Black Friday

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dat echt zo goed, ik loop eigenlijk gewoon met airpods.
Fietsen zonder muziek/podcast omdat dat toch meer in het verkeer is dan lopen.
Maar 114€ ipv 190€ is wel interessant, al is het zoiets van misschien moet ik het eigenlijk niet hebben.

Geen idee hoe je hier zo confident over wil zijn terwijl dit niet klopt. Als je advies gaat geven dat juridische gevolgen kan hebben (bvb Pikachu die verdere stappen neemt) dan moet je toch echt zien dat het juist is?

Het klopt dat de consument "normaal gezien" de geafficheerde prijs moet betalen. Er zijn echter uitzonderingen, indien het om een duidelijke vergissing gaat bvb dan is het bedrijf niet verplicht tot levering. Ik zeg maar iets: 2 jaar geleden kon ik een Sony XM4 kopen voor 69 euro. Toestel ging toen voor 300 euro denk ik. Wel, ik heb die nooit ontvangen, en ik had geen poot om op te staan 🙂

Waar exact de grens ligt is niet bepaald voor zover ik weet, bij verdere stappen zal daar een hogere instantie over moeten beslissen.
In dit geval stond het nu te koop voor 119€ en was de toen geadverteerde prijs 39€.
Ik acht de kans al groter dat het dan een verkeerde prijs is.
Bij 60€ zou ik er over twijfelen.
Hangt af van type product en hoe het geafficheerd is. Als 119 => 39 én er staat dat het "monstersolden" of "uitverkoop" ofzoiets is, dan zal een rechter dat waarschijnlijk wel aanvaarden.

Als er gewoon "koopje" staat of er staat "tot -50%" op de hoofdpagina gedetecteerd, dan zal 119=>39 meestal niet geaccepteerd worden.

En natuurlijk zal een (niet zo soldengevoelige?) systeemcamera van het recentste model dat plots aan -50% staat ook niet kloppen, terwijl een gsm waarvan het nieuwe model volgende maand verschijnt én nu te koop is met -50% wél aanvaard worden.

Maar alles valt en staat dus met hoe abnormaal het koopje is. Als je de rechter kan overtuigen dat het product vroeger ook nog bijna aan die prijs stond (via bvb pricewatch) zal de rechter dat vlugger aanvaarden.

Hangt af van type product en hoe het geafficheerd is. Als 119 => 39 én er staat dat het "monstersolden" of "uitverkoop" ofzoiets is, dan zal een rechter dat waarschijnlijk wel aanvaarden.

Als er gewoon "koopje" staat of er staat "tot -50%" op de hoofdpagina gedetecteerd, dan zal 119=>39 meestal niet geaccepteerd worden.

En natuurlijk zal een (niet zo soldengevoelige?) systeemcamera van het recentste model dat plots aan -50% staat ook niet kloppen, terwijl een gsm waarvan het nieuwe model volgende maand verschijnt én nu te koop is met -50% wél aanvaard worden.

Maar alles valt en staat dus met hoe abnormaal het koopje is. Als je de rechter kan overtuigen dat het product vroeger ook nog bijna aan die prijs stond (via bvb pricewatch) zal de rechter dat vlugger aanvaarden.
Er stond black friday deal op. Dan ik echt dat ik een deal slagen hebt en dat niet prijs fout was.

Er stond black friday deal op. Dan ik echt dat ik een deal slagen hebt en dat niet prijs fout was.
als je het ziet zitten, zou ik er idd mee doorgaan, je hebt veel kans op slagen. 't is nu niet dat een prijsdaling bij boxen zeldzaam is en het toestel bestaat al 5 jaar.

als je het ziet zitten, zou ik er idd mee doorgaan, je hebt veel kans op slagen. 't is nu niet dat een prijsdaling bij boxen zeldzaam is en het toestel bestaat al 5 jaar.
Zou dat zien zitten maar weer niet waar ik daar voor moet zijn. Fnac zal nooit zelf toegeven.

Meer uitleg over foute prijzen: https://www.standaard.be/cnt/dst25022003_090 (artikel is wel al 20 jaar oud maar vermoed dat dit nog geldig is).

Maar wat als de winkelier toch weigert om u het product te verkopen aan de (te lage) prijs, en uw commerciële of juridische argumentatie hem niet overtuigt? In dat geval is het aan u om uit te maken of u er een zaak van wenst te maken.

Vaak zal het sop de kool echter niet waard zijn. Want als u juridische stappen wilt doen, zou u eerst al een bewijs moeten hebben van de aangekondigde prijs en de weigering van de handelaar om aan die prijs te verkopen (zoals een vaststelling door een gerechtsdeurwaarder). Vervolgens zou u dan ook nog eens een procedure voor de rechtbank moeten beginnen, met alle kosten van dien.

Zou dat zien zitten maar weer niet waar ik daar voor moet zijn. Fnac zal nooit zelf toegeven.
Stuur ze een mail en zeg dat je naar Testaankoop gaat stappen. Ik zit zelf in de industrie, élke retailer is als de dood voor slechte reclame bij Testaankoop. Worst case blijven ze bij hun standpunt, maar niets verloren dan.

Bij mijn weten is black friday 24/11. Is het dan ook de moeite om nog te wachten om iets te kopen tot deze dag of blijven de kortingen heel de week dezelfde?
Ik ben in de markt voor earbuds van 50-85euro.

Zelfs reclame gekregen voor black friday kortingen van 16/11 tem 23/11. Dus niet meer op black friday zelf 😆

Aangetekende zending naar Fnac en daarna, als ze weigeren, een verzoekschrift indienen. Dat laatste kan je ook zelf, maar je zal het moeten indienen bij de rechtbank waar de Fnac hun officieel adres is (en dan ook daar verschijnen).

Bij mijn weten is black friday 24/11. Is het dan ook de moeite om nog te wachten om iets te kopen tot deze dag of blijven de kortingen heel de week dezelfde?
Ik ben in de markt voor earbuds van 50-85euro.

Zelfs reclame gekregen voor black friday kortingen van 16/11 tem 23/11. Dus niet meer op black friday zelf 😆
Of ga je gokken en wachten tot "Cyber Monday"? :tongue:

Zou toch ook graag weten welke "actie " je bedoelt....

Iemand interessante Black Friday PS5 aanbiedingen gezien ?
Stond eventjes aan 459 voor Playstation 5 Disc Edition + God Of War Ragnarok - 825 GB... maar rekening houdende met het feit dat die nu voor 549 staat weet ik niet in welke mate dit een typfout is ;p.

Maar er zijn nog wel wat opportuniteiten bij media markt, coolblue,... of zelfs dreamland : https://www.dreamland.be/e/fr/dl/ps...TAJ3AEbf8WkxCNm63s61LLTiVw2MkBwxoCn-gQAvD_BwE

Te bekijken welke accessoires uw voorkeur wegdragen.
Veel goedkoper zie ik het nu ook niet direct naar boven komen. Maar kan altijd mis zijn.
deze ook nog tegengekomen, maar ik begrijp niet echt waarom dit als pre-order vermeld staat...

Ik heb wel nog nooit besteld bij nedgame, maar ik dacht wel dat het een aanvaardbare firma was. Enkel te bekijken wat ze vragen voor levering naar België... of het dan nog interessanter is dan de andere vermelde opties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan