Blind Gekocht 2022

Blind Gekocht 2022

Ze gaan hun pauze nu bij de kinderen nemen, vraag me wel af hoe lang dat is

En dit nog voor wie zegt dat ze niet elke dag open zijn.
Maar de speeltuin is toch maar drie dagen in de week geopend?”, klinkt het online. “Wij zijn ook het hele jaar door geopend voor schooluitstappen”, pareert Caroline de kritiek. “Daarnaast staan we bekend als een hele propere speeltuin. Wij poetsen zelf. Ik voel me daar niet te mooivoor. Ook onze vol-au-vent en het schepijs bereiden we zelf en we staan in voor het onderhoud van de tuin. We werken elke dag keihard mee. Anders zouden we niet staan waar we nu staan.”

Ze gaan hun pauze nu bij de kinderen nemen, vraag me wel af hoe lang dat is

En dit nog voor wie zegt dat ze niet elke dag open zijn.
Maar de speeltuin is toch maar drie dagen in de week geopend?”, klinkt het online. “Wij zijn ook het hele jaar door geopend voor schooluitstappen”, pareert Caroline de kritiek. “Daarnaast staan we bekend als een hele propere speeltuin. Wij poetsen zelf. Ik voel me daar niet te mooivoor. Ook onze vol-au-vent en het schepijs bereiden we zelf en we staan in voor het onderhoud van de tuin. We werken elke dag keihard mee. Anders zouden we niet staan waar we nu staan.”
Ja maar is dat net niet de valkuil van ondernemen? Is vaak genoeg in 'Andermans zaken' naar boven gekomen. Een combinatie van meerdere activiteiten is vaak net nefast voor uw business. Ge gaat er meer uithalen door vb uwen vol-au-vent en schepijs bij een ambachtelijke traiteur aan te kopen en die vrijgekomen tijd aan uw core business te besteden. Zelf door meer tijd met uw kinderen door te brengen -> minder frustraties -> betere geest om te kunnen ondernemen.

Ik denk dat veel mensen onderschatten hoeveel werknemers kosten.

Ik zie dat ook bij mijn schoonouders op het bedrijf. Daar hoor ik regelmatig: Er is werk voor nog een extra persoon aan te nemen, maar dat gaan we nu even niet doen omdat de loonkosten veel te hard doorwegen.

Je kan ook zeggen besteedt het poetsen, tuinwerk, eten maken etc allemaal uit. Maar ook dat kost allemaal stukken van mensen. Je kan gewoon niet altijd en maar personeel extra aan nemen en alle taakjes uit besteden. Alles draait om keuzes maken, want alles willen kan dikwijls niet.

Die bedenking had ik mij ook al gemaakt. Ge zit op hotel, wordt om 4 uur wakker en kunt niet meer slapen.. ik zou mij gvd toch eerder afleiden met een warm badje en een rijkelijk ontbijt waarvoor ik betaald heb ipv mij richting mijn zaak te haasten en wat te gaan werken :p.
Ik vroeg me af wat die in godsnaam moeten doen om 4 u. 's nachts in een binnenspeeltuin?

Ik denk dat veel mensen onderschatten hoeveel werknemers kosten.

Ik zie dat ook bij mijn schoonouders op het bedrijf. Daar hoor ik regelmatig: Er is werk voor nog een extra persoon aan te nemen, maar dat gaan we nu even niet doen omdat de loonkosten veel te hard doorwegen.

Je kan ook zeggen besteedt het poetsen, tuinwerk, eten maken etc allemaal uit. Maar ook dat kost allemaal stukken van mensen. Je kan gewoon niet altijd en maar personeel extra aan nemen en alle taakjes uit besteden. Alles draait om keuzes maken, want alles willen kan dikwijls niet.

Heel veel, maar medewerker in een speeltuin valt sowieso in de lagere klasse van loonkosten. En als je een villa kon bouwen van 1+ miljoen heb je wel goed geboerd, dan kan er mss wel een extra personeelslid af, als het dan toch o zo belangrijk is om bij je kinderen te zijn.

Mens wil gewoon van alle walletjes tegelijk eten. En dat gaat nu éénmaal niet.

Is het format (nog) ergerlijker geworden dit jaar? Zo dat den 'reveal' nu opgebroken wordt in twee verschillende afleveringen dat is toch iets nieuws of herinner ik mij dat verkeerd?
Heb er ook op gevloekt. Dit is gewoon irritant.

Ja stomme jankers!
Zomaar even hun leven opofferen om mensen te redden!

En dan nog durven zeggen dat je u kind mist!

Jij ooit al geklaagd over u werk?
Die dode onliners dragen echt niet veel bij.

Er zijn hier genoeg ondernemers die hier niet komen wenen. Waarom? Omdat het issue totaal niet gaat om het misgunnen van succes, geld of iets anders. Hier zijn de issues :

- Madam wilt te veel voor haar geld. Ze wilt hetzelfde voor een veel lager budget.
- Ze wilt dezelfde luxe én meer tijd met haar gezin.
- Mevrouw is compleet ondankbaar terwijl ze een exhuberant huis heeft. Een slaapkamer waar ge in kunt turnen is 'klein' bijvoorbeeld.

De eerste twee punten zijn puur haar eigen keuzes die ze niet wilt maken. Ze wilt geen geld ruilen voor meer plaats, integendeel. En ze wilt bovendien geen winst ruilen voor meer tijd met de kinderen. Zo simpel is het. Voor beide zaken zijn oplossingen. En als de oplossing niet steek maakt economisch gezien (zoals momenteel een extra WN aannemen) dan is het een kwestie van slikken en doordoen tot de crisis afgewend is. Dat is ook deel van ondernemen. En als kers op de taart doet ze alsof het een foltering is om in een huis van 1 miljoen euro te moeten wonen. Natuurlijk lokt dat reacties uit.

Jij trekt alles naar het belachelijke. Extra volk aannemen = een gerant aannemen en dan nooit meer opdagen enzovoort. Dat uw mama en papa iets moois hebben opgebouwd en dat je nu alle misgunners van mama en papa op het internet de les komt spellen is heel mooi en lief maar vreselijk misplaatst. Van die zaken als "heb jij dan al een succesvolle zaak opgebouwd????", wat een gezever. Er zijn op dit forum wel enkele succesvolle ondernemers aanwezig inderdaad. En dan? Moeten die hun creds opgeven? Moet jij nu een spreekbeurt geven over jouw eigen succesvolle zaak die je uit de grond hebt gestampt? Want anders mag je er toch niet over spreken blijkbaar?

Gezever. Nogmaals: hier is weinig misgunnen geweest. Het waren over het algemeen redelijk normale suggesties. Dit waren niet de typische reacties van "zelfstandigen zijn profiteurs en belastingontduikers".

Ik zal bij de weinige zijn die haar begrijpt :unsure: Aleja, ik moet het eindresultaat nog afwachten want mijn inzicht in verbouwingen en mogelijkheden is ook neig slecht. Ze heeft alleszins wel al veel gekregen wat ze vroeg (inloop koelkast etc) maar snap bv wel dat ze pissed is als er dingen ontbreken. Imo heeft ze voor dat geld echt wel reden om te klagen, maar ik denk gewoon dat dit programma niet voor haar is.

Moest je mij 10-15 jaar geleden gezegd hebben, hier, een miljoen om een huis te zetten/kopen/renoveren, dan had ik ook de verwachtingen van haar gehad. Maar nu toch niet meer?

