ÉÉN Blokken

Cringen met Ben zijn gedrag en stokpaardjes is toch net 1 van de redenen om naar Blokken te kijken? Of kijk je dan om die kandidaten te zien zwoegen op die aartsmoeilijke quizvragen? :unsure:
Haha, eigenlijk kijk ik nooit bewust naar Blokken, staat in de achtergrond op tijdens het eten. Maar inderdaad... Nu was het gewoon iets te veel van het goeie :p
 
Goed topic. :D

Als niet-fan van het programma heb ik toch ook eens mijn kans gewaagd als deelnemer. Toevallig waren mijn uitzendingen niet zo lang geleden nog in herhaling op tv. Het niveau van de vragen ligt inderdaad laag, veel lager dan in de preselectie. Ik denk dat in 'mijn' uitzendingen telkens één tot drie keren een vraag aan bod kwam waar we beiden het antwoord niet op wisten. En dan tel ik de keer dat we met twee de vraag niet goed begrepen hadden nog mee.

Als ge snel geld wilt verdienen, moet ge vooral hopen dat ge wat geluk hebt. Bij mij zat het goed mee (twee keer gewonnen), maar in al mijn uitzendingen kon het letterlijk alle kanten op. Mijn tweede won ik van iemand die op heel die aflevering één vraag niet wist terwijl ik er toch wel wat fout had en mijn derde verloor ik van iemand die achteraf tegen mij kwam zeggen dat ik wel duidelijk meer wist. Die paar keer dat ik het dan op tv zie en je mensen kemels ziet schieten, en zeker wanneer er die vier keer wint zonder eigenlijk veel te weten, dan pikt dat wel een beetje. Die tv had ik toch ook graag mee naar huis mogen nemen. :D
 
Goed topic. :D

Als niet-fan van het programma heb ik toch ook eens mijn kans gewaagd als deelnemer. Toevallig waren mijn uitzendingen niet zo lang geleden nog in herhaling op tv. Het niveau van de vragen ligt inderdaad laag, veel lager dan in de preselectie. Ik denk dat in 'mijn' uitzendingen telkens één tot drie keren een vraag aan bod kwam waar we beiden het antwoord niet op wisten. En dan tel ik de keer dat we met twee de vraag niet goed begrepen hadden nog mee.

Als ge snel geld wilt verdienen, moet ge vooral hopen dat ge wat geluk hebt. Bij mij zat het goed mee (twee keer gewonnen), maar in al mijn uitzendingen kon het letterlijk alle kanten op. Mijn tweede won ik van iemand die op heel die aflevering één vraag niet wist terwijl ik er toch wel wat fout had en mijn derde verloor ik van iemand die achteraf tegen mij kwam zeggen dat ik wel duidelijk meer wist. Die paar keer dat ik het dan op tv zie en je mensen kemels ziet schieten, en zeker wanneer er die vier keer wint zonder eigenlijk veel te weten, dan pikt dat wel een beetje. Die tv had ik toch ook graag mee naar huis mogen nemen. :D
En vinden alle deelnemers die onbeschofte Ben echt oké, of doen ze maar alsof? :p
 
Haha goeie vraag. Maar die tips express imo. Als er al te veel hebben gewonnen maken ze de finale moeilijker.

Maar ben is echt een irritant betweetertje. Typisch geval van compensatiegedrag (P.S.: ik ben geen psycholoog).
 
