Dogo Argentino
Well-known member
Moet men ‘zot’ zijn om een goed betaalde job in de industry te verlaten voor een Big4 avontuur? Zodus binnen komen als Experienced Hire.
Uit onze ervaring niet aan te raden, alhoewel het een 6 maand stepping stone is geweest naar een heel goede job voor haar. Maar als die vacature er niet was geweest zaten we nu wel in de problemen.Vraag het eens aan de vrouw van Dogo.
Ze zat bij audit en naar mijn mening hebben die mensen (die daar sinds start carrière zitten) een heel vertekend beeld van hoe een normaal worklife eruit ziet. Managers die je op bellen om 21u, 5 mensen die approval moeten geven voor verlof of om je agenda te blokken, wedstrijdjes wie kan er het laatst blijven werken, scheef bekeken worden omdat je je kind van de crèche moet gaan halen, manager die je aanraad om je de komende periode niet ziek te melden etc.
) terwijl mijn projectdeadline van 30 juni met glans behaald is zonder enige hulp van anderen, zij hebben daartoe zelf schitterende referentie gegeven voor mijn volgende functie vanaf midden september. Zomermaanden was voor mij wat uitbollen waarbij ik zelf proactief workload van iemand anders naar mezelf heb toegetrokken (en zelf dat is perfect onder controle). Mogelijks kwam er vanuit corporate testopdrachten voor nieuw sapsysteem binnen maar misschien ook niet, men kon niet zeggen wanneer, en in principe heb ik ook zero involvement in het sapproject, zijn andere freelancers voor aangetrokken, maar toch zou ik maar moeten beschikbaar geweest zijn voor het geval dat het zou binnenkomen en het teveel workload zou zijn voor de andere freelancers. Dat de finance director zelf 2,5 weken weg is dat is maar een detail. Die kleingeestigheid zit gewoon bij finance erin gebakken.

.
. Ik heb ooit volgende bericht vanop 9lives gesaved over de uren: