Black Friday

FNAC, ook weer zo een winkel waarvan je je afvraagt hoe die al niet lang overkop gegaan zijn.

Omdat ook minder intelligente/prijsbewuste mensen nog gaan winkelen.
De FNAC is inderdaad een winkel die op geen enkel vlak een meerwaarde biedt lijkt mij behalve dat ze een héél erg fancy interieurstijl hebben.
 
In de Fnac kan je soms wel eens een deal vinden. Heb er toch wel al enkele keren cd's en lp's kunnen scoren.

Over die BF deal die ze nu niet willen leveren kan ik enkel zeggen dat ik die ook zag passeren. Er was toen gewoon nog winkelvoorraad. Mocht ik interesse gehad hebben, was ik er vermoedelijk gewoon de winkel mee buiten gewandeld.
 
FNAC, ook weer zo een winkel waarvan je je afvraagt hoe die al niet lang overkop gegaan zijn.
Vroeger kon je daar nog deals doen. Ik heb daar nog een Playstation 3 gekocht met ledenkorting waardoor ik 10% had, toch de moeite. Mijn smartphone een paar jaar later ook. Maar de meeste zaken zijn idd de moeite niet om daar te kopen. De webshop is imo een drama.
 
Er stond black friday deal op. Dan ik echt dat ik een deal slagen hebt en dat niet prijs fout was.
 
grmbl grmbl... mijn bestelling van Fnac voor een Bluray box van jurassic parc 4k 1-6 is geannuleerd geweest want niet meer leverbaar.
Het is niet meer leverbaar : jamaar als ik klik op de site en naar de winkels kijk staat er beperkte voorraad. Ja neen die voorraad is er niet, ik heb intern gekeken op het systeem. o_O

Ik kan u enkel uw geld teruggeven. Het systeem laat niet toe dat hetgeen retourverzonden is opnieuw verzonden wordt. Het systeem laat niet toe dat u een nieuwe bestelling verzonden krijgt. Ja neen niemand heeft andere toegangen in het systeem, zelfs de manager niet.

Dreiging met melding testaankoop :
Tegoedbon : wij kunnen u geen tegoedbon geven voor het verschil in waarde met een externe leverancier op het fnac platform.
tegoedbon : neen ik sluit het gesprek hier af, ik kan u geen tegoedbon geven voor het feit dat je de 6 filmen apart kan aankopen. Dit u 90€ kost tgv actie en dus een verschil van 39€ is met hetgeen wat je zou moeten betalen voor die box.

Ach ja die klant adviseurs kunnen er zelf ook niet veel aan doen... maar grmbl.
 
@Renegadexxripxx , wees blij dat ze uw geld terug geven,
verder zou ik daar geen aandacht meer aan besteden hoor.
Mja, ik ga het toch melden bij testaankoop. Is gewoon niet correct..

Bij amazon hebben ze mij ondertussen gewoon een giftbon van 180€ gegeven zodanig dat ik tegen dezelfde kostprijs het opnieuw kon aankopen. Men deed daar helemaal niet moeilijk over of kwam af dat dit niet ging.
Bij bol heb ik exact dezelfde ervaring gehad.
 
Het is denk ik geleden van toen ik 12 jaar was dat ik nog iets heb gekocht in de Fnac. En vermoedelijk was dat zelfs toen al beperkt tot strips van Urbanus (wat wel een grote hulp was om echt Vlôms te leren klappen).

Voor de rest: Mediamarkt >>>>>> Fnac.
 
Volgens mij zit hier een systeem in. Onlangs kochten we een kleine friteuse online aan bij Fnac. De prijs was gewoon de beste van de markt op dat moment, zonder echt het gevoel te hebben dat het hier over een mega korting ging.
Bestelling werd hier ook geannuleerd wegens “niet op voorraad” terwijl dat na een week of zo wel het geval was.
 
Dat krijg je dan he. "Mogelijks" bewust valse kortingen promoten (dit lijkt mij toch geen toeval meer met Fnac) en dan op een bepaald moment weldegelijk een fout maken zoals hierboven.

Boontje komt om zijn loontje.
 
Ik ben eens benieuwd..

30/09 een vinyl gevonden die ik op het eerste zicht nergens anders in stock kon vinden (tenzij voor het dubbele van de prijs).
Bij fnac wel, maar voorziene verzending 15/12.
Ik weet dat er soms bij vinyl gewerkt wordt met backorders dus ik hoop dat het hierbij ook het geval is.
Tegelijk ook 3 andere vinyl's van dezelfde artiest gekocht. 1 ervan is enkele weken geleden al geleverd, en de nu resterende 3 staan klaar in 2 aparte "pakketjes", beiden met een voorziene verzending op 15/12.