"voor dat geld", ik vind dat je dat toch in de context moet plaatsen.
als ik 100.000€ voor een auto zou geven, zou ik dat ook veel geld vinden. maar "voor dat geld" moet je ook geen Bentley verwachten.

voor die 1.000.000€ mag je idd veel huis verwachten, maar het is nu niet alsof dat een onbeperkt budget is. en als je aan Blind Gekocht mee doet, moet je toch rekenen dat er een bepaald deel aan de renovatie gaat besteed worden, waardoor je sowieso je budget in de aankoop beperkt. Bart gaat ook niet zeggen "1.000.000 budget, koop daarmee een huis van 990.000, en ik zal dan wat dure gordijnen hangen". da's niet de bedoeling van dit programma

"voor dat geld", ik vind dat je dat toch in de context moet plaatsen.
als ik 100.000€ voor een auto zou geven, zou ik dat ook veel geld vinden. maar "voor dat geld" moet je ook geen Bentley verwachten.

voor die 1.000.000€ mag je idd veel huis verwachten, maar het is nu niet alsof dat een onbeperkt budget is. en als je aan Blind Gekocht mee doet, moet je toch rekenen dat er een bepaald deel aan de renovatie gaat besteed worden, waardoor je sowieso je budget in de aankoop beperkt. Bart gaat ook niet zeggen "1.000.000 budget, koop daarmee een huis van 990.000, en ik zal dan wat dure gordijnen hangen". da's niet de bedoeling van dit programma
Ge bedoelt goedkope gordijnen. Net nog prijs laten maken, 10 000 euro was genoeg voor 3 ramen van elektrische gordijnen te voorzien.

Moest je mij 10-15 jaar geleden gezegd hebben, hier, een miljoen om een huis te zetten/kopen/renoveren, dan had ik ook de verwachtingen van haar gehad. Maar nu toch niet meer?
Inderdaad. Vandaag heb je jammer genoeg minder value for money. Onze nieuwbouwwoning zal ook stranden op een insane bedrag, maar we hebben daarvoor een open bebouwing op 6 are, lintbebouwing, geen enkel fancy snufje zoals zwembad/sauna/inloopfrigo/studio/elke slaapkamer een badkamer etc. Laat staan dat wij hulp hebben van een interieurarchitect die het maximum uit de woning haalt, daar is helemaal geen budget voor. Wij moeten continu compromissen sluiten maar kijken toch actief uit naar de verhuis.

Inderdaad. Vandaag heb je jammer genoeg minder value for money. Onze nieuwbouwwoning zal ook stranden op een insane bedrag, maar we hebben daarvoor een open bebouwing op 6 are, lintbebouwing, geen enkel fancy snufje zoals zwembad/sauna/inloopfrigo/studio/elke slaapkamer een badkamer etc. Laat staan dat wij hulp hebben van een interieurarchitect die het maximum uit de woning haalt, daar is helemaal geen budget voor. Wij moeten continu compromissen sluiten maar kijken toch actief uit naar de verhuis.
Ik ben helemaal uitgekeken op waar ik momenteel woon, maar de realiteit is dat ik zelfs met een verdubbeling van wat we in ons huidig huis gestoken hebben nu geen huis meer kunnen vinden die aan onze verwachtingen voldoet (gelijkaardige locatie, volledig "afgewerkt", iets ruimer, garage/carport). Ik beklaag het me dat we 6 jaar geleden niet de keuze hebben gemaakt om voor een nieuwbouw/totaal verbouwing te gaan en wat meer te investeren en lenen, want hoewel we er momenteel financieel een stuk sterker voor staan dan toen is de prijsstijging van kopen en (ver)bouwen gewoon niet te dragen. Enfin, als we er alles doorjagen en echt heel sterk lenen, dan lukt het ons ongetwijfeld wel om onze droomwoning te zetten ... maar dan mag er geen enkele tegenslag onze kant op komen en kunnen we niet meer zorgeloos leven tot die lening is afbetaald. Dat hebben we er ook niet voor over.

maar dan mag er geen enkele tegenslag onze kant op komen en kunnen we niet meer zorgeloos leven tot die lening is afbetaald. Dat hebben we er ook niet voor over.
Daar komt het helaas meestal wel op neer. Achteraf kun je de dingen ook beter kaderen dan dat je midden in de situatie zelf zit.

Terug
Bovenaan