Blind Gekocht 2022

Blind Gekocht 2022

Volgens mij is er meer aan de hand. Zal wel een serieus putje gemaakt zijn door covid, hun huis stond al te koop toen ze er nog maar begonnen met filmen. En dan maar inschrijven en hopen dat ze voor 1.000.000 + regio Limburg + sponsoring hetzelfde zullen krijgen als wat ze hadden.
En in plaats van nederig te zijn omdat ge te lui zijt om zelf te zoeken en verbouwingen te doen of te regelen meteen al beginnen flippen. Ze moesten begot dankbaar zijn. Om zu kotsen.

Laatst bewerkt:
Het punt is: allemaal goed en wel dat ze dat doen, is hun leven [chapeau dat ze zoveel werken, ik zou het niet doen].

MAAR dan moet ze niet janken dat ze haar kinderen niet meer ziet, er zijn genoeg andere oplossingen zodat ze ze wel meer kan zien.
Maar waarom hoor je dit nooit bij topdokters die janken dat ze hun kinders niet zien?

Maar blijkbaar zijn mensen die net een zaak beginnen zijn en elke dag er keihard in werken en offers brengen dan de hautaine... Omdat ze er durven over te klagen? Of wat is eig nu het argument. Men mag hun kinderen missen maar men had er moeten over zwijgen?

Als de sky the limit opnieuw begint zou Harry dan de echte ondernemer zijn en Willy de dommerik die op zijn leeftijd nog altijd werkt?

De meeste succesvolle mensen hebben wel spijt van verloren tijd met hun familie. Ieder jaar zie je dat in topdokters... Maarja waarom zagen die daarover ze wisten het toch?

Ik ben eig niet meer mee. Let's agree to disagree.
Het punt hier is meer dat mevrouw 's avonds de afwas nog moet doen terwijl de kinderen thuis zitten.
Dat kan echt wel door een goedkope werkkracht gebeuren terwijl 1 van hen 2 vroeger naar huis gaat voor de kinderen. Waarom ze zo nodig beide van 's morgens vroeg tot 's avonds laat aanwezig moeten zijn is mij een raadsel.

Mijn vader is ook altijd zelfstandige geweest, lange uren geklopt, maar 1 van de ouders was er wel voor ons.

Succesvol ondernemen is ook weten welke taken je beter door iemand anders kan laten uitvoeren. Door met een burn-out thuis te zitten help je de zaak ook niet verder.

Ik vind dat je het hier nogal zwart-wit bekijkt.

Daarnaast is het duidelijk dat ze een veel kleiner budget hebben voor hun nieuwe woning dan hun oude woning. Ja, je verhuist dan wel naar Limburg, waar de prijzen lager liggen, maar toch kan je dan moeilijk dezelfde ruimte, luxe en afwerking verwachten.

De zoektocht naar een huis met een budget van 1mi was een lijdensweg, aldus de vrouw. Wat een stomp in de maag van mensen die een huisje zoeken voor 200.000 euro. En die ook lange uren kloppen om een ietwat menswaardig leven te lijden.

Onee het huis heeft niet genoeg dressings, niet genoeg badkamers, geen studio, geen zwembad. Dat uw eisen hoog liggen met 1mio euro ja, maar verwacht niet dat je van een volledig op uw maat gemaakt huis naar een beter iets zal kunnen verhuizen met ook nog eens een lager budget.
Inderdaad, ik kan dat mens echt niet zien. WTF jong, wees blij dat je na financiële tegenslag nog een dak boven uw hoofd hebt. Dat zijn de risico's van ondernemen, in goede tijden ga je er de vruchten van plukken, in mindere tijden is er kans dat je ze moet opgeven. Haar eigen personeel kan zich waarschijnlijk amper een eigen woonst permitteren, leuk te weten dat jij de voeten van onder jouw lijf loopt voor uw baas haar inloopfrigo af te betalen :p. Laat staan dat je enorm gevochten hebt tegen een ziekte en weet dat je daardoor van de bank geen eigen woning verdient, maar zij verdient alles omdat ze een eigen zaak uit de grond gestampt heeft?!?
Die beseft ook totaal niet dat 1 miljoen euro vandaag op de vastgoedmarkt eigenlijk niet zo heel veel meer voorstelt, je zal er een mooie woning mee kunnen aankopen maar gaat op de luxe van sauna/zwembad/inloopfrigo/studio/elke slaapkamer een eigen badkamer etc compromissen moeten sluiten.

Dan vind ik de situatie van dat koppel uit Gent oprecht erger. 350k EUR is voor veel mensen een bom geld, daar moeten zij evenzeer dag in dag uit voor gaan werken. Ik vind het oprecht jammer dat jonge gezinnen hun eigen regio, waarin ze zich met de fiets in hun dagdagelijkse bekommernissen kunnen behelpen, moeten verlaten door de waanzinnige woningmarkt. Ik snap evenzeer dat die kerel moeite heeft om zijn 'hobby' op te geven, het is nu niet dat die oldtimer ongeziene luxe is. Moeten zij alles opgeven omdat zij tot de gewone middenklasse behoren en daarbij een kinderwens hebben? Ik was als 27-jarige dolgelukkig dat wij onze nieuwbouw konden realiseren met 350k EUR, het is net betreurenswaardig zot dat we 6 jaar later 350k EUR als een 'grap' beschouwen.
Het is en blijft tv, men brengt liever de papa 'die zijn oldtimer niet wil opgeven voor zijn gezin' in beeld, dan een gezin te helpen door constructief naar een oplossing te zoeken (woning met in doenbare omgeving een mogelijkheid om overdekte staanplaats te huren). Ik vind het niet zo gek dat hij zijn garage wou opgeven in ruil voor meer woonruimte, waarschijnlijk hadden zij zelf al alternatieven in hun hoofd voor de oldtimer. Het is en blijft tv.

Mijn beide ouders waren zelfstandig en die deden dat...

Na een 10 tal jaar en een zaak die goed loopt en waar ze de ins en outs kenden.
Deze mensen zijn nog niet zo lang bezig in deze business.

Men zal waarschijnlijk het 'kinderen missen' argument overplayed hebben want dat zegt makkelijker als 'we moeten kleiner gaan wonen wegens corona'.
Maar jullie zeggen zelf dat de job zo zwaar is. Langs de andere kant kan ze ook gedaan worden door een gerant?

Waar ga jij een gerant vinden die een zaak leid alsof het de zijne is (uurtje langer op te luiden geen probleem enz) en dat voor een gwn loon...

Jullie zeggen zelf dat je niet snapt hoe iemand dit zou doen voor miljonair te zijn. Maar een wernemer zou dit wel moeten doen voor een gewoon loon?

Dat gaat niet. Gwn het aantal uren al.
Maar wat zit jij hier nu heel de tijd te zeveren over een gerant? Alsof dat de enige oplossing is? Je kan wel nog taken uitbesteden, zonder meteen een gerant in huis te halen ... Echt, het is niet omdat alle zelfstandigen 16u per dag of meer werken, dat dat "normaal" is. Ik heb het al gezegd, dit koppel zou veel beter meedoen met Andermans zaken, want in veel gevallen is het gewoon inefficiëntie en gebrek aan inzicht, ondernemings- en managementvaardigheden. Of gewoon koppigheid en de controle geen seconde kunnen loslaten.

Ze zijn extreem ambitieus dixit de vrouw. Dat kan goed zijn, en dat is mooi. Maar dat ze hun kinderen meer gaan zien wanneer ze op 15 minuten rijden wonen in plaats van op 45 is een complete utopie als ze verder blijven werken zoals nu. Als je beiden tot 23u in de zaak rondloopt, maakt het niet uit of je om 23:15 of 23:45 thuis komt. En over de middag over en weer gaan om gezellig samen te eten met de kinderen? Zelfs als ze die grond hadden rechtover de zaak zou dat quasi nooit gebeuren hé. Da's allicht een van de drukste momenten in de zaak. Als ze meer tijd met de kinderen willen, dan moeten ze ingrepen doen in hun zaakvoering, want zelfs een woning aan de zaak zou nauwelijks verandering aanbrengen aan dat probleem als ze verder niets veranderen aan hun job zelf.