En Ben die na zo veel decennia nog steeds de schijn probeert op te wekken dat het "live" is :')
Vorige week ook weeral toen iemand zich "versprak" toen hij zei dat dat soort muziek op Studio Brussel in de ochtend wel eens vaker te horen is.
Ben meteen in de reactie "Is het voor u ochtend dan om 19u 's avonds"?
Ik begrijp niet dat er nog niemand tegen hem gezegd heeft: "Ben, ondertussen weet letterlijk al iedereen dat dit niet live uitgezonden wordt hoor..." (Of anders knippen ze zulke zaken eruit?)
Zoals bv. die keren wanneer Ben vraagt "Goed gevierd met oudjaar?" waarop je de kandidaat even ziet nadenken en dan tot besef komt dat hij "moet" meespelen en doen alsof hij oudjaar idd reeds gevierd heeft. 😶
 
Ik ga hier Ben niet openlijk lopen afkraken waar hij zich niet kan verdedigen, laat mij het daarbij houden. :p
Mijn vriendin heeft een aantal jaar geleden meegedaan en vond die irl nog wel meevallen.
Die heeft toen trouwens nipt de finale gemist (750 vs 760).
 
Goed topic. :D

Als niet-fan van het programma heb ik toch ook eens mijn kans gewaagd als deelnemer. Toevallig waren mijn uitzendingen niet zo lang geleden nog in herhaling op tv. Het niveau van de vragen ligt inderdaad laag, veel lager dan in de preselectie. Ik denk dat in 'mijn' uitzendingen telkens één tot drie keren een vraag aan bod kwam waar we beiden het antwoord niet op wisten. En dan tel ik de keer dat we met twee de vraag niet goed begrepen hadden nog mee.

Als ge snel geld wilt verdienen, moet ge vooral hopen dat ge wat geluk hebt. Bij mij zat het goed mee (twee keer gewonnen), maar in al mijn uitzendingen kon het letterlijk alle kanten op. Mijn tweede won ik van iemand die op heel die aflevering één vraag niet wist terwijl ik er toch wel wat fout had en mijn derde verloor ik van iemand die achteraf tegen mij kwam zeggen dat ik wel duidelijk meer wist. Die paar keer dat ik het dan op tv zie en je mensen kemels ziet schieten, en zeker wanneer er die vier keer wint zonder eigenlijk veel te weten, dan pikt dat wel een beetje. Die tv had ik toch ook graag mee naar huis mogen nemen. :D
heb vorige week ne keer het inschrijvingsformulier door gestuurd
heb je lang moeten wachten op reactie nat het doorsturen?
 
heb vorige week ne keer het inschrijvingsformulier door gestuurd
heb je lang moeten wachten op reactie nat het doorsturen?
Tussen mijn inschrijving en de opname zat een goeie 4 jaar.

Mijn situatie was wel niet representatief. Na twee jaar niets gehoord te hebben van Blokken, schreef ik me maar in voor Switch. Daar heb ik vrij snel antwoord van gekregen en ben ook daar door de selecties geraakt. Twee weken voor mijn Switchopname (die 5 afleveringen worden op 1 dag opgenomen, dat was wel heavy), kreeg ik mail van Blokken dat ik op preselectie mocht komen, een kleine drie jaar nadat in me had ingeschreven.
Mede daardoor en doordat ik daarna de thuisopnames in Covid-tijden niet zag zitten (wie wil nu meedoen aan Blokken zonder in de studio te zitten), zat er tussen mijn preselectie en de opname nog eens klein anderhalf jaar. Ik heb gehoord dat die wachttijden ondertussen wel minder zijn. Vrouwen komen sowieso snel aan bod en bij mannen zit er volgens mij nu nog maximaal nog 2 jaar tussen de inschrijving en de mogelijke deelname.
 
Tussen mijn inschrijving en de opname zat een goeie 4 jaar.

