Blind Gekocht 2022

Blind Gekocht 2022

Ik weet niet of het met dat budget haalbaar is, waarschijnlijk niet. Maar breek dat uit, kort die gang in. Maak vooraan de keuken. Achteraan sloop je die badkamer en maak je een leefruimte die naar de tuin uitgeeft.
Boven van een slaapkamer een badkamer maken en de zolder tot master bedroom.

Maar dat gaat niet lukken vrees ik.

Erbarmelijk wat je voor een half miljoen krijgt... gewoon voor de locatie. Chance dat het programma er nog wat extra waarde inpompt.

Die tuin is love it or hate it. Sommige mensen willen privacy in hun tuin, waarbij ze bij wijze van spreke in hun blootje kunnen rondlopen zonder dat ze inkijk hebben. Andere mensen vinden het wel fijn om een praatje te slaan met de buren. Als je volk hebt kan je ook best diep in de tuin gaan zitten als je de gesprekken toch liever wat privé wil houden, die tuin gaat best ver. Als dat koppel daar een half miljoen voor over heeft moeten zij weten. Maar dat is ook kwestie van locatie. Met 500K kan je in een andere gemeente een bescheiden villa kopen met een tuin van 10 are.

Mijn madam vond dat ook echt storend dat ge direct de tuin van al uw buren in ziet, mij lijkt dat dan weer net tof dat ge een praatje kunt maken terwijl ge in uw moestuin bezig zijt. Krijg wel een beetje dat gemeenschapstuintjes-gevoel als ik het zie.

We hebben onlangs nieuwe omheining geplaatst met schaduw doek de eerste 25 meter en de overige 20 meter is enkel draad. Geeft je een beetje privacy maar je behoudt wel dat open gevoel en plaats voor een praatje met de buurman.

Die tuin is love it or hate it. Sommige mensen willen privacy in hun tuin, waarbij ze bij wijze van spreke in hun blootje kunnen rondlopen zonder dat ze inkijk hebben. Andere mensen vinden het wel fijn om een praatje te slaan met de buren. Als je volk hebt kan je ook best diep in de tuin gaan zitten als je de gesprekken toch liever wat privé wil houden, die tuin gaat best ver. Als dat koppel daar een half miljoen voor over heeft moeten zij weten. Maar dat is ook kwestie van locatie. Met 500K kan je in een andere gemeente een bescheiden villa kopen met een tuin van 10 are.
Uiteraard en het heeft tenminste een tuin. Iets wat niet zo vanzelfsprekend is in een druk bebouwde omgeving. Nu, mijn vriendin loopt niet alleen bij wijze van spreke maar ook letterlijk graag in haar blootje. Ben dan ook blij met de uit de kluiten gewassen haagspar rond mijn tuin :) Het snoeiwerk neem ik er dan met plezier bij.

Mijn vrienden in Kessel-Lo wonen in de buurt van dat blind gekocht huis en die zouden nergens anders willen wonen. De hotspot daar (ook vlakbij de woning uit Blind gekocht) is hal 5. Google het 's... Ik begrijp het niet. Rond Leuven zou ik eerder Oud-Heverlee, Huldenberg, Everberg,... kijken. Maar da's uiteraard persoonlijk. Het koppel was wel blij met de woning en kwam sympathiek over.

Valt wel echt iets tofs van te maken met een relatief beperkt budget. Het blijft een smal rijhuis, dus ge gaat altijd wel een beetje met dat enge gevoel zitten maar tis wel echt meer dan groot genoeg om met 2 (en vaak dan nog eens alleen) in te zitten. Het heeft ook wel echt gene schone gevel, ma als ge hem verft ziet het er toch al direct een stuk frisser uit.

Mijn madam vond dat ook echt storend dat ge direct de tuin van al uw buren in ziet, mij lijkt dat dan weer net tof dat ge een praatje kunt maken terwijl ge in uw moestuin bezig zijt. Krijg wel een beetje dat gemeenschapstuintjes-gevoel als ik het zie.

Wel grappig dat ze zo content waren met die trapleuning, dat is nu echt ne keer en brol '''sixties''' ding uit den afslag maar dat zal dan misschien aan mij liggen.
Zeker met de buurman rechts, dat was precies een containerpark.

Ik heb 2 jaar lang langs zo'n buurman gewoond, daar werd ik bijna depressief van.

Laatst bewerkt:
Richard Valckenstraat 45 (huisnummer kan er iets naast zijn) volgens mij.

Mss lening op langere looptijd genomen :unsure:
Ah, de Valvekensstraat. De fietsstraat waar auto's de fietsers nog altijd voorbij vlammen alsof ze op een N-weg aan't rijden zijn.
Als ge kinderen hebt wel goeie speeltuinen in de buurt :unsure:

Dacht wel dat ik het herkende. Ook weer een sluipweg… Vroeger nam ik die dagelijks om van Diestsesteenweg naar de platte-op straat te rijden. Betwijfel toch dat dit echt is wat ze bedoelden met hun locatie want dat is geen “gezellige buurt” denk ik. Maar dichtbij Leuven natuurlijk en je wandelt naar die kleine Carrefour daar.