Het punt hier is meer dat mevrouw 's avonds de afwas nog moet doen terwijl de kinderen thuis zitten.
Dat kan echt wel door een goedkope werkkracht gebeuren terwijl 1 van hen 2 vroeger naar huis gaat voor de kinderen. Waarom ze zo nodig beide van 's morgens vroeg tot 's avonds laat aanwezig moeten zijn is mij een raadsel.

Mijn vader is ook altijd zelfstandige geweest, lange uren geklopt, maar 1 van de ouders was er wel voor ons.

Succesvol ondernemen is ook weten welke taken je beter door iemand anders kan laten uitvoeren. Door met een burn-out thuis te zitten help je de zaak ook niet verder.

Ik vind dat je het hier nogal zwart-wit bekijkt.

Daarnaast is het duidelijk dat ze een veel kleiner budget hebben voor hun nieuwe woning dan hun oude woning. Ja, je verhuist dan wel naar Limburg, waar de prijzen lager liggen, maar toch kan je dan moeilijk dezelfde ruimte, luxe en afwerking verwachten.

Ja waarom zou een ondernemer niet extra personeel aannemen midden in de Corona periode terwijl hij zelf al naar een kleiner huis moet verhuizen..

Waarom toch? Te veel gejankt? Geen idee hoor.

Maar waarom hoor je dit nooit bij topdokters die janken dat ze hun kinders niet zien?
Heb ik ook geen compassie mee.
Zij kunnen ook hun werk plannen.
Net zoals andere zelfstandigen die zouden klagen. We zijn niet veel thuis want die en die en die bellen voor een afspraak, perfect dat ze dat allemaal willen doen en de mensen zullen content zijn maar kom dan niet klagen, ze hebben zelf in de hand hoeveel klanten ze nemen.

Maar wat zit jij hier nu heel de tijd te zeveren over een gerant? Alsof dat de enige oplossing is? Je kan wel nog taken uitbesteden, zonder meteen een gerant in huis te halen ... Echt, het is niet omdat alle zelfstandigen 16u per dag of meer werken, dat dat "normaal" is. Ik heb het al gezegd, dit koppel zou veel beter meedoen met Andermans zaken, want in veel gevallen is het gewoon inefficiëntie en gebrek aan inzicht, ondernemings- en managementvaardigheden. Of gewoon koppigheid en de controle geen seconde kunnen loslaten.

Ze zijn extreem ambitieus dixit de vrouw. Dat kan goed zijn, en dat is mooi. Maar dat ze hun kinderen meer gaan zien wanneer ze op 15 minuten rijden wonen in plaats van op 45 is een complete utopie als ze verder blijven werken zoals nu. Als je beiden tot 23u in de zaak rondloopt, maakt het niet uit of je om 23:15 of 23:45 thuis komt. En over de middag over en weer gaan om gezellig samen te eten met de kinderen? Zelfs als ze die grond hadden rechtover de zaak zou dat quasi nooit gebeuren hé. Da's allicht een van de drukste momenten in de zaak. Als ze meer tijd met de kinderen willen, dan moeten ze ingrepen doen in hun zaakvoering, want zelfs een woning aan de zaak zou nauwelijks verandering aanbrengen aan dat probleem.
Het zijn anderen die over de gerant beginnen en ik die zeg dat dat totaal absurd is....

En hoeveel succesvolle zaken hebben jullie eigenlijk al opgebouwd samen met een harmonieus gezinsleven?

Het is nogal simpel als ik jullie zo hoor? Neem gwn wat personeel aan.
Ja zoek eens een echt goed personeelslid dat je kan vertrouwen, om savonds alleen af te sluiten kassa te tellen enz... succes hoor!

De jobs raken super snel ingevuld!

Heb ik ook geen compassie mee.
Zij kunnen ook hun werk plannen.
Net zoals andere zelfstandigen die zouden klagen. We zijn niet veel thuis want die en die en die bellen voor een afspraak, perfect dat ze dat allemaal willen doen en de mensen zullen content zijn maar kom dan niet klagen, ze hebben zelf in de hand hoeveel klanten ze nemen.
Ja stomme jankers!
Zomaar even hun leven opofferen om mensen te redden!

