Britse politiek - De conservatieve onrust

Die bedragen zijn ook te hoog, dat is ongeveer 10.000 pond per maand. Eigenlijk is dat er vooral om ervoor te zorgen dat elke PM niet in armoede terechtkomt of aangepast aan een rijk leven in de problemen komt. Er zijn zo geruchten van US presidenten die in armoede hebben geleefd. Een voorbeeld is bijvoorbeeld het leven van van Rossem, goed mogelijk dat die effectief niets niet meer had.

Ik vind het een beetje goedkoop. Je moet het systeem veranderen, maar ik zou het zwak vinden als Truss dat moet afstaan en de rest niet. Ze is PM geweest, dus ze heeft daar volgens de wetgeving recht op. Vind je het oneerlijk, dan moet je de wetgeving aanpassen, maar dit is gewoon op de man of op de vrouw spelen en inhoudsloos populisme.

Ik ben er ook wel van overtuigd dat men Truss bijzonder lik op stuk geeft omdat ze maar een vrouw is. Een vrouw heeft het per definitie gewoon lastig. Thatcher en May slaagden er wel in. BoJo is met veel meer weggekomen. En in het buitenland zijn er nog anderen met veel weggekomen dan BoJo, bijvoorbeeld in de VS.
 
Die bedragen zijn ook te hoog, dat is ongeveer 10.000 pond per maand. Eigenlijk is dat er vooral om ervoor te zorgen dat elke PM niet in armoede terechtkomt of aangepast aan een rijk leven in de problemen komt. Er zijn zo geruchten van US presidenten die in armoede hebben geleefd. Een voorbeeld is bijvoorbeeld het leven van van Rossem, goed mogelijk dat die effectief niets niet meer had.

Ik vind het een beetje goedkoop. Je moet het systeem veranderen, maar ik zou het zwak vinden als Truss dat moet afstaan en de rest niet. Ze is PM geweest, dus ze heeft daar volgens de wetgeving recht op. Vind je het oneerlijk, dan moet je de wetgeving aanpassen, maar dit is gewoon op de man of op de vrouw spelen en inhoudsloos populisme.

Ik ben er ook wel van overtuigd dat men Truss bijzonder lik op stuk geeft omdat ze maar een vrouw is. Een vrouw heeft het per definitie gewoon lastig. Thatcher en May slaagden er wel in. BoJo is met veel meer weggekomen. En in het buitenland zijn er nog anderen met veel weggekomen dan BoJo, bijvoorbeeld in de VS.

Ik heb bewust Britse premiers meegemaakt vanaf Tony Blair en er is geen enkele waar niet de spot mee gedreven werd.
De Britse politiek, en bijhorende tabloids, zijn altijd meedogenloos geweest.

Het aankaarten van politieke excessen afdoen als "op de vrouw spelen en inhoudsloos populisme." is op zichzelf gewoon deflectie en een populistische techniek om de aandacht af te leiden, en imo iets wat eerder in één van de discriminatie topics thuishoort.
Man, vrouw, gekleurd,.. doet er niks toe. Het is een wereldwijd probleem van de politiek die zichzelf dikke bonussen uitbetaald.
bv. Belgische parlementariërs die honderdduizenden krijgen omdat ze naar het Europese parlement verkassen.
Dat is iets wat ik niet kunnen vind en waar naar mijn mening veel meer aandacht mag gaan, al zeker in gevallen waar je maar heel kort een rol gehad hebt maar wel de volle pot betaald krijgt.
 
Vandaag trouwens een stukje geschiedenis.

Ffl-tFlWAAIP6eA



Meteen de meest dramatische peiling ooit voor de partij, en zo een zwak resultaat is in de realiteit bij een verkiezing ook nog nooit neergezet. Een v/d redenen dus waarom Truss ook niet veel kansen meer kreeg om dit terug recht te trekken, en waarom het dus maar 45 dagen duurde. Veel partijleden die bijvoorbeeld zetelen riskeren namelijk zelf hun zitje te verliezen mochten ze haar blijven steunen, zeker als 2/3e of 3/4e riskeert hun zetel te verliezen.

FfmB6HqXwAA_Dn2


Bij een dergelijk resultaat zouden de Tories 350 zitjes verliezen en er nog maar 15 overhouden.