In tegendeel, een heel gezellige buurt. En alles wat ge wilt op wandelafstand. Elke sport die ge droomt kunt ge naartoe wandelen :D

Was me ook nog nooit opgevallen dat de huizen in dat deel van de straat echt lange tuinen hebben, omdat er achter hun huis een hoop garageboxen staan.
MHFGMXN.png

Ik begrijp honkvast zijn tot op zekere hoogte maar ik begrijp niet dat je in een - weliswaar gerenoveerd - arbeidershuis aan premium prijs gaat wonen als je een paar tikken verder zo veel meer kan hebben? Maar dat is wel iets dat veel voorkomt als ik Blind Gekocht al een paar jaar zie.

Ah, de Valvekensstraat. De fietsstraat waar auto's de fietsers nog altijd voorbij vlammen alsof ze op een N-weg aan't rijden zijn.
Als ge kinderen hebt wel goeie speeltuinen in de buurt :unsure:

In tegendeel, een heel gezellige buurt. En alles wat ge wilt op wandelafstand. Elke sport die ge droomt kunt ge naartoe wandelen :D
Uw zin erboven geeft aan waarom ik niet denk dat dat een gezellige straat is 😝. Dat is niet een straat waar je uw kinderen buiten laat. Ik had de indruk dat ze in een redelijk autovrije zonen wouden wonen. Wel genoeg in de buurt natuurlijk.

Tuin? Da is gewoon ne smalle pad naar uw tuinhuis 100 meter verderop :unsure:
ik denk dat ge dat toch wat overdrijft. ok, het is niet de breedste tuin ter wereld, maar toch ruim genoeg.
alleen jammer van de privacy. buur rechts springt gewoon in uwen hof als uw madam daar in hare bikini ligt, denk ik.

Ik begrijp honkvast zijn tot op zekere hoogte maar ik begrijp niet dat je in een - weliswaar gerenoveerd - arbeidershuis aan premium prijs gaat wonen als je een paar tikken verder zo veel meer kan hebben? Maar dat is wel iets dat veel voorkomt als ik Blind Gekocht al een paar jaar zie.

mja, als ik kijk naar mijn situatie: wonen in Gent, werken op Zaventem.
nu is dat, met tram en trein nog net te doen.
als ik bvb in Melle (een paar tikken verder dus) zou gaan wonen, heb ik maar 1 trein per uur; een stoptrein die er bijna dubbel zo lang over doet.
en dan is de stad waar ik wil leven óók al niet meer op wandelafstand.

het is niet altijd "honkvast" zijn, soms is het ook gewoon niet praktisch.

Mijn madam vond dat ook echt storend dat ge direct de tuin van al uw buren in ziet, mij lijkt dat dan weer net tof dat ge een praatje kunt maken terwijl ge in uw moestuin bezig zijt. Krijg wel een beetje dat gemeenschapstuintjes-gevo

Wel grappig dat ze zo content waren met die trapleuning, dat is nu echt ne keer en brol '''sixties''' ding uit den afslag maar dat zal dan misschien aan mij liggen.

Tuin was inderdaad die naam niet waardig. Die trapstijl vond ik echt afschuwelijk lelijk en démodé. Dat zou ik er als eerste uitsmijten. Ik vond het anders wel tof dat ze zo positief reageerden op hun huis. Duidelijk al wat minder verwend dan dat miljonairskoppel.

Met een uitgebreider renovatiebudget maak je die uitbouw over de volle breedte van het perceel en kan je die lange tuin gebruiken om een veel groter ruimtegevoel te krijgen in je woning. En je kan wel wat maken van die tuin hoor.

Wat is het grote probleem toch altijd met geen verwarming in de slaapkamers? Ik heb bij mijn ouders nooit verwarming gehad boven en in mijn huis nu heb ik dat ook niet, er is wel een chauffage maar we zetten die nooit aan. Je slaapt toch beter in de koude? Een paar extra dekentjes en je slaapt als een baby. Of verwarming in de badkamer, who cares? In een bureauruimte kan je eventueel nog een elektrisch vuurtje steken, maar we wonen hier ook niet op Antarctica hé.

Wat is het grote probleem toch altijd met geen verwarming in de slaapkamers? Ik heb bij mijn ouders nooit verwarming gehad boven en in mijn huis nu heb ik dat ook niet, er is wel een chauffage maar we zetten die nooit aan. Je slaapt toch beter in de koude? Een paar extra dekentjes en je slaapt als een baby. Of verwarming in de badkamer, who cares? In een bureauruimte kan je eventueel nog een elektrisch vuurtje steken, maar we wonen hier ook niet op Antarctica hé.
Hangt af van hoe geïsoleerd je huis is he.
Bij mijn ouders is het minimum 16 graden, da's idd ok. Ik zit in de winter op 10 graden, ik ben een koukleum dus de verwarming gaat bij mij wél op in de slaapkamers tot 18 graden.

In de badkamer gewoon een elektrische straler plaatsen is idd zeker voldoende! Ik had die gekoppeld aan een timer.

Verwarming in de slaapkamer is handig als je die niet enkel voor slaapkamer gebruikt. Zeker bij kinderen is dat vaak het geval.

Terug
Bovenaan