Die ene die ik echt wou/wil staat momenteel op de site "Levering vanaf 9/12, gegarandeerd geleverd voor Kerstmis"
MTTS.png
 
Ik ben eens benieuwd..

30/09 een vinyl gevonden die ik op het eerste zicht nergens anders in stock kon vinden (tenzij voor het dubbele van de prijs).
Bij fnac wel, maar voorziene verzending 15/12.
Ik weet dat er soms bij vinyl gewerkt wordt met backorders dus ik hoop dat het hierbij ook het geval is.
Tegelijk ook 3 andere vinyl's van dezelfde artiest gekocht. 1 ervan is enkele weken geleden al geleverd, en de nu resterende 3 staan klaar in 2 aparte "pakketjes", beiden met een voorziene verzending op 15/12.

Die ene die ik echt wou/wil staat momenteel op de site "Levering vanaf 9/12, gegarandeerd geleverd voor Kerstmis"
Bekijk bijlage 25388
Ook voor gehad. Een LP die out of print en overal uitverkocht was stond plots op Fnac. Meteen gekocht, werd na een week of twee geannuleerd...
 
Idem, vinyl stond voor 9,99 bij Fnac. Werd dan maand later gecanceled.

Ergste dat ik bij Fnac gehad heb was een paar jaar geleden. Ik koop iets, kassamadam zegt dat mijn lidmaatschap gaat vervallen, ik verleng dat voor x euro. Madam neemt mijn kaart af en zegt dat ik een nieuwe opgestuurd ga krijgen.

2 weken later krijg ik idd een nieuwe kaart. Ik wil dan even daarna iets kopen en madam aan de kassa zegt weeral van… uw kaart gaat vervallen.

Ik leg haar de situatie uit en for some reason stond op mijn nieuwe kaart terug de oude vervaldatum… Die hebben toen echt voet bij stuk gehouden en mij zelfs een leugenaar genoemd etc. Verschrikkelijke service.
 
Ook niet vergeten dat de FNAC website eigenlijk een soort marketplace is gelijk Bol en Amazon, dus met externe verkopers en daar zitten ook wel gangsters tussen. Combineer dat met bvb geautomatiseerde ads op Facebook en je kreeg van die absurde zaken als “shop nu tegen de scherpste prijs” met daaronder dan een PS5 aan €899. I kid you not.
 
Ook voor gehad. Een LP die out of print en overal uitverkocht was stond plots op Fnac. Meteen gekocht, werd na een week of twee geannuleerd...

Idem, vinyl stond voor 9,99 bij Fnac. Werd dan maand later gecanceled.

Ook niet vergeten dat de FNAC website eigenlijk een soort marketplace is gelijk Bol en Amazon, dus met externe verkopers en daar zitten ook wel gangsters tussen.

Het is dus zover..

Beste Waelvis,

Een deel van je bestelling is jammer genoeg nog niet beschikbaar. Onze excuses, we begrijpen dat dit vervelend kan zijn.

Indien je koos voor betaling via creditcard, dan werd je creditcard nog niet gedebiteerd. Wij maken de factuur namelijk pas op wanneer de bestelling verzonden wordt. Als je met een debetkaart of een prepaid creditcard hebt betaald, vul dan je bankgegevens in op je account op fnac.be, in de rubriek " Mijn gegevens ". Wij betalen het bedrag van de bestelling zo snel mogelijk terug.


Ik wou dus 1 specifieke LP hebben. "Mark, Tom and Travis show" van Blink182.
Aangezien ik toch LP's "verzamel" bestelde ik ineens "Enema of the state", "Take of your pants and jacket" en "Dude ranch" erbij. En ook een lidkaart voor een jaar. (De totale korting was meer dan de prijs van die lidkaart).

Ergste is, die LP die geannuleerd is wordt verkocht door fnac zelf. Momenteel staat hij ook nog bestelbaar met levering eind januari.

Hij staat wel "online op voorraad" bij zo een externe partner voor bijna het dubbele van de prijs.



Het logische zou zijn dat ze mij die dan via de externe partner opsturen en het prijsverschil voor hun rekening nemen. It's worth a try...
 
Terug
Bovenaan