Buur kwaad om omheining die omgevallen is.

Ik ben mateloos geintrigeerd door dit topic. Waarom staat daar overigens een draad? Zitten daar beesten of is dat gewoon een perceelsdraad ?

En is het echt kiekendraad of iets deftiger ?

Zo'n houten paal gaat echt wel lang mee. Zou met straf lijken dat 50m draad omvalt omdat al die palen even rot zijn tegelijk.
 
Alternatief om geen last meer te hebben van deze buurman zou zijn eens met de huiseigenaar praten en vragen of je met gedeelte kosten geen degelijke afsluiting kan zetten. Beide problemen (vervelende buur en "kapotte" draad) samen opgelost.

En ander lijkt mij de reeds voorgestelde oplossing ook het meest aangewezen, koopt u wat paaltjes en klop die ernaast. Gaat je veel frustraties besparen.
Een gemeenschappelijke afsluiting is weer voer om andere discussies te krijgen. Hier zijn 2 verschillende buren komen vragen om samen te leggen voor een gedeelde schutting op de grens, maar we weigeren dat telkens (deels omdat we een schutting niet mooi vinden, deels omdat we niets gemeenschappelijk willen). Als er iets komt, zal het een haag zijn op onze grond die volledig van ons is. Dan heeft niemand daar iets over te zeggen en kan dat geen burenruzie ontketenen.

Hier staat trouwens ook een schutting van onze buur schots en scheef die vroeg of laat wel eens om zal vallen (er vallen elk jaar al planken uit). Wij gaan daar nu een haag voorzetten om die lelijke schutting te verbergen en tegen te houden. Als we die haag terug moesten weghalen voor één of andere reden binnen 5 jaar ofzo, ben ik er zeker van dat die schutting ook om gaat vallen. No way dat wij dan voor die kosten gaan opdraaien.
 
Ik ben content dat mijn grens te groot is om wakker te liggen of dat overal mooi is en te groot om wakker te liggen van hier en daar een stuk dat naar de sjokkedezen is.

Terwijl ik dit typ, kijk ik op het gat van 2m dat al 3y in de graad van de buren zit (stukje verwijderd tijdens het aanleggen van een nieuwe terrras bij de buren). We kunnen gewoon in elkaars tuin binnen wandelen (en guess what, we doen dat dus alle 2 nooit want we hebben niet zo veel te zoeken in elkaar zijn tuin).
 
Ja want een schrikdr
Is het nu kiekendraad of schrikdraad?
Op schrikdraad staat stroom...

Het is ineens ook al 50 meter draad dat omgevallen is door wat onkruid uit te trekken? 😅

Het is kiekendraad met schrikdraad er boven. 50 meter aangrenzend perceel waar een heel bos op stond met al die struiken en onkruid, ja heel die draad werd vastgehouden door onkruid / struiken en koord dat hij aan bomen had bevestigd. Lijkt me niet een vreemd concept?

Ben er juist mee gaan praten. Had zogezegd de politie gebeld al lang geleden voor ik het was komen maken (wat bullshit is) maar soit. Hij wou graag dat ik eerst naar hem kwam om te zeggen dat ik het ging maken ipv het gewoon te doen :unsure:.

Na een heel relaas over hoe de gemeente slecht is en alle buren slecht zijn en iedereen tegen hem is blablabla was em precies toch content. We zullen zien.

Nu blijkt wel dat hij dat perceel achter ons van +-3000m² huurt voor €200 jaar... ook eens gaan horen of ik dat niet mag huren.
 
Ik vind van die burentopics thans altijd interessant om te lezen.

Maar al in de clinch gaan nog voordat ge er woont is niet verstandig. Ook al is het een eikel, maar beter een goede buur dan een verre vriend hè.
 
Nog 1 puntje wat nog niet is aangehaald:
Van wie is die draad eigenlijk? Is die wel van hem?
Op uw stuk : uw draad
Op zijn stuk : zijn draaf
Op de scheiding: van jullie beiden ongeacht wie die ooit betaald/geplaatst heeft*

En ook wel: alleen bij optie 1 heeft hij niks te eisen. Bij de andere opties vrees ik dat gij aan het kortste eind zult trekken.
Nu, hij zegt dat gij de draad hebt doen invallen en zoals altijd beweerder bewijst.
En ik ben wel nog niet 100% zeker dat de rechter zomaar gaat meegaan in het verhaal dat uw, onder normaal onderhoud vallende?, werken op uw grond de volledige en enige oorzaak zijn van het omvallen. Als gij werken uitvoert moet gij voorzorgen nemen om geen schade aan derden te veroorzaken.
Maar ook dan: best mogelijke uitkomst is volgens mij beiden 50/50 opdraaien voor de kosten.