En dan nog durven zeggen dat je u kind mist!

Jij ooit al geklaagd over u werk?

Kom, nu maak je het wel heel belachelijk.

Ik zeg nergens dat ik geen respect heb.
Iedereen doet wat hij wil.
Zoals het mijn recht is ook om te zeggen dat ze dan niet moeten janken.

Ze zijn extreem ambitieus dixit de vrouw. Dat kan goed zijn, en dat is mooi. Maar dat ze hun kinderen meer gaan zien wanneer ze op 15 minuten rijden wonen in plaats van op 45 is een complete utopie als ze verder blijven werken zoals nu.
Dat meer tijd willen voor de kinderen is ook echt een hoax bij zulke types. Workaholic tot in de kist. Ze staat waarschijnlijk naast je met de stofzuiger als je een koek aan het eten bent. Zo'n mensen kunnen amper 5 minuten in de zetel zitten laat staan met hun kinderen spelen. Blind door materialisme zijn ze. Denken dat hun zoon ongelukkig gaat zijn zonder eigen studio. Dafuq... alsof elke 19-jarige in Vlaanderen dat heeft :wtf:

Dat meer tijd willen voor de kinderen is ook echt een hoax bij zulke types. Workaholic tot in de kist. Ze staat waarschijnlijk naast je met de stofzuiger als je een koek aan het eten bent. Zo'n mensen kunnen amper 5 minuten in de zetel zitten laat staan met hun kinderen spelen.
Die bedenking had ik mij ook al gemaakt. Ge zit op hotel, wordt om 4 uur wakker en kunt niet meer slapen.. ik zou mij gvd toch eerder afleiden met een warm badje en een rijkelijk ontbijt waarvoor ik betaald heb ipv mij richting mijn zaak te haasten en wat te gaan werken :p.

Het zijn anderen die over de gerant beginnen en ik die zeg dat dat totaal absurd is....

En hoeveel succesvolle zaken hebben jullie eigenlijk al opgebouwd samen met een harmonieus gezinsleven?

Het is nogal simpel als ik jullie zo hoor? Neem gwn wat personeel aan.
Ja zoek eens een echt goed personeelslid dat je kan vertrouwen, om savonds alleen af te sluiten kassa te tellen enz... succes hoor!

De jobs raken super snel ingevuld!
Ik zeg helemaal niet dat het simpel is. Ik zeg dat als je meer tijd wil doorbrengen met je kinderen, de locatie van het huis maar een zeer, zeer minieme factor is. Als je daar fundamenteel verandering in wil, dan moet je kijken naar je zaakvoering. En ik ben er wel degelijk rotsvast van overtuigd dat er heel wat overbodige overhead is bij veel zelfstandigen, en dat daar heel veel onrealistische doelen en verwachtingen rondzweven. De essentie van succesvolle zaakvoering is (weloverwogen) keuzes maken, niet 24/24 in uw zaak rondlopen. Zonder hard werk ga je er uiteraard niet geraken, maar velen lijken te denken dat dat het enige is dat nodig is.

Ik zeg helemaal niet dat het simpel is. Ik zeg dat als je meer tijd wil doorbrengen met je kinderen, de locatie van het huis maar een zeer, zeer minieme factor is. Als je daar fundamenteel verandering in wil, dan moet je kijken naar je zaakvoering. En ik ben er wel degelijk rotsvast van overtuigd dat er heel wat overbodige overhead is bij veel zelfstandigen, en dat daar heel veel onrealistische doelen en verwachtingen rondzweven. De essentie van succesvolle zaakvoering is (weloverwogen) keuzes maken, niet 24/24 in uw zaak rondlopen.
Poll voor Caroline. Waar liggen uw prioriteiten?
❌ Een paar jobstudenten aan €8/uur en meer tijd voor de kinderen​
✅ Porsche, zwembad, poolhouse en marmer van voor tot achter

Ja waarom zou een ondernemer niet extra personeel aannemen midden in de Corona periode terwijl hij zelf al naar een kleiner huis moet verhuizen..