Uiteraard, verkiezingen zijn niet voor direct en op 2 jaar tijd kan nog heel veel gebeuren. De campagne is ook nog niet gestart, natuurlijk wie nu aan de leiding komt bij die partij heeft een lastige taak voor de boeg. En bovenstaand model houdt ook rekening met tactisch stemmen, maar de relevantie daarvan kan verdwijnen, als je effectief zo slecht peilt.
 
Laatst bewerkt:
Die bedragen zijn ook te hoog, dat is ongeveer 10.000 pond per maand. Eigenlijk is dat er vooral om ervoor te zorgen dat elke PM niet in armoede terechtkomt of aangepast aan een rijk leven in de problemen komt.

Het is een wereldwijd probleem van de politiek die zichzelf dikke bonussen uitbetaald.

Dat is iets wat ik niet kunnen vind en waar naar mijn mening veel meer aandacht mag gaan, al zeker in gevallen waar je maar heel kort een rol gehad hebt maar wel de volle pot betaald krijgt.
Ik vind het een degelijk principe dat je als PM 100% zekerheid hebt dat je nooit geld zal 'nodig hebben'.
Dat zorgt er alleszins voor dat je niet met uw financiële toekomst moet bezig zijn terwijl je het land leidt, en dat je -all else equal- minder corrumpeerbaar bent.

Die mensen beslissen over miljarden en miljarden.

0,1 miljoen pond (wat absoluut niets is voor een land) om die x% minder vatbaar voor corruptie te maken, is een gigantisch goede investering.
 
Ik vind het een degelijk principe dat je als PM 100% zekerheid hebt dat je nooit geld zal 'nodig hebben'.
Dat zorgt er alleszins voor dat je niet met uw financiële toekomst moet bezig zijn terwijl je het land leidt, en dat je -all else equal- minder corrumpeerbaar bent.

Die mensen beslissen over miljarden en miljarden.

0,1 miljoen pond (wat absoluut niets is voor een land) om die x% minder vatbaar voor corruptie te maken, is easy goed besteed.
Minder vatbaar voor corruptie, daarom dat er nog steeds politici rondlopen zoals El Kaouakibi. Je bent me toch een tikkeltje te naïef hoor. Meer geld maakt juist corrupter.
 
De map als verkiezingen vandaag gehouden zou worden

unknown.png


Volgens deze projectie houden ze 5 zitjes over van de 365 die ze op dit moment in handen hebben. Op dit moment zou ik zeggen dat we stilaan op het punt komen dat de Britse conservatieven moeten vechten voor hun voortbestaan. Partijen zoals SNP, LD, SF (Noord Ierland), DUP (N-ierland) zouden allemaal virtueel groter zijn dan Conservatives qua zitjes in het parlement. Zou een raar beeld opleveren in de house of commons...

Verander die topictitel maar... (die van Avondland is wel goed).
 
Laatst bewerkt:
Het proces


Onenigheid over de naar voorgeschoven kandidaten



Momentele stand van zaken

412HoAq.png


Sunak zal kwalificeren. Boris Johnson op dit moment ook weg naar het nodige aantal.

Misschien is BoJo dan toch de kat met negen levens.

Nog deze peiling van YouGov

FfmUotEWIAAKTsq


FfmU1RPXwAIMC9X


Volgens mij keert Johnson gewoon terug. Partijleden gaan gewoon voor hem stemmen denk ik.

lQXhRiF.png


Unibet odds. Bij Johnson zit een deel v/d onzekerheid ook of hij voldoende steun krijgt, maar van wat ik hoor is Rees-Mogg alles aan het doen om hem aan die 100 te krijgen. Als dat niet lukt, zal men moeten trachten een compromiskandidaat te vinden voor wie zich niet in Sunak kan vinden, wat dan eventueel Mordaunt of iemand die nog niet verklaard heeft interesse te hebben dan kan worden.

FfnXm3FXgAgKJ30


Johnson zelf, ja die zit gewoon in de Caribbean, maar zou op dit moment terugvliegen naar het Verenigd Koninkrijk of al terug thuis zijn en gaf aan kandidaat te willen zijn (maar volgens mij nog niet "publiekelijk of officieel".)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een degelijk principe dat je als PM 100% zekerheid hebt dat je nooit geld zal 'nodig hebben'.
Dat zorgt er alleszins voor dat je niet met uw financiële toekomst moet bezig zijn terwijl je het land leidt, en dat je -all else equal- minder corrumpeerbaar bent.

Die mensen beslissen over miljarden en miljarden.

