Blind Gekocht ook wat ingehaald. Voorspelbaar dat je telkens die typisch Vlaamse reflexen ziet terugkeren. Zaken die ik hier op het forum soms aanhaal en waar soms lacherig wordt over gedaan, maar die toch vaak blijken te kloppen:
- Miljonairskoppel. De bevestiging van mijn statement dat de hogere middenklasse met hun geld vaak het sociaal gezelschap van hun kinderen afkoopt. Velen hebben zich uit de naad gewerkt om een bouwgrond voor hun kinderen naast de deur te kopen. Dit miljonairskoppel wou zelfs een luxueuze studio in huis om zoontjeslief zo lang mogelijk thuis te houden. Ze zei het zelfs letterlijk: "En nu lang genoeg bij mamsie blijven hé Thomasje!". Belachelijk wijf. Leer uw zoon loslaten en laat hem zijn eigen leven leiden. Hij werkt al in uw zaak, ga je hem daarbuiten ook nog eens aan de leiband houden?! Jezus.
- Koppel in "Gent". Onmogelijke eisen voor het gegeven budget in de gegeven regio. Oplossing? In plaats van de onredelijke eisen bij te stellen gaat men zijn heil gaan zoeken op kilometers afstand in een boerengat. De auto-afhankelijkheid en alle negatieve externaliteiten gaat men wel afwentelen op de maatschappij. "Joepie, we hebben een huis gevonden in de buurt van Gent! In Oosterzele!".

Moest dat niet op fietsafstand zijn van Gent? Ik heb het even opgezocht, dat is een uur (!) fietsen.

Maar wel consequent in elk voorfilmpje het Gentse stadscentrum filmen. Schei toch uit.
Weet je, als er toch langs geen kanten naar de regio gekeken wordt dan kun je elke onredelijke eis met elk onredelijk budget aan elkaar koppelen. Nochtans zijn er slechts 3 zaken belangrijk aan vastgoed:
locatie,
locatie en nog eens
locatie. Maar wat is telkens het eerste dat overboord gegooid wordt? -> De locatie.
Moest men mij een huis in Oosterzele aansmeren als "regio Gent", ik zou het onmiddellijk terug verkopen. Ocharme dat meisje, ze hebben daar waarschijnlijk nog nooit iemand met een afro-kapsel gezien. Beseffen ze dan niet dat, los van de afstand en alle gevolgen vandien, ze ook in een volledig afwijkende mentaliteit terechtkomen?
Telkens zie je die Bea en Kelly hun eigen willetje opdringen. Omdat zij het zich niet kunnen inbeelden om in een stad te gaan wonen, gaan ze dat ook maar veronderstellen bij de rest. Bij die in Leuven hebben ze de gezelligheid van de stedelijke pleintjes op een bepaald moment zelfs "irrationeel" genoemd. Euh, ok dan.