Britse politiek - De conservatieve onrust

Maakt niet uit. Ook in België zijn er wetten gecreëerd in het voordeel van één of enkele superrijken. Dat is het moment waarop je weet dat die mensen te machtig zijn geworden.
Maar stel nu dat bezos 180 miljard waard is. (cijfers los uit mijn gat getrokken) en er komt een wet dat superrijken lets say 20%-30%-40% belast gaan worden.
Als ze dan gaan afromen van passiva dan lijkt me dat economisch toch geen sterke zet? De omzet amazon genereert voedt natuurlijk heel wat monden.
(gene amazon fanboy trouwens voor ik weer in een politiek kamp gestoken word)
 
Zeer interessant artikel achter paywall in de Standaard


Eén element waar ik nog niet had aan gedacht : Truss en Kwarteng zijn ideologisch tegen de sociale uitgaven die aan welvaartsherverdeling doen. Het snijden in die uitgaven krijgen ze niet verkocht. De tactiek is dus om eerst het begrotingstekort sterk te laten toenemen, zodat er nadien in die uitgaven dient gesnoeid te worden...
 
Zeer interessant artikel achter paywall in de Standaard


Eén element waar ik nog niet had aan gedacht : Truss en Kwarteng zijn ideologisch tegen de sociale uitgaven die aan welvaartsherverdeling doen. Het snijden in die uitgaven krijgen ze niet verkocht. De tactiek is dus om eerst het begrotingstekort sterk te laten toenemen, zodat er nadien in die uitgaven dient gesnoeid te worden...
Belgische tax shift iemand ? Die sloeg een gat in de federale begroting die niet goed doorgerekend werd, waardoor de werking van de federale staat moeilijker wordt en de RSZ "teveel geld kost"
 
Belgische tax shift iemand ? Die sloeg een gat in de federale begroting die niet goed doorgerekend werd, waardoor de werking van de federale staat moeilijker wordt en de RSZ "teveel geld kost"
Ik denk niet de partijen die bij die bespreking rond de tafel zaten als doel hadden grote besparingen in de toekomst uit te lokken
 
Lizz Truss wordt gewoon uitgelachen in de Britse kamer, en eigenlijk ook gewoon met de grond gelijk gemaakt.


Ze probeert een beetje Trump te spelen, ze weigert vragen te antwoorden, ze vertelt leugens, en blijft altijd hetzelfde herhalen...
 
Nog een grappig stukje in The Economist

"Liz Truss has already secured her place in British political history. However long she now lasts in office, she is set to be remembered as the prime minister whose grip on power was the shortest. Ms Truss entered Downing Street on September 6th. She blew up her own government with a package of unfunded tax cuts and energy-price guarantees on September 23rd. Take away the ten days of mourning after the death of Queen Elizabeth II, and she had seven days in control. That is roughly the shelf-life of a lettuce."

:rofl: :rofl: :rofl:


 
Nog een grappig stukje in The Economist

"Liz Truss has already secured her place in British political history. However long she now lasts in office, she is set to be remembered as the prime minister whose grip on power was the shortest. Ms Truss entered Downing Street on September 6th. She blew up her own government with a package of unfunded tax cuts and energy-price guarantees on September 23rd. Take away the ten days of mourning after the death of Queen Elizabeth II, and she had seven days in control. That is roughly the shelf-life of a lettuce."

:rofl: :rofl: :rofl:



:biglaugh:
 
  • Haha
Waarderingen: ugar
Toch onwaarschijnlijk dat een krant als The Economist zo hard uithaalt….
Nog een leuke
FfBh9SHXgAA3Ruv
 
Laatst bewerkt:
Liz Truss wordt ook hard aangepakt in de persconferentie van vandaag. Indien ik enige sympathie voor haar zou hebben, zou ik er zelf medelijden van krijgen. Maar neen, 't is puur leedvermaak dat de overhand neemt. :oi22:

 
Ik denk dat de tories ondertussen al smekend op hun knieën aan het vragen zijn of Boris Johnson het nog eens wilt proberen, zoals een kind van 9 jaar dat gestraft is en iets mispeuterd heeft. "We messed up, ik zal het nooit niet meer doen..."

De Queen was een visionair, na haar ontmoeting met Truss dacht ze "laat maar".

Als ze een beetje langer had geleefd, zou ze nog nummer 16 meegemaakt hebben (van PM's). Maar goed, met deze vorm v. stabiliteit zal Charles III misschien nog op één vlak de koningin kunnen voorbijsteken...
 
Het is nu wel echt gedaan met Truss denk ik. Jeremy Hunt die al haar plannen finaal naar de vuilbak verwijst, en ze laat zich niet zien/horen.
 
Het is nu wel echt gedaan met Truss denk ik. Jeremy Hunt die al haar plannen finaal naar de vuilbak verwijst, en ze laat zich niet zien/horen.

Die hebben daar gewoon de burgemeester soap in Sint-Truiden gezien en gedacht: "amateurs, hold my beer"
 
Terug
Bovenaan