Big Four

En da is er toch veel veranderd op enkele jaren tijd als iedereen daar nu in kostuum loopt. Gezien je nogal snel met overdrijvingen komt neem ik dat toch ook met een zakje zout.
Ik moet er volgende week terug zijn, ik wil er gerust nog eens opletten, maar de meeste mannen droegen gewoon blazers hoor. Zo bijzonder vind ik dat nu ook niet voor een Big4 bedrijf.

Wat is de dress code in Big4 consulting? Zelfde als US/UK (i.e., suit with or without a tie)?
Zoals @BonIver al zei, hangt heel erg af van de tak en industrie en klant waar ge in zit. In elk geval is het niet meer zo dat iedereen een kostuum moet en zal dragen, gelijk 20j geleden, noch bij de klant, noch op kantoor. Een deftige broek + hemd zal 80% van de tijd voldoende zijn, een kostuumbroek 99% voldoende. Een volledig kostuum met das is bijna nergens nog nodig.

When in doubt: Overdressing is better than underdressing.

Ooit iemand zien aangesproken worden op ripped jeans. Maar het waren echt gaten in zijn broek met zichtbare benen: "Gelieve volgende keer de volledige broek aan te doen en niet enkel stukken er van".

Telkens als ik zo een discussie hoor over dresscode op het werk en dergelijke moet ik terug denken aan de vredesonderhandelingen tussen Oekraine en Rusland.

911fdfef-belga_ukraine-negotiation_march2022-1024x575.jpeg

Telkens als ik zo een discussie hoor over dresscode op het werk en dergelijke moet ik terug denken aan de vredesonderhandelingen tussen Oekraine en Rusland.

911fdfef-belga_ukraine-negotiation_march2022-1024x575.jpeg
Was wel stoney he! Zal waarschijnlijk meer gekost hebben dan die kostuumpjes.

FPAiMo2XsAUnox8

"
Nothing says peace talks like wearing stone island.
"

Als je bij klanten met witte addidasen en een jeans broek met scheuren erin aankomt, dan zegt dat wel wat over de persoon imo.
Het gaat niet om het merk van het kostuum, een simpele blazer (je kan ze kopen van 9.99€) volstaat al hier.

Ik zou daar toch niet te snel over oordelen, hangt enorm af van bedrijf en bedrijfscultuur. Gescheurde broek draag ik niet maar wel witte sneakers onder een otherwise geklede broek en hemd / polo / sweater (tegenwoordig wel eens met kwinkslag een "connorke" genoemd"). Onze dresscode op kantoor is vrij basic en ons audit team weet ook dat ze zich niet uptight moeten kleden, wij zijn de klant en het is aan de leverancier om zich aan te passen.

Dat is dan BEL20 en VP Finance functie... kostuums en geklede schoenen draag ik hoogstens als we (extern) overleg hebben met klanten of partijen die zelf een hogere dresscode hanteren... en op de algemene vergadering.

Dresscode maakt toch ook niet uit. Je draagt wat er van je verwacht wordt. Als iedereen een hemd in een geklede broek draagt dan draag ik ook een hemd in een geklede broek, als ik werk in een non-profit waar je kan toekomen op sandalen draag ik gewoon een los hemd of een t-shirt over een jeansbroek. Je past je aan aan de cultuur. Dresscode is enkel maar relevant als je zelf in één van de extremen valt en je niet kan of wil aanpassen.

EY zal dan toch hun auditafdeling afstoten:

In het artikel beweren de andere 3 dat ze dat niet van plan te doen zijn. Ik heb echter gehoord dat dit evenzeer overwogen wordt. PWC heeft eerder dit jaar hun personal tax afdeling al verkocht.
Ja, dat is Vialto geworden. Heb jij enig idee waarom ze dat eigenlijk doen? Haalt PB en BNI NP misschien niet genoeg binnen?

