Britse politiek - De conservatieve onrust

Ook in de tabloïds (Sun, Daily Mirror) wordt brandhout gemaakt van Truss.
Tijd om een grote zak chips te kopen en te zien wat er staat te gebeuren.

Dit topic heet dan wel "De conservatieve dominantie", maar ik denk dat het schouwspel dat we nu zien eerder de "Instorting van de conservatieve partij" gaat worden.

1/4 van alle hypotheken is met variabel tarief in de UK, en 1.8 miljoen hypotheken zouden de komende 6 maand een heractualisatie van hun rentevoet krijgen. Die mensen zouden jaarlijks meer dan £1000 per jaar extra mogen dokken voor hun hypotheek...
 
Heb je de bijhorende zetelverdeling gezien: conservatieven van 365 naar 3 zetels…
idd... de peilingen worden erger en erger:
beetje afhankelijk van de berekeningen:


1664561429859.png
 
Conservatieven hebben dit week-end hun congres. Gaat een leuk feestje worden :rofl:
Mja ze hebben het voordeel dat ze nu echt geen vervroegde verkiezingen gaan organiseren en dus tot 2025? kunnen voortdoen. Misschien is het ergste van de crisis dan over en hebben ze wat meevallers om uit te delen en vergeet het volk de rotzooi die ze nu aan het maken zijn
 
Grappig hoe op een platform als Twitter zo'n gefaald politicus als David Cameron - vergelijkbaar met onze Verhofstadt - kan doen alsof zijn vorige carrière onbestaande is, en hoe het gewone volk hem wel herhaaldelijk kan blijven herinneren aan zijn olijke 🐷 voorgeschiedenis.

Tegelijkertijd absurd hoe in het VK er (terecht) zoveel hetze is over en animo onder conservatieven voor het willen afschaffen van de 45% belastingschaal vanaf lonen vanaf 150 000 pond. Hier in België zit je als gewone middenklasser al snel in de schaal van 50% voor een fractie van dat bedrag (rond de € 40 000) desondanks hebben wij ook een massaal begrotingstekort. Nu goed, je moet waarschijnlijk de details kennen van hoe het in elkaar zit met belastingvrije som en aftrekken, RSZ, etc. maar toch, opmerkelijk... mij lijkt 45% nog zéér redelijk voor dergelijk hoge inkomens.
 
Gebaseerd op deze: https://mkorostoff.github.io/1-pixel-wealth/

Je wordt daar toch echt niet vrolijk van.

Beroepsmisvorming, ik kan wel degelijk een beetje vrolijk worden van een mooi vormgegeven grafiek, zelfs al gaan de cijfers over dodelijke ziektes of doodgeknuppelde zeehondjes... Ik heb nooit beweerd een supergoed, ethisch mens te zijn.

EDIT: maar vooraleer je mij verkettert: ik zou superrijken ook belasten aan een uitzonderlijk hoog tarief, en hun mega-(internet)-bedrijven ook.
Rijke mensen en zelfs héél rijke mensen mogen gerust bestaan en duizenden tot zelfs een miljoen keer meer bezitten dan een "gewone" mens, zeker wanneer daar een uitzonderlijke prestatie tegenoverstaat (ik denk dan aan Bill Gates z'n Windows OS bv. of idd, zelfs Amazon als succesvolle webwinkel maar tegenwoordig vooral webhosting) maar een miljard keer... daar mag een redelijke grens op die zo iemand overigens niet eens echt meer zou voelen.
 
Beroepsmisvorming, ik kan wel degelijk een beetje vrolijk worden van een mooi vormgegeven grafiek, zelfs al gaan de cijfers over dodelijke ziektes of doodgeknuppelde zeehondjes... Ik heb nooit beweerd een supergoed, ethisch mens te zijn.

EDIT: maar vooraleer je mij verkettert: ik zou superrijken ook belasten aan een uitzonderlijk hoog tarief, en hun mega-(internet)-bedrijven ook.
Rijke mensen en zelfs héél rijke mensen mogen gerust bestaan en duizenden tot zelfs een miljoen keer meer bezitten dan een "gewone" mens, zeker wanneer daar een uitzonderlijke prestatie tegenoverstaat (ik denk dan aan Bill Gates z'n Windows OS bv. of idd, zelfs Amazon als succesvolle webwinkel maar tegenwoordig vooral webhosting) maar een miljard keer... daar mag een redelijke grens op die zo iemand overigens niet eens echt meer zou voelen.
Maar is dat ook niet een deel de activa en passiva van amazon? Die warehouses en andere goederen worden toch meegerekend? Die heeft dat toch niet cash in zijn achterzak zitten?
 
Maar is dat ook niet een deel de activa en passiva van amazon? Die warehouses en andere goederen worden toch meegerekend? Die heeft dat toch niet cash in zijn achterzak zitten?
Maakt niet uit. Ook in België zijn er wetten gecreëerd in het voordeel van één of enkele superrijken. Dat is het moment waarop je weet dat die mensen te machtig zijn geworden.
 
Terug
Bovenaan