Britse politiek - De conservatieve onrust

Ik dénk dat we bij het laatste woord in de titel van deze topic toch wat nuance gaan moeten aanbrengen.
 
Als we het nog wat leuker willen maken, hoop dat een 30-35-tal conservatieven overlopen naar Labour en dat daardoor de Conservatieven nog maar nét een meerderheid hebben om verkiezingen te ontwijken. Waarna Sinn Fein voor de eerste keer naar het parlement trekt en mee de Britse regering doet vallen.
 
Ik denk dat nu die conservatieven gaan imploderen zoals de PS in Frankrijk. Je kan je land toch niet 12j naar dit leiden.
Dit is echt genant.
 
Jawadde, klein politiek crisisje ginder precies :p Blijkbaar een record (kortste periode ooit als premier in het VK) voor Truss.

Ergens wel te verwachten.
1. Brexit --> 2. covid-crisis --> 3. effect van oorlog in Oekraïne

Ga er maar aan staan als premier. Bij ons is alles ook al aan het wankelen (zonder een brexit erbij). Misschien dat wij in België zo een wankele regering al jaren gewoon zijn, dus het is niet zo erg :unsure:

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu.
 
Iedereen praat nu over die sla, maar dit is nog maar het tipje van de ijsberg...

hVgiWz5.png
 
De enige piste die van wat degelijkheid zou getuigen is om een algemene verkiezing te organiseren, toch? 4 premiers op 6 jaar tijd die ontslag nemen...
 
De enige piste die van wat degelijkheid zou getuigen is om een algemene verkiezing te organiseren, toch? 4 premiers op 6 jaar tijd die ontslag nemen...
Ik zie Boris nog terugkomen, de Tories will een nieuwe PM binnen een week.
Met Boris die al doorgelicht is door de veiligheidsdiensten is dat zowat de enige optie?
 
Mannekes dit is toch heerlijk, om die huizenhoge arrogantie van de "nieuwe Thatcher" los de dieperik in te zien duiken. Hoe ze zo triomfantelijk op het toneel verscheen, met een superioriteit naar Europa alsof Britten en al zeker de conservatieven het warm water gingen uitvinden en de rest van Europa en bij uitbreiding de wereld nog niet de veters mochten knopen van haar, haar partij en haar land.

Heerlijk om zo iemand te zien afgaan.
 
Ik zie Boris nog terugkomen, de Tories will een nieuwe PM binnen een week.
Met Boris die al doorgelicht is door de veiligheidsdiensten is dat zowat de enige optie?

Lijkt me eerder een strategie: zeggen dat er binnen de week een nieuwe PM komt.
Als ze te lang wachten, zou de roep om verkiezingen steeds groter worden.

BoJo terughalen zou ik echt complete waanzin vinden, pure absurditeit. Maar bij de Britten kan alles :p
 
Ik denk dat nu die conservatieven gaan imploderen zoals de PS in Frankrijk. Je kan je land toch niet 12j naar dit leiden.
Dit is echt genant.
Peilingen zijn barslecht.

FfhqeYpXEAMLX3v


Laatste van Europe Elects. Het is nog 2 jaar, dus er kan veel gebeuren, maar dit zou het grootste verlies van de Tories in hun historie zijn.



unknown.png


En de projectie van de zitjes.

LAB (S&D): 451 (+249) CON (~ECR): 103 (-262) LDEM (RE): 37 (+26) SNP (G/EFA): 34 (-15) PC (G/EFA): 2 (-2) GREENS (G/EFA): 1 (=) Others [GB]: 4 (+3) [NI]: 18 (=)

Peiling van approvals van Truss

Prime Minister Truss (Conservatives) approval rating poll: Approve: 9 % (-5) Disapprove: 70 % (+8)
Among 2019 Conservative Voters: Approve: 12 % (-9) Disapprove: 67 % (+9)

Fe4MFHAWYAEYhv-.jpg


In the blue wall

En in Lab / Lab / Lab / Con districts 61/22 voor Labour nu (dus districten die voor Johnson nog hebben gestemd).

Het is crisis voor velen, ook in Groot-Brittannië en met zo een alienplan als mensen leiden onder inflatie en de hoge energieprijzen en een VK die zijn weg moet vinden na Brexit getuigt dit beleid totaal van wereldvreemdheid.


Labour profiteert daarvan. Drie dagen geleden bijvoorbeeld, de beste peiling voor hun in de volledige 21ste eeuw.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan