ÉÉN Blokken

Ik ben er vrij zeker van dat er daar serieus hard op wordt gemonteerd. Op deze manier hebben die mensen van de regie bij Big Brother wel zekerheid van werk.
Dat valt goed mee. Mijn vriendin heeft daar eens aan meegedaan en heb toen een dagje opnames bijgewoond.
Het kenningsmakingsmoment met de kandidaten is langer en daar wordt wat in geknipt maar voor de rest quasi niks.

En eigenlijk valt Ben wel mee, die speelt gewoon een quizmaster typetje. Eéntje dat imo wel past, zonder hem zou die quiz imo een pak minder amusant zijn.
 
Tja het niveau van de vragen is nu niet zo hoog. Maar ik zou het toch niet onderschatten eens je voor een camera zit. Je moet én snel kunnen afdrukken én goed met de blokjes kunnen spelen én ook van alles iets weten (zijn er genoeg bv die niks van sport, film, etc weten).

En dan nog Ben de hele tijd met zijn gezever daartussen :unsure:
Je moet vooral Ben kunnen verstaan. Ik heb twee keer een vraag niet goed gehoord en ge kunt/moogt niet vragen om die te herhalen.

Dat snel afdrukken is een loterij. De 'lijnen' springen pas open nadat de vraag/tip volledig is voorgelezen en soms zelfs pas een seconde later. Ge kunt dus al veel eerder op die knop rammen dan de tegenstander en niet 'de snelste' zijn. Vanaf uw tegenstander of gij op die knop begint te rammen, hoort ge ook Ben niet meer. :p
Ik ben er vrij zeker van dat er daar serieus hard op wordt gemonteerd. Op deze manier hebben die mensen van de regie bij Big Brother wel zekerheid van werk.
Dat valt dik tegen. Behalve dat voorstellingsrondje in het begin wordt er (zo goed als) niks geknipt.
 
Daarstraks een vraag in Blokken: Wat kan je doen met een airfryer: lucht verversen of frietjes bakken? Door @Tonerider dacht ik dat je dat enkel kon gebruiken om steak klaar te maken. Maar blijkbaar is dat dus voor frietjes? :eek2:
 
Verbaast mij eigenlijk dat je de kandidaten dat nooit ziet doen. Ofwel wordt er handig gemonteerd natuurlijk.
Zoals eerder gezegd in dit topic: ik heb ooit deelgenomen. Er circuleert nu een gifje van mij waarop ik met m'n ogen rol. 😅
 
Ik heb afgelopen week deelgenomen aan Blokken en ik kan inderdaad bevestigen dat er streng (maar OK, misschien wel rechtvaardig) wordt beoordeeld door de jury. Een uitspraakkwestie (de naam Dansercourt) en een woordje vergeten (Tourist MC gezegd ipv Tourist LE Mc) kostten me uiteindelijk de overwinning. Ik stond na vijf vragen in ronde 3 mooi aan de leiding, maar door deze twee vragen verkeerd te hebben én het feit dat mijn tegenkandidaat ze maar moest aanvullen en telkens lijnen scoorde zo, heb ik op de laatste vraag nog verloren. Een zure appel om door te slikken, kben er al enkele dagen gefrustreerd en kwaad op mezelf over :) Er zat zoveel meer in en als je dan ziet welke sommen je kunt verdienen, doeme toch :)

Ivm de uitspraakkwestie is het programma even stil gelegd en de jury heeft dan het antwoord teruggespoeld en verscheidene keren herbeluisterd trouwens.

De Ben zelf kan ik best wel smaken trouwens, al merk je wel dat het voor hem een day at the office is (wat ook gewoon normaal is).
 
"Kandidaat 1, is getal x deelbaar door 3?"
Euh, nee?... *BLIEP*
"Kandidaat 2, wat denk jij?"
Euh, nee.

...
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Jawadde die Kato die er nu in zit is zó hatelijk man. Op letterlijk alles het laatste woord willen en als ze een fout antwoord geeft altijd een excuus klaarhebben. Dat die er maar rap uit is!
 
Wat hebben ze veranderd aan de tweede ronde???

Alles krijgt die linkse VRT kapot.
 
Tweede ronde is met seconden ipv blokjes nu. 5-10-15-20-25 seconden.

Je krijgt dat aantal seconden dat je kiest om met de blokken te spelen als je correct antwoord, eerste vraag vijf seconden, tweede tien etc een blokje stopt dus na dat aantal seconden en kan halfweg het bord blijven hangen tot de volgende vraag bv, scores liggen (indien veel vragen juist en wat deftig met de blokken) hoger dan 300 punten nu.
 
Tweede ronde is met seconden ipv blokjes nu. 5-10-15-20-25 seconden.

Je krijgt dat aantal seconden dat je kiest om met de blokken te spelen als je correct antwoord, eerste vraag vijf seconden, tweede tien etc een blokje stopt dus na dat aantal seconden en kan halfweg het bord blijven hangen tot de volgende vraag bv, scores liggen (indien veel vragen juist en wat deftig met de blokken) hoger dan 300 punten nu.
Vind ik persoonlijk zondigen tegen het spel Tetris.
 
Terug
Bovenaan