Mijn situatie was wel niet representatief. Na twee jaar niets gehoord te hebben van Blokken, schreef ik me maar in voor Switch. Daar heb ik vrij snel antwoord van gekregen en ben ook daar door de selecties geraakt. Twee weken voor mijn Switchopname (die 5 afleveringen worden op 1 dag opgenomen, dat was wel heavy), kreeg ik mail van Blokken dat ik op preselectie mocht komen, een kleine drie jaar nadat in me had ingeschreven.
Mede daardoor en doordat ik daarna de thuisopnames in Covid-tijden niet zag zitten (wie wil nu meedoen aan Blokken zonder in de studio te zitten), zat er tussen mijn preselectie en de opname nog eens klein anderhalf jaar. Ik heb gehoord dat die wachttijden ondertussen wel minder zijn. Vrouwen komen sowieso snel aan bod en bij mannen zit er volgens mij nu nog maximaal nog 2 jaar tussen de inschrijving en de mogelijke deelname.
ha, grappig
Ik had me een viertal jaar geleden ingeschreven voor Kalmte kan u redden (met Tom Lenaerts)
Daar heb ik niets van gehoord...tot ze begin vorig jaar obv die inschrijving lieten mee doen aan de preselecties van Switch (via skype meetings)
Was door de quizselectie geraakt met een heel hoge score maar niet door het gesprek (dat ik nochtans aangenaam vond)
Denk ook dat het een stuk lag aan het feit dat ze meer vrouwen zoeken (of dat maak ik mezelf ten minste wijs :p)

nu dus ne keer blokken geprobeerd, al kijk ik wegens het relatief lage niveau bijna nooit naar die quiz (de insteek is: geld verdienen voor verbouwingen)
Ga me mss ook inschrijven voor de muziekquiz met Mattijs Van Nieuwkerk
ja, ik quiz graag op tv ('t is me wel gelukt om in de Pappenheimers te geraken :))
 
Laatst bewerkt:
Is er voor Blokken ook een screening om te zien of je geschikt bent om op tv te komen? 😆 Of enkel die selectiequiz?
Want ik zou dat puur voor het geld graag willen doen, maar ik kan niet fake lachen met die lul zijn stomme moppen.
 
1 tip uit ervaring: bereid u deels voor op dat gesprek. Bij mij heeft dat twee keer goed uitgepakt. Bedenk u zaken die ge kort en bondig kunt vertellen waarmee ge blijft hangen bij die mensen. Bij Switch zien ze bv. gemakkelijk 100 man of meer per dag tijdens de gesprekken. Als ge dan juist dat verhaal vertelt dat tv-waardig is zonder een karikatuur te zijn, maakt ge volgens mij wel veel meer kans. Maar zie wel dat ge het spontaan houdt en uzelf zijt.

Misschien zit gij anders in mekaar, maar ik kan à la minute niet zomaar geweldig goed vertellen, terwijl dat wel is wat ze zoeken, of toch bij Switch. Bij Blokken was het een pak stroever, daar heb ik enkel mijn hobby's/werk/thuissituatie moeten vermelden tijdens het gesprek.

En over dat lachen met Ben z'n moppen: vrienden van mij hebben screencaps en gifs gemaakt waar ik met m'n ogen rol of verontwaardigd kijk. Daar selecteren ze dus niet op. 😅
 
Ik twijfelde ook lang om mij eens in te schrijven voor een tv-quiz. Uiteindelijk met een paar medestudenten ons ingeschreven voor de Campus Cup en door de selectie geraakt. Benieuwd wat dat gaat geven, misschien heb ik daarna wel de smaak te pakken.

Aan Blokken zou ik wel nooit willen deelnemen. Ik vind dat ook niet zo'n boeiende quiz om naar te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Zit in alle rust in Zweden (of toch zeker Scandinavië) die ga je hier niet snel meer op de buis terugzien.
 
Cringen met Ben zijn gedrag en stokpaardjes is toch net 1 van de redenen om naar Blokken te kijken? Of kijk je dan om die kandidaten te zien zwoegen op die aartsmoeilijke quizvragen? :unsure:

Gisteren was 't ook erg met z'n danske of wa deed em weer.
Alleszins die kerel nu is ook wel nen droge se 😅
 
Vandaag deed em Bruce Springsteen na.
Ik ga nieuw sokken moeten kopen omdat ze gescheurd zijn omdat m'n tenen zo fel krulde.
 
Terug
Bovenaan