Waarom toch? Te veel gejankt? Geen idee hoor.
Als je niet verder komt dan zwart-wit denken wil ik dat ook doen hoor:
  • Ze hadden maar niet een veel te dure villa moeten kopen terwijl ze nog volop een zaak aan het uitbouwen zijn.
  • Ze hadden maar meer reserves moeten voorzien in de jaren voor corona
  • Ze hadden maar moeten zorgen dat hun zaak en huis dichter bij elkaar lagen
  • Ze hadden maar niet aan kinderen moeten beginnen als ze er toch geen tijd voor hadden
Maar heel constructief is dat niet. Ze zullen het meeste geholpen zijn met een betere balans te vinden tussen werk en privé. En dat kan enkel door bepaalde taken te delegeren of elkaar meer af te wisselen.

Is het format (nog) ergerlijker geworden dit jaar? Zo dat den 'reveal' nu opgebroken wordt in twee verschillende afleveringen dat is toch iets nieuws of herinner ik mij dat verkeerd?

Ik heb eigenlijk weinig moeite met die kandidaten, wel grappig om die griet natuurlijk zo theatraal te horen roepen 'DEES WAS NU ECHT MIJN GROOTSTE NACHTMERRIE' en ik zou hoogstwaarschijnlijk stiepelzot worden als ik hare zoon was. Ik erger mij meer aan de mensen in dit topic die komen vertellen hoe slecht de huid van die madame is en hoe oud dat ze er uit ziet dan aan die kandidaten zelf tbh. Ben het er verder wel mee eens dat die 45 minuten pendel niet het verschil gaat maken in quality time met de kinderen, en dat een passage in Andermans Zaken meer deugd zal doen voor het gezinsleven.

Die gast uit Gent geeft ook +- toe op het einde dat hij overreageerd heeft en dat hij het gewoon efkes niet kon plaatsen, maar natuurlijk heeft iedereen hier in het topic stalen zenuwen, dan overkomt zoiets u niet natuurlijk.

Jullie hebben allemaal een rare visie op ondernemen.
Denken jullie nu echt dat een zaak die nog maar 4 jaar bestaat je best kan leiden door thuis in u villa te zitten en een gerant te zetten?

Als dat jullie beeld is van ondernemerschap dan snap ik waarom veel zelfstandigen gezien wordt als profiteur.

De opoffering van tijd met u kinderen is iets wat nogal vaak voorkomend is bij ondernemers. Niet enkel de horeca ondernemers.

Naar het schijnt was ook Bill gates niet iedere dag thuis.

Die had mss beter ook een gerant gezet na 4 jaar. Maarja gwn zowat zielig miljardair zijn en nog op u pc'tje tokkelen (niet eens een Mac!)? Is dat ondernemen? Toch gwn op u lui gat zitten en een gerant aannemen.

Het kunnen niet allemaal insta entrepreneurs zijn zijn die hun job is van resort naar resort gaan. Blijkbaar zijn er zelf mensen die geld hebben er nog altijd voor werken ook. Hoe gek?!
Zelfstandige is nog iets anders als ondernemer. Ik ben zelfstandige en dat maakt van mij niet automatisch een ondernemer he.

Uiteraard zal een ondernemer tijd opofferen. Maar niet enkel de hoeveel tijd maar ook het succesvol beheren en inzetten van je tijd is een sleutel voor succes. Als dat koppel niet kan slapen en dan maar beslist om in het holst van de nacht naar die binnenspeeltuin te trekken om te werken dan kan je je toch de vraag stellen of dat een efficiënte tijdsbesteding is? Misschien is een andere tijdsbesteding wel nuttig voor hen om verder te groeien als onderneming, als gezin, ..? Of dat dan een gerant moet zijn of iets anders kan ik niet zeggen he. Daarom stond er ook 'misschien'.

My two cents maar niet alleen Bill Gates zijn opoffering van tijd zal bijgedragen hebben tot het succes van Mircrosoft. Ook zijn talent om te delegeren bijvoorbeeld. Als die alles zelf had proberen doen dan zou er nooit een concern zijn geweest.

Terug
Bovenaan