*behoudens bepaalde uitzonderingen met notariële akte en heel de cirk.
 
Hier staat trouwens ook een schutting van onze buur schots en scheef die vroeg of laat wel eens om zal vallen (er vallen elk jaar al planken uit). Wij gaan daar nu een haag voorzetten om die lelijke schutting te verbergen en tegen te houden. Als we die haag terug moesten weghalen voor één of andere reden binnen 5 jaar ofzo, ben ik er zeker van dat die schutting ook om gaat vallen. No way dat wij dan voor die kosten gaan opdraaien.
Haha, dat hebben wij hier ook. Om de zoveel tijd gooi ik die planken die eruit zijn gevallen of schots en scheef steken van de resterende omheining (als je het nog zo kan noemen) in zijn hof. Meneerken is dan eens komen reclameren dat ik die zelf moest opruimen.
Heb hem er eens vriendelijk op gewezen dat al zijn bazaar en Fernand Kostermans-like koterie dat hij heeft staan niks van vergund is en zijn boeltje kan afbreken als hem nog veel zaagt of toetert.

Sinds toen als ik hem zie en goeiedag doe krijg ik alleen maar een middelvinger terug. Is dan nog notabene een midden 50-er. Je zou denken dat je dan toch iets of wat volwassen bent.

Achja, some people..
 
Haha, dat hebben wij hier ook. Om de zoveel tijd gooi ik die planken die eruit zijn gevallen of schots en scheef steken van de resterende omheining (als je het nog zo kan noemen) in zijn hof. Meneerken is dan eens komen reclameren dat ik die zelf moest opruimen.
Heb hem er eens vriendelijk op gewezen dat al zijn bazaar en Fernand Kostermans-like koterie dat hij heeft staan niks van vergund is en zijn boeltje kan afbreken als hem nog veel zaagt of toetert.

Sinds toen als ik hem zie en goeiedag doe krijg ik alleen maar een middelvinger terug. Is dan nog notabene een midden 50-er. Je zou denken dat je dan toch iets of wat volwassen bent.

Achja, some people..

Buren van mijn schoonouders zelfde verhaal. Gingen vroeger (20y geleden) zelfs samen op reis elke zomer. En dan is dat geleidelijk aan verziekt. Oorzaak? Blaadjes die op hun pelouse vallen van de bomen van de buren (mijn schoonouders dus). Die hebben appel en perenbomen van 50+ y oud. 20-30m hoge hoogstammen. Die hebben daar altijd gestaan.

Ja, in de herfst heb je dus blaadjes in je pelouse daarvan. Meneertje smijt is zelfs zo vriendelijk om dat op te harken en over de haag te smijten, zodat ze dus terugwaaien...

Zodanig erg dat cege op een dag zijn fiets achter het huis parkeerde en een bak blaadjes over hem gezwierd kreeg omdat de buurman niet wist dat ik daar rondliep achter de haag.

Bijzonder hoe een relatie zo snel zo ver kan verzuren.
 
Ik vind van die burentopics thans altijd interessant om te lezen.

Maar al in de clinch gaan nog voordat ge er woont is niet verstandig. Ook al is het een eikel, maar beter een goede buur dan een verre vriend hè.
Ja zeker en is ook niet de bedoeling, maar ik zal mij zeker niet laten doen door zo een figuur en dat moet hij ook even beseffen. De politie aan de telefoon kende hem ook al als een lastig persoon dus zegt al genoeg...

Maar het is nu dus 'ok'.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Heerlijk dit soort topics,

Heb je naast de omheining eerst met een bosmaaier of iets dergelijk gegaan? (onkruid los gesneden)
Of gewoon met de graafmachine gas erop en het raar vinden dat houten paaltjes omliggen?

Heb je er eerder ook al aan gedacht, als dit soort ruzie escaleert het ook wel eens in uw gezicht kan ontploffen?

Uw oprit die te breed, lang is? bestaande veranda die blijkbaar toch niet zo reglementair is, je garage die ze blijkbaar mee vergeten te vergunnen zijn?
Als zo'n pummel geopunt checkt en klacht gaat indienen...
Als je dan zelf een hoop kosten hebt, weet je wel van wie het komt.

Dan heb ik het nog niet over de extreme gevallen, die op reis gaan maar voor ze vertrekken nog hondenvergif op uw perceel gooien.
Hond dood, "ah maar ik was op reis he!", schijnheilig met een grote smile.
 