0,1 miljoen pond (wat absoluut niets is voor een land) om die x% minder vatbaar voor corruptie te maken, is een gigantisch goede investering.

Hoe lang is de lijst van toppolitici die achteraf geen goed betaalde functie in de privé (of publiek-private) sector hebben opgenomen?

Ofwel ga je er van uit dat ze na hun mandaat een bepaalde marktwaarde hebben waardoor ze hun eigen boontjes kunnen doppen.
Ofwel ga je er van uit dat je op elke mogelijke manier belangenvermenging moet voorkomen. En dat doe je niet door een salaris van 100 000 pond per jaar. Maar door een verbod om na het mandaat nog bestuursfuncties op te nemen. En ze dan eventueel gewoon hun loon als eerste minister verder te blijven uitbetalen.

Het huidige systeem is vis nog vlees. Herinner je je Cameron die meer dan 1 miljoen pond per jaar verdiende bij een fonds? Die mensen spelen in een andere categorie, 100 000 pond per jaar gaat juist niets tegenhouden want voor dat type mensen is dat het equivalent van een leefloon.
 
Hoe lang is de lijst van toppolitici die achteraf geen goed betaalde functie in de privé (of publiek-private) sector hebben opgenomen?

Ofwel ga je er van uit dat ze na hun mandaat een bepaalde marktwaarde hebben waardoor ze hun eigen boontjes kunnen doppen.
Ofwel ga je er van uit dat je op elke mogelijke manier belangenvermenging moet voorkomen. En dat doe je niet door een salaris van 100 000 pond per jaar. Maar door een verbod om na het mandaat nog bestuursfuncties op te nemen. En ze dan eventueel gewoon hun loon als eerste minister verder te blijven uitbetalen.

Het huidige systeem is vis nog vlees. Herinner je je Cameron die meer dan 1 miljoen pond per jaar verdiende bij een fonds? Die mensen spelen in een andere categorie, 100 000 pond per jaar gaat juist niets tegenhouden want voor dat type mensen is dat het equivalent van een leefloon.
Zoals bij alles, is corruptie afhankelijk van een afweging tussen de baten en de kosten. Met 1 caveat, dat er een extra bedrag moet bijgezet worden voor de integerheid af te kopen.

En dat is de reden waarom dat Lakigar stelt dat hij/zij dit zou doen voor 2000€ netto.
Maar zo goed als iedereen is omkoopbaar, het hangt gewoon af van wat er tegenover staat.

Is toch krak hetzelfde als een statutair ambtenaar. Vb 3000€ netto tot einde carrière + pensioen van 2400€ netto tot aan de dood. Als je u laat omkopen moet het significant meer zijn dan dat bedrag. Als je dat voor 100€ of 1000€ doet ben je lomp of had je nooit op die positie mogen komen. Dat is ook 1 van de oorzaken voor het loonbeleid bij de overheid (naast het feit dat er ook iets meer sociaal gevoel achter zit)
Maar als je ineens 100 miljoen aangeboden krijgt dan acht ik de kans enorm klein dat er veel mensen bij hun standpunt blijven en niet erin meegaan. Maar 100 miljoen aanbieden om iemand om te kopen is niet evident, dat gebeurt enkel als de upside voor de omkoper over veel meer gaat.

Ik acht de kans echter wel significant hoger dat als je onze politiekers 2000€ netto geeft per maand, dat je enkel "monkeys" krijgt ofwel enkel mensen die dit uit een gevoel van eer doen OF omdat ze hun inkomen significant kunnen aanvullen tgv bijdeals. Maar ik verwacht wel dat de overgrote meerderheid die capaciteiten heeft het toch eerder de moeite niet gaat waard vinden en het aan zich laat passeren. En ik geloof ook niet dat er voldoende mensen gaan zijn die dat enkel willen doen om eerredenen.
Eigenlijk is dat dan gewoon hetzelfde principe als waar er nu al mensen zijn die zeggen van laat mij maar gewoon mijn ding doen, voor 100 - 500€ netto extra al die extra verantwoordelijkheid op mij nemen en als dat gezever en gedoe. Hell neen dat is het mij niet waard.