+ dat het conflicteert met hun groeiende en meer lucratieve consulting business zeker? (ze mogen niet consulten waar ze al auditen)

Laatst bewerkt:
+ dat het conflicteerd met hun groeiende en meer lucratieve consulting business zeker? (ze mogen niet consulten waar ze al auditen)
Daarom stoten ze inderdaad audit af. En daarom dat de andere er ook naar aan het kijken zijn omdat ze teveel prospects moeten laten schieten omdat er dan ergens ter wereld een significant deel in de groep door hun brand wordt geauditeerd.

Daarom stoten ze inderdaad audit af. En daarom dat de andere er ook naar aan het kijken zijn omdat ze teveel prospects moeten laten schieten omdat er dan ergens ter wereld een significant deel in de groep door hun brand wordt geauditeerd.
Binnen Deloitte wordt toch nog altijd met klem ontkend dat ze dat overwegen.

En het afstoten van de personal tax is daar ook niet aan de orde. België personal Tax is wereldwijd de nummer 3 binnen Deloitte

Bon

Zelf nooit veel in contact gekomen met consultants en consultancy bedrijven.

Ik wist niet eens wie de big4 waren

Maar ben nu recent gecontacteerd door iemand van die big4, ivm een positie bij hen, blijkbaar op vraag van de baas van said afdeling. Zijn titel is “partner”

De functie in kwestie wordt beschreven als senior manager.

Maar wat wil dat nu precies zeggen binnen zo’n big4 bedrijf?
Ik heb binnenkort gesprek met die partner, maar ik ben niet echt op de hoogte van al die belangrijk klinkende titels die men daar graag hanteert

Bon

Zelf nooit veel in contact gekomen met consultants en consultancy bedrijven.

Ik wist niet eens wie de big4 waren

Maar ben nu recent gecontacteerd door iemand van die big4, ivm een positie bij hen, blijkbaar op vraag van de baas van said afdeling. Zijn titel is “partner”

De functie in kwestie wordt beschreven als senior manager.

Maar wat wil dat nu precies zeggen binnen zo’n big4 bedrijf?
Ik heb binnenkort gesprek met die partner, maar ik ben niet echt op de hoogte van al die belangrijk klinkende titels die men daar graag hanteert
Hiërarchie gaat van consultant, manager, director tot partner, eventueel met senior prefix. Partner wil zeggen dat je een aandeel in het bedrijf bezit en dat zijn de mensen naar wie de winst gaat, die hebben zich meestal ook moeten inkopen.

Hiërarchie gaat van consultant, manager, director tot partner, eventueel met senior prefix. Partner wil zeggen dat je een aandeel in het bedrijf bezit en dat zijn de mensen naar wie de winst gaat, die hebben zich meestal ook moeten inkopen.
Ok dus de man met wie ik zal praten heeft wel degelijk gewicht, maar de positie van senior manager is eerder middlemanagement

Die conflict of interests is de hoofdreden dat ze dat op vrij korte termijn allemaal gaan doen, de Big four gaat zich niet neerleggen bij het feit dat EY met een groter deel van de koek gaat lopen... Veel F500 sized companies roteren tussen de grote vier, EY profiteert minstens een paar jaar van een markt die plots 33,33% groter is geworden voor hen, ipv 75% van de markt te kunnen offeren gaat dat naar 100%. Dat geeft ook meer mogelijkheid tot cherry picking, de meest lucratieve aanbiedingen blijven overeind.

De andere 3 gaan dit met argus ogen bekijken en EY profiteert m.i. vooral van het vertragende effect om dit gestemd te krijgen in de andere partnerships.

Ok dus de man met wie ik zal praten heeft wel degelijk gewicht, maar de positie van senior manager is eerder middlemanagement
Upper middle management, maar wel degelijk nog middle management.

Ok, dus dan is de kans al kleiner dat ik daar low grunt work moet gaan doen
Hangt van uw definitie van low grunt work af?
Als senior manager zult ge effectief nog voornamelijk projecten uitvoeren (als lead of expert afhankelijk van uw skills).

Terug
Bovenaan