BonIver
Well-known member
Zelf niet, maar wel een kameraad die gestart is als auditor bij VGD. Iets minder hiërarchisch wat zowel voor- als nadelen heeft. Qua jobinhoud zullen beiden relatief gelijkaardig zijn, qua werkdrukte enorm afhankelijk van klant tot klant. Hij werkte alleszins meer dan mij.Wat zijn volgens jullie de grootste nadelen als je bij een niet Big-4 bedrijf start als auditor? Heb het gevoel dat de sfeer iets minder druk is daar en dat je minder een nummertje bent. Change my mind, moet binnenkort keuze maken big-4 of non big-4...
Nadelen lijken me: Minder 'gekende' promotiestructuur (zowel qua promotie als loonsverhoging), minder grote en internationale klanten, minder gewapend om uitvallen van senior levels deftig op te kunnen vangen waardoor zaken sneller naar beneden gepusht worden, samenhorigheidsgevoel van de junior-profielen die je wel hebt bij big4 zal je er niet terug vinden, en dan inderdaad de status van Big 4 op uw CV (al moet ik wel zeggen dat de krapte op de arbeidsmarkt nu wel zorgt dat alle audit-profielen druk gesolliciteerd zijn).
) kan je ook binnen de Big 4 heel redelijke uren hebben zonder dat je prestaties er onder leiden. Sommigen leggen hun eigen gewoon heel veel druk op, dat is toch vaak mijn ervaring bij degenen die verzuipen onder het werk binnen de Big 4. (Tenzij je echt pech hebt met je klanten, daar kan je dan weinig aan doen)