Big Brother 2021

Big Brother 2021

100 stemmenvoor Nick uit BE zijn uiteindelijk dus meer waard dan 100 stemmen voor Jill uit NL.

Je begrijpt dat er ook gewoon meer Nederlanders dan Vlamingen zijn? En dat daarom die weging erop gezet is, om dat uit te vlakken?
Die verstaan hem wellicht maar voor 50%... ik moet soms al moeite doen :biglaugh:

Ik heb geregeld op RTL5 gekeken omdat dat uur beter uit kwam.
Hoe vaak ze daar in de officiële ondertitels een zin van ene Belg echt compleet anders vertaalden is niet op 10 handen te tellen.
En dan bedoel ik niet een iets andere interepretatie, neen, gewoon echt heel andere woorden (zoals je Engelstalige liedjes iets anders in kan horen).

Je begrijpt dat er ook gewoon meer Nederlanders dan Vlamingen zijn? En dat daarom die weging erop gezet is, om dat uit te vlakken?

Euhm ja, dat was dan ook juist het punt van mijn post he :wink:

Dat 1 stem uit BE zwaarder weegt dan 1 stem uit NL, omwille van het verschil in inwoners (en dus kijkers).

Zo zwart wit is het toch allemaal niet. Je kan perfect fan zijn van Michel maar nog liever Jill dan Nick bb zien winnen. De indruk die je krijgt van de berichten op sociale media kan ook een totaal vertekend beeld geven. We zullen het vanavond wel weten.
Het effect is maar zo groot als die kandidaten effectief oproepen met stemadvies of niet.

Stel dat Michel, Naomi en Patje oproepen om massaal op Nick te stemmen helpt dit effectief wel. Maar geen idee of er kandidaten zijn die dit doen want volg die niet op FB of IG. Maar ik vermoed dat Thomas dit wel zal doen voor Jill.

Euhm ja, dat was dan ook juist het punt van mijn post he :wink:

Dat 1 stem uit BE zwaarder weegt dan 1 stem uit NL, omwille van het verschil in inwoners (en dus kijkers).

Ja en wat is het voordeel precies dat Nick daaruit kan halen?
Er van uitgaande dat de Nederlanders meer op een Nederlander stemmen, en de Belgen meer op een Belg.

Ja en wat is het voordeel precies dat Nick daaruit kan halen?
Er van uitgaande dat de Nederlanders meer op een Nederlander stemmen, en de Belgen meer op een Belg.

Awel... Stel dat er 10.000 Belgen op Nick stemmen en 10.000 Nederlanders op Jill en een BE-stem (ik zeg nu maar iets) 10% zwaarder doorweegt, dan worden dat er uiteindelijk voor Nick 11.000 vs 10.000 voor Jill he.

Uiteraard wil dat nog niet meteen iets zeggen aangezien er sowieso ook Belgen op Jill, en Nederlanders op Nick zullen stemmen.

BB is ook veel minder populair in Vlaanderen dan Nederland dus het zwaarder doorwegen lijkt me niet veel uit te maken.

Hebben ze ook zelf gezocht trouwens met hun achterlijk uitzenduur 22:30 :oink:

BB is ook veel minder populair in Vlaanderen dan Nederland dus het zwaarder doorwegen lijkt me niet veel uit te maken.

Bwa, dat weet ik nog niet. Procentueel gezien denk dat er zelfs meer Vlamingen kijken dan Nederlanders. VOlgens Play4 zouden er gemiddeld 375.000 kijkers zijn geweest bij ons. In NL wordt er vandaag (door productie) in artikels gesproken over een gemiddeld aantal kijkers "tussen 300.000 en 600.000".

Awel... Stel dat er 10.000 Belgen op Nick stemmen en 10.000 Nederlanders op Jill en een BE-stem (ik zeg nu maar iets) 10% zwaarder doorweegt, dan worden dat er uiteindelijk voor Nick 11.000 vs 10.000 voor Jill he.

Uiteraard wil dat nog niet meteen iets zeggen aangezien er sowieso ook Belgen op Jill, en Nederlanders op Nick zullen stemmen.
Er zijn veel meer Nederlanders dan Belgen.
Net daarom is die weging toegevoegd om dat weg te vagen. De kans is dus reëel dat er meer Nederlanders gaan stemmen en die weging zorgt er net voor dat het eerlijker verloopt.

Moest nu blijken dat er in Nederland en België net evenveel mensen stemmen, dan is het uitbalanceren in het gezicht ontploft en heeft Nick idd voordeel.

Bwa, dat weet ik nog niet. Procentueel gezien denk dat er zelfs meer Vlamingen kijken dan Nederlanders. VOlgens Play4 zouden er gemiddeld 375.000 kijkers zijn geweest bij ons. In NL wordt er vandaag (door productie) in artikels gesproken over een gemiddeld aantal kijkers "tussen 300.000 en 600.000".
Ik had het verschil procentueel groter verwacht maar het zijn wel vrij opgesmukte cijfers van Play4 dan hoor. In realiteit max 300k voor live-uitzendingen op donderdag en daarbuiten vaak zelfs uit de top 20. In Nederland is dat 400k op een doordeweekse dag en dan zou je daar in principe nog kijkers van Videoland moeten bijtellen. Enfin zeer triestige cijfers maar wel geheel in lijn met het niveau van deze editie...

Nick heeft het nadeel dat hij een deel van de Vlaamse stemmen gaat moeten delen met Liese.
Jill heeft ook een grote aanhang in Vlaanderen inmiddels dus maakt eigenlijk veel meer kans.
Dan moeten we even de cijfers opzoeken van het aantal Vlamingen dat een IQ heeft van minder dan 70.

Zon uitspraken zegt anders ook veel ... als ge verplicht een bepaald iq moet hebben om op iemand te stemmen lol .

Als er een nieuwe editie komt gaan ze heel selectief moeten zijn precies . Verplicht 30 + en een hoog iq .

Ik mis Walter Grootaerts zijn stem en bulderend lachske. Niks tegen Vandeveire en die hollandaise, maar kweenie...

Met Walter en Sandy had ik echt het gevoel dat ze super dicht betrokken waren met het ganse gebeuren.
Het huidige presentatorsduo lijkt mij vooral fijne autocue'ers. :unsure:

Ik mis Walter Grootaerts zijn stem en bulderend lachske. Niks tegen Vandeveire en die hollandaise, maar kweenie...

Met Walter en Sandy had ik echt het gevoel dat ze super dicht betrokken waren met het ganse gebeuren.
Het huidige presentatorsduo lijkt mij vooral fijne autocue'ers. :unsure:

In die tijd waren de wekelijkse live-shows ook grootser van opzet met publiek enz aan het huis, dat zorgt al meteen voor een andere sfeer natuurlijk.

Zon uitspraken zegt anders ook veel ... als ge verplicht een bepaald iq moet hebben om op iemand te stemmen lol .

Als er een nieuwe editie komt gaan ze heel selectief moeten zijn precies . Verplicht 30 + en een hoog iq .
Kom kom, dat kind heeft een IQ van een goudvis.

Als je zelf uit je eigen zegt 100 meter is 1km toch = whaaattt???? Ik weet ook niet alles ze, verre van maar dit is toch 3de studiejaar leerstof?

Ook zei die nog het volgende; Hoofdstad Belgie = Antwerpen.

Wat is het verschil tussen een kam en een borstel zei die.

Uitvinder gloeilamp; als je het niet weet zwijg dan gewoon maar nee, wat zei die? Adolf Hitler, komaan zeg.

Ze besteld een cheeseburger zonder kaas. Ik zou gek komen moest ik in een frituur of Mcdonalds werken door zo'n idioten.

Mannenkepis staat in Duitsland en niet in Belgie, ook dat weten we dan ook alweer haha.

Tegen Thomas; op de schaal van 1 tot 100 hoeveel hou je van me?
Thomas: 97
Jill: oh en die andere 2 vind je me niks..

Jill.. zit daar echt geen adertje onder het gras ?

Jerrel zegt “Rutte 3 is gevallen” Jill: “van de trap ofzo?”

Thomas : Ik weet wie er volgende week in een sleutelpositie komt te staan .. Mikey Mike
Mike : Oh
Jill : Wat is sleutelpositie?
Thomas : Belangrijke positie
Jill : Waarom Mike dan?

Jill; De stem van BB is over 66 landen hetzelfde....dus het is een voice over.

Jill "Zou je poep kunnen spugen

Die is toch achtergesteld mensenlief.
Zit niks in dat BB huis te doen.

Voor wie het nog vergeten zou zijn heeft ze ook nog een 5 tal bewoners zitten uitschijten;
Kleine piemel en lul = Mike, Michel heeft ook toen nog gezegd dat hem het weinig respectvol vond.
En dan achter het gat vd meeste anderen; over Michel en Nick zei ze dat het vuile flikkers zijn.
Over Liese een schimmelkut.
En vooral Michel werd geviseerd; was een zeikerd en een vieze balzak, kotsbewegingen achter zijn rug maken enz....

Degoutante kleuter is het. Mocht dit mijn dochter zijn ik haal ze direct uit dat huis maar dat zou ook nooit gebeuren want mocht ik 1 hebben ik zou ze alvast een stukje beter opvoeden.
En steeds die excuses van ze is nog maar 22j he zeggen ze dan, ja hallo zeg. Ik ben ook geene heiligen ze maar wat die in 2,5 maand ong heeft zitten uitkramen? Daar kan ik absoluut niet tegen op.

In die tijd waren de wekelijkse live-shows ook grootser van opzet met publiek enz aan het huis, dat zorgt al meteen voor een andere sfeer natuurlijk.
Inderdaad, misschien is het dat ook wel, er is geen interactie tussen wa gekke fans/familie.

Ach, misschien volgende keer beter en daar hoop ik echt op.
Want hoe graag we allemaal wel de negatieve dingen kunnen verwoorden, we blijven in de eerste plaats nog steeds fans van het format.

Inderdaad, misschien is het dat ook wel, er is geen interactie tussen wa gekke fans/familie.

Ach, misschien volgende keer beter en daar hoop ik echt op.
Want hoe graag we allemaal wel de negatieve dingen kunnen verwoorden, we blijven in de eerste plaats nog steeds fans van het format.
Die Nederlandse samenwerking is op deze manier echt geflopt he.

De partij trekkerij kan gewoonweg niet voor mij.

Ook te weinig proeven, te weinig lange proeven, te weinig geheime proeven, BB die veel te soft was ook en niet eerlijk was door bv Theo opt matteke te roepen en dit dan ook uit te zenden en de andere dan niet. Stoor ik me aan.

Ook de softste BB ooit.
Niet alles hoeft ook via proeven te gaan. Bv dat vh basic gedeelte he; dat vond ik heel goed maar het publiek wou vooral de vrouwen er ook in zien zitten en dat doen ze dan niet? Dit is gewoon een grote kans alweer gemist. Want dat had vonken gegeven hoor haha. Bij de mannen wist ik van die gaan zonder kleerscheuren er uit komen. Big Brother moet gewoon zeggen van kijk; mannen, jullie nu 4 dagen int basic gedeelte, vanaf het past zo snel mogelijk de vrouwen er ook in. Zo zou ik het doen.

Ze dachten waarschijnlijk hoe minder dat we ze laten doen hoe beter, dan gaan ze veel ruzie maken maar daar kwamen ze toch ook bedrogen uit vond ik.

Ook die zoals ik al zei die moderatoren zijn gewoon een ramp. Bah zeg, die Peter VD Veire kan ik echt niet af.

Terug
Bovenaan