Door dan ook dat hogere bedrag te geven, beperkt je dan ook de risico's. Maar wegnemen doe je die natuurlijk nooit. Maar ik ben er wel gegarandeerd zeker van dat als je die niet goed betaald, en er niet die uitbetaling was, dat de kans op dergelijke zaken nog een paar fracties groter was.
Dat zie je ook duidelijk bij ons in de lagere echelons waar het loon niet zoveel groter is om burgemeester of zo te worden dan een gewone job te doen, en dat je dan bepaalde individuen zaken met voorbedachte raden ziet doen zoals een stuk grond aankopen dat je daarna verpatst met een serieuze winstfactor of...
 
Allez, BoJo laat het zo, dus zal het Sunak wel worden. BoJo zal in de achtergrond dan wel wat meesturen zeker?
Of hij kan misschien terug BuZa gaan doen in de regering Sunak :D
 
1 week geleden


Braverman, in a brutal resignation letter that contrasted her actions with those of Truss, wrote: “Pretending we haven’t made mistakes, carrying on as if everyone can’t see that we have made them, and hoping that things will magically come right is not serious politics. I have made a mistake; I accept responsibility; I resign.

vandaag


Echt nul komma nul schaamte. Zo'n mensen kan je toch nooit meer serieus nemen.
 
Een vernietigend onafhankelijk rapport over de Metropolitan Police (de politiemacht in Londen). Het rapport werd aangevraagd door de Met zelf nadat een politie-officier een vrouwelijke burger had ontvoerd, verkracht en vermoord.


The Metropolitan police is broken and rotten, suffering collapsing public trust and is guilty of institutional racism, misogyny and homophobia, an official report has said.

The 363-page report details disturbing stories of sexual assaults, usually covered up or downplayed, with 12% of women in the Met saying they had been harassed or attacked at work, and one-third experiencing sexism.
Casey revealed that one Muslim officer had bacon stuffed in his boots, a Sikh officer had his beard cut, minority ethnic officers were much more likely to be disciplined or leave, and Britain’s biggest force remains disproportionately white, in a capital that is increasingly diverse.
Casey’s 363-page report details how both Wayne Couzens, who murdered Everard, and the serial rapist David Carrick were spawned by Met errors and toxic cultures in the force.

Despite clues to their danger both were given a gun, passed vetting and served in the parliamentary and diplomatic protection command, which Casey said should be “effectively disbanded”.

She found officers making offensive remarks about rape and racially abusing a black colleague using the term “gate monkey”.

Some firearms officers, the report said, defrauded the taxpayer, buying iPads with public money, night vision googles they could not use for work, and hotel stays for fun.
Staan nog allerlei absurde zaken in. De vrouw van een officier die haar man aangaf voor huishoudelijk geweld: de man nam het onderzoek over en besloot dat er niets gebeurd was. Of een vrouw die een collega aangaf voor verkrachting en nadien verplicht werd om met hem samen te werken.
 
De lokale verkiezingen lijken uit te draaien op de verwachte afslachting van de Tories. Ze verliezen tot nu toe bijna 1/3 van hun raadsleden ... Volgens mij alleen maar een opwarmertje naar de volledige afgang doe we over een jaar gaan zien voor de nationale verkiezingen, waar ze volgens de huidige polls op 29 % van de stemmen zouden stranden

 

Een logische uitspraak. Na de brexit ben je als brit nu eenmaal geen lid meer van de EU.
Ohh zo grappig en ironisch om dan Britten te zien die in Spanje woonden, en pro Brexit stemden omdat dan onder meer de migratie zou onder controle gebracht worden. Gewoon te dom om te begrijpen dat ze zelf ook migrant zijn (maar met hun racistische insteek is een migrant natuurlijk iemand met een donkere huidskleur).

De EU zegt nu dus "Brexit means Brexit"
 
Laatst bewerkt:

Een logische uitspraak. Na de brexit ben je als brit nu eenmaal geen lid meer van de EU.
Ohh zo grappig en ironisch om dan Britten te zien die in Spanje woonden, en pro Brexit stemden omdat dan onder meer de migratie zou onder controle gebracht worden. Gewoon te dom om te begrijpen dat ze zelf ook migrant zijn (maar met hun racistische insteek is een migrant natuurlijk iemand met een donkere huidskleur).

De EU zegt nu dus "Brexit means Brexit"
Dat belooft voor als we binnen enkele weken in spanje zullen zijn. In de regio waar wij gaan zitten redelijk wat gepensioneerde britten en die klagen altijd over europa. Dan kan ik mij weer amuseren door olie op het vuur te gaan gooien.
 
Terug
Bovenaan