Bouwradio

Ik heb op mijn bouw destijds gewoon zo'n oude cd speler zonder dab gebruikt (https://www.2dehands.be/v/audio-tv-en-foto/radio-s/m1807073905-radio-cd-speler-met-usb). En dat voldeed perfect. En daar slaan ze u mee dood.
Maar met het feit dat FM weg gaat is dat misschien minder ideaal, en beter om over te stappen op een DAB versie. Maar daar is de markt nog niet zo verzadigd van als van de FM-versies waardoor je er wel wat meer geld moet aan spenderen.

Aan u om te bepalen of je het erg vindt dat zoiets 2de hands gekocht wordt :p.
 
Die makita heeft hier ook vaak gestaan van mijn elektricien die sporadisch eens kwam assisteren.
Ik gebruikte die dan altijd, wel topgerief eigenlijk.
 
Het enigste nadeel aan die Makita is de aansluiting voor naar het stopcontact, is met een standaard connector die niet gemaakt is om veel te gebruiken. De mijne werkte na een tijdje niet meer op batterijen (na garantieperiode) en daardoor moest ik hem bedraad gebruiken maar na een tijdje was de connector kapot. Is wel op te lossen door hem open te vijzen en de draden zonder connector vast te vijzen. Voor de rest inderdaad een goede radio.
 
Ik heb een boormachine van Dewalt en heb daar batterijen van en een oplader, dus ik was eerder geneigd om naar Dewalt te gaan.
Maar daar vind ik niet veel van terug en bovendien heb ik nog consumptiecheques liggen dewelke ik zou willen gebruiken voor de aanschaf hiervan.
 
Je kan inderdaad zo'n fm radio 2de hands of zo kopen en dan zo'n dab adapter apart kopen. Ik heb zo'n adapter in mijn auto en op het werk en dat werkt prima. Sommige modellen hebben ook Bluetooth.

Of zo'n rugged Bluetooth speaker kan ook natuurlijk
 
Aangezien je al DeWalt materiaal hebt is de keuze toch vrij logisch...
Waarom een 2de set batterijen van een ander merk aanschaffen terwijl je er al hebt.
Deze zal vast en zeker even goed of zelfs beter zijn dan de Makita, en die kan je stapelen op je Tstak boxen
 
Ik heb een Dewalt gekocht, de ToughSystem Music, om de simpele reden dat dat toen de enige was die ook batterijen kon opladen en DAB+ had.

Als je al Dewalt gerief hebt, koop dan zeker ook die radio. Da's een no-brainer imo. Kan redelijk hard, de kwaliteit is goed voor op een werf, en kan ook enige uren mee op een 4 Ah batterij. Bijkomend voordeel is dat hij Bluetooth, line in en DAB+ heeft, ideaal voor als FM uit de ether verdwijnt.
Ik heb de mijne nu een jaar of 5 en ben nog altijd content. Het enige minpuntje is dat de batterij vrij los zit en enkel op zijn plaats gehouden wordt door een mousse blokje op het deksel. Als ik hem hard neer zet kan hij al eens uitvallen.

Al zag ik ook dat er ondertussen een nieuwere versie heeft die mijn minpuntje mss niet meer heeft. Het is ook maar een kleintje.

EDIT: Ik lees net dat de Toughsystem 2.0 radio discontinued is door problemen. De 1.0 die ik ook heb en hierboven linkte is wel nog verkrijgbaar, en goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb tijdens mijn verbouwing een Ultimate Ears WONDERBOOM gebruikt (waterdicht dus je kan die gewoon afspoelen als die vuil is + kan ook tegen een stootje). Gebruik die nu ook nog dagelijks thuis en in de tuin, heel tevreden van eigenlijk.
 
Hier tijdens onze bouw ook gewoon wat oude radio's versleten. Werfradio is goed als je in de bouw werkt, maar te duur voor als het maar voor 1 bouw moet dienen.
 
Ik heb geen enkele versleten ;) Ik had ooit eens een cheapo soundbar gekocht maar die had wel een FM radio, bluetooth, line in, optical, USB en een SD card.
Als ik hier alleen werkte, was het meestal Slayer en zo vanop de SD kaart, anders gewoon de radio. Die heeft ier gehangen nog voor het winddicht was en ik al die oude plaaster van de muren en het plafond aan het kloppen was (wel niet in dezelfde kamer). Nu doet hij nog altijd dienst in mijn bureau op het werk, wel eens goed afgeblazen met de perslucht en wat opgeblonken :)
 
Een makita werfradio DMR110 (simpelere versie). En een stanley toolbelt zijn de 2 dingen waar ik het meeste plezier van heb op de werf.

Speelt 3~4 dagen met een accu van 5.0. (heb nog 3 andere makita tools)
 
Wat echt verschrikkelijk irritant is als je geen echte vakman bent die elke week vele accu's oplaadt.
Ik heb een Makita werfradio en zou die niet aanraden aan een DHZ'er om die reden: altijd het gedoe met opladen (batterij uithalen, externe lader zoeken)
 
Ik heb de DeWalt Toughsystem radio gehad, speelde hard en zuiver, maar vond 'm iets tegroot, ingeruild voor de DeWalt Tstakradio, zelfde kwaliteit, maar iets compacter, kan eveneens gebruikt worden als oplader batterijen
 
Wat echt verschrikkelijk irritant is als je geen echte vakman bent die elke week vele accu's oplaadt.
Ik heb een Makita werfradio en zou die niet aanraden aan een DHZ'er om die reden: altijd het gedoe met opladen (batterij uithalen, externe lader zoeken)
Ik werk enkel met DeWalt (+30 toestellen), en wegens ziekte heb ik mijn batterijen al 9 maanden niet meer opgeladen, en die staan nog altijd op maximum :)
 
Terug
Bovenaan