Sowieso is, als het zou voor de rechtbank komen, absoluut niet zeker dat KingCunta het zou halen.

Veel hangt af van hoe lang dat hek + die struiken daar al staan, of dat hekken omgevallen is door graafwerken of indien er al een verhoog was, waar dat hekken staat (op wiens eigendom of gemeenschappelijk, ...), wie voor de instabiliteit gezorgd heeft, ...

Ik zou als KingCunta in de toekomst een toontje lager zingen, want dit kan effectief, zelfs gewoon volledig wettelijk, keihard in zijn gezicht terugkomen.
 
Ik heb het hier al een paar keer neergeschreven hoe het komt dat het hek neer is gegaan, er zijn geen graafwerken gebeurt, alles is gewoon gekapt en gemaaid. Begrijpend lezen is te moeilijk blijkbaar voor sommige.

Nog schoon als ik een 'toontje lager moet zingen' terwijl ik met niks heb gedreigd of dergelijke. Ik zeg gewoon hoe het zit, of moet ik mij laten doen door een halve gare. Als jullie als lammetjes uw laten doen mij niet gelaten, maar daar teren zo een kerels op.

Hoe dan ook voor de 3de keer, het is op het moment opgelost. Sluit het hier maar voor er nog meer idiote dingen gepost worden als 'toontje lager zingen'.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat toontje lager nu ook precies wel wat overdreven hoor. Zo misplaatst waren zijn frustraties toch nu ook weer niet..
 
als als als als, ik heb het hier al een paar keer neergeschreven hoe het komt dat het hek neer is gegaan, er zijn geen graafwerken gebeurt. Nog schoon als ik een 'toontje lager moet zingen'.
je hebt grondwerken gedaan. Struiken en bomen uitgraven zijn wss deel van de grondwerken die je bedoelde. Uitgraven = graafwerken. Niet alle graafwerken hoeven met een machine.

Een van de kritieke punten zou zijn of je de grond terug stabiel genoeg gemaakt hebt. De kans dat de struiken ervoor gezorgd hebben dat een nabijgelegen hek overhelt en na uitgraven daardoor in elkaar zakt, is groot.

Goed dat het voorlopig opgelost is, he. Maar maak je hetzelf niet te moeilijk en zorg voor een goeie verstandhouding met buren vooraleer met de vragen van je eerste post af te komen.

Als hij mij toch voor het vredegerecht brengt, wat voor mij geen issue is, kan ik hem dan ook mijn dagprijs vragen voor mijn tijdverlies/inkomensverlies?
je kan alles vragen, je dagprijs zal je echter nooit krijgen. Je kan wel een tegenvordering krijgen.
Ook huurt hij die grond dus, dus moet dat normaal niet via de eigenlijke eigenaar van de grond waar ik het mee moet regelen en niet de huurder?
de persoon die schade lijdt, moet de vordering instellen. Dat kon zowel de eigenaar als huurder zijn, afhankelijk van wie eigenaar is van het hek en welke schade geëist wordt (vervanging hekken, inkijk,...)
 
Ik vind dat toontje lager nu ook precies wel wat overdreven hoor. Zo misplaatst waren zijn frustraties toch nu ook weer niet..
Toontje lager = omdat de kans bestaat dat hij net door de rechter veroordeeld zou kunnen worden voor de schade.
 
Ik heb het hier al een paar keer neergeschreven hoe het komt dat het hek neer is gegaan, er zijn geen graafwerken gebeurt, alles is gewoon gekapt en gemaaid. Begrijpend lezen is te moeilijk blijkbaar voor sommige.
*gebeurd.

Spreken over begrijpend lezen en dan zelf DT-fouten maken is wat raar.

Uw werken hebben zijn (al deels rot) hek helemaal kapot gekregen. Spijtig. Zo’n dingen gebeuren. Zeg sorry tegen uw buurman, vergoed de kosten en ga verder met uw leven.
 
*gebeurd.

Spreken over begrijpend lezen en dan zelf DT-fouten maken is wat raar.

Uw werken hebben zijn (al deels rot) hek helemaal kapot gekregen. Spijtig. Zo’n dingen gebeuren. Zeg sorry tegen uw buurman, vergoed de kosten en ga verder met uw leven.
Begrijpend lezen en schrijven is iets anders niet? IfYouCan'tTakeItDon'tDishItOut.gif

En voor de 4de keer het is al opgelost (Learn2ReadAgain.gif #HansAnders) dus er valt niks te betalen.

@JPV sluit dit aub.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan