droogmachine.
Voor de mensen die het nog niet weten en nog een analoge teller hebben: Vanaf vandaag kan je GRATIS vroegtijdig uw digitale meter aanvragen zodat ze het capaciteitstarief aan jou meteen kunnen doorrekenen.
 
Ik heb nog een analoge teller. Zijn er nadelen aan verbonden misschien tov een digitale meter voor het capaciteitstarief?
 
De mijne hebben ze net vervangen wegens kapotte analoge nachtteller. Dan toch maar versneld mijn retroactieve investeringspremie incasseren.
 
Ik ga een pak minder betalen wegens grote verbruiker. Ik mag zelfs tot 10kw piek trekken om break even te zijn.
als de ev er gaat zijn ga ik tegen de 12000kwh per jaar verstoken.
 
5000W deze ochtend. Broodjes bakken voor de gasten die bleven slapen, 3e vaatwas met Nieuwjaars afwas, wasmachine en droogmachine.
Dat kan beter.
Zet de vrouw aan het werk met de stofzuiger, de dochter met de haardroger en Pleur de stekker van de EV aan full load erin!
Ik heb nog een analoge teller. Zijn er nadelen aan verbonden misschien tov een digitale meter voor het capaciteitstarief?
Dat hangt van uw profiel af
 
Ik heb het eens bekeken op Fluvius en ik had het voorbije jaar altijd een piek rond de 4 kWh. Niet echt de moeite om er op te letten en meer te spreiden denk ik. Als ik het zou kunnen terugdringen naar het minimum van 2,5 bespaar ik 10€ per maand ofzo.
 
Dat kan beter.
Zet de vrouw aan het werk met de stofzuiger, de dochter met de haardroger en Pleur de stekker van de EV aan full load erin!

Dat hangt van uw profiel af
Ik weet mijn piek niet, maar ik heb geen zonnepanelen. Kook op elektriciteit en verwarming is op gas. Wasmachine gaat ook enkel tijdens het nachttarief aan.
 
Ik weet mijn piek niet, maar ik heb geen zonnepanelen. Kook op elektriciteit en verwarming is op gas. Wasmachine gaat ook enkel tijdens het nachttarief aan.
Met de invoering van het capaciteitstarief verdwijnt ook het nachttarief!
Toch voor het gedeelte nettarief, de elektriciteit wordt door je leverancier bepaald, dus dat zal blijven.
Praktisch schat ik dat het verschil tussen dag en nacht (je voordeel dus) gaat halveren....
 
Morgen installeren ze ook die digitale meter hier.

Is er dan automatisch een app van de installateur dat daar automatisch op aansluit om alles zelf makkelijk te volgen ipv te noteren.
Of is er een op de open markt een makkelijk te installeren ding voor daarop ?

Zou ik wel handig vinden.
 
Morgen installeren ze ook die digitale meter hier.

Is er dan automatisch een app van de installateur dat daar automatisch op aansluit om alles zelf makkelijk te volgen ipv te noteren.
Of is er een op de open markt een makkelijk te installeren ding voor daarop ?

Zou ik wel handig vinden.

Op mijn fluvius kan je alles online volgen met een dag vertraging. Voor realtime: p1 poort laten activeren en een homewizard wifi p1 meter plaatsen.
 
Afgelopen jaar: gemiddeld 3.5 kW als piek.
Volgens De Morgen is een standaard huishouden maximaal 2.5 kw als piek. Van waar komt deze data? Kookvuur en oven samen zit er al boven...
 
Terug
Bovenaan