Big Four

Dat is niet de vraag die @Selten (al 2 keer) stelt he :tongue:.
Als er nu de komende 1-2 jaren niets op haar pad komt dan lijkt het me goed dat ze die tijd big four ervaring heeft opgedaan. Ik weet niet wat je verder verwacht qua antwoord. Zoveel interessante functies binnen ESG zijn er momenteel nog niet, enkel in consulting. Nogmaals, ik verwacht dat dat de komende jaren gaat toenemen en ieder groot bedrijf zijn eigen dedicated ESG teams zal aanwerven.

Ik zou wel wat oppassen met openbaar op een forum lopende sollicitaties te delen :p. Zeker als men specifiek kan afleiden waar men nu werkt (+ startdatum)...

Dit zijn dan al wat meer senior posities:

Check out this job at Cargill: Sustainability Lead, CASC EMEA
https://www.linkedin.com/jobs/view/3002294327

Check out this job at Azelis: Group Sustainability Coordinator
https://www.linkedin.com/jobs/view/2982849932

Ik zou met dit soort jobs toch oppassen, afhankelijk van wat ze wil bereiken. Dat is nu (voor beide) een sector waar het toch al snel vooral draait om een duurzaam imago te creëren met minimale impact op de zaakvoering. (Zonder uitspraak over die 2 specifieke bedrijven te doen)

Het is niet big four, maar MBB gerelateerd: Onder wat mag je verstaan 'top level university' en 'outstanding academic track'? Wordt cum laude laag aanzien?

Onderscheiding is toch het minimum om als schoolverlater in aanmerking te komen, best gecombineerd met wat mooie extracurriculaire activiteiten. Als je dat niet hebt is beste weg naar MBB na een paar jaar werkervaring als je je tegen dan bewezen hebt. Zo heb ik het in elk geval gedaan.

Dit is enkel om uitnodiging voor interviews te krijgen. Vanaf daarna is het enkel hoe je het in de interviews doet.

Thanks. Mag ik er vanuit gaan dat een Senior consultant dan rond de 2.6K netto zit? (Eerste jaar senior)
Weet niet bij welke big four dat is, maar mijn vrouw zat in haar eerste jaar senior consultant (in audit bij Deloitte ) aan net geen 2,2k netto en dat was dan nog zwaar onderhandeld

In deze oude thread staan er overzichten gepost van de salarissen afhankelijk van je senioriteit binnen een Big 4. Zoekfunctie werkt wel quasi niet op het archief, wat het niet evident zal maken om het terug te vinden.

Weet niet bij welke big four dat is, maar mijn vrouw zat in haar eerste jaar senior consultant (in audit bij Deloitte ) aan net geen 2,2k netto en dat was dan nog zwaar onderhandeld
Bij consultancy ben je 3 jaar consultant voor je senior wordt, en starten ook met 100 of 200 bruto meer dacht ik. Althans zo was het bij Deloitte toen ik daar nog zat.

Moet men ‘zot’ zijn om een goed betaalde job in de industry te verlaten voor een Big4 avontuur? Zodus binnen komen als Experienced Hire.

Terug
Bovenaan