Big Brother 2021

Big Brother 2021

Jammer, Michel en Nick waren de Erik Groes van deze Big Brother. Spijtig dat Michel erin zit ipv die kinderlijke Jill.

Mijn laatste post voor de finale er is, u hoeft die niet te lezen, het is een zeer lange uitleg ;).

Ik val op mijn gat mocht Nick toch winnen straks.
Want het is al bijna 3 maand de Jill show, ze hebben ze gekregen waar ze ze wilden krijgen en slaagden er nog eens in om 2 Belgen vs 1 Nederlander in de finale te krijgen.

Ook zijn er 12 Nederlanders in het BB geweest en 7 Vlamingen. Zeg me als ik het fout heb.

Matt die met 15000€ weg gaat, Jill die keihard werd gehypt en nu nog steeds. Nick en vooral Michel die ze hebben afgekraakt, hoorde allemaal bij hun gemanipuleer. Als Jill wint dan is het 1 grote Nederlandse show en Nederlandse BB geweest.

En Belgie of de Belgen? Die hebben zich dan weer in de zak laten zetten.
Laten we duimen dat dat niet het geval is maar ik heb er zo mijn twijfels over.

Ik ben samen nog met anderen bezig om nog bekende koppen en noem maar op aan te spreken om Nick te steunen, puur om aan te tonen dat Nick weldegelijk de populairste is en altijd deze editie van BB moet winnen. En velen doen ook mee, spreken hun toch wel vrij grote aanhang ook aan dusja.... als die Jill wint, pure manipulatie.

Ook gisteren weer heb ik de stream effe moeten stop zetten omdat die weer de teletubbie zat uit te hangen, wat een degoutant kind me dat is.

Die Jillianen kunnen nog niet eens 5 hele goede argumenten geven wrm ze moet winnen.
Ze is lief, vrolijk, brengt sfeer in het huis, ze is eerlijk en zichzelf. Dat is wat ik in 99% vd reacties lees lol. En daarom zou die de winnaar moeten zijn.

Zo'n mensen snappen in mijn ziens het concept BB (winnaar) zijnde niet.

Voor mij moet een winnaar zo'n beetje een totaalpakket hebben, dat is in de voetbal ook zo, ik heb graag een speler die zowat in alles top is.

En dat heb je Nick:

- Nooit een andere bewoner achter het gat zitten uitschijten. (Wat Jill wel deed).
- Altijd rustig gebleven.
- Sterk in vele proeven ook.
- Tacktisch ook heel goed gespeeld en daar krijgt die veel kritiek op looolll, maar dat is net wat BB ook is, het spel spelen en het goed proberen spelen.
- Handen uit de mouwen steken zoals het koken maar ook kuist hem de hottub en soms de sauna en eens de toiletten en douches al hebben de anderen die taak op zich genomen zoals Zoey dacht ik met de was en Liese. Maar bv een Jill heeft heel lange tijd nauwelijks tot geene poot uitgestoken in dat huis, ze was te druk bezig met zich af te zonderen en kleuter zitten uithangen.
- Ook zijn droge humor vind ik zalig, is het altijd even geslaagd? Neen, maar ik heb toch vaak moeten lachen met zijn droge humor. Gewoon op een volwassen manier humor brengen.
- En in vergelijking met die Jill heeft Nick toch wel wat meer brains ook dan Jill, vind ik ook een belangrijke reden want ik wil geen dom persoon die BB wint.
- Ook bv zelf met goeie voorstellen afkomen is belangrijk, ook hier Nick alweer met bv zijn sketches. Met die kassa, remember? Da scant nie ;), gewoon lachen geblazen.

Ik zal mss wel nog wat dingetjes vergeten zijn maar dit is een hele lijst waarvan ik zeg: dit is een waardige BB winnaar.
En de meeste van deze vele punten heeft die Jill niet. Die Liese iets meer en Michel komt er mss het dichtste bij. Vd Nederlanders verdiende Michel het. Ook hebben ze die een onwaardige exit gegeven, bah. Je zit daar zolang int huis, veel arbeid verricht enz... stank voor dank.

Mijn laatste post voor de finale er is, u hoeft die niet te lezen, het is een zeer lange uitleg ;).

Ik val op mijn gat mocht Nick toch winnen straks.
Want het is al bijna 3 maand de Jill show, ze hebben ze gekregen waar ze ze wilden krijgen en slaagden er nog eens in om 2 Belgen vs 1 Nederlander in de finale te krijgen.

Ook zijn er 12 Nederlanders in het BB geweest en 7 Vlamingen. Zeg me als ik het fout heb.

Matt die met 15000€ weg gaat, Jill die keihard werd gehypt en nu nog steeds. Nick en vooral Michel die ze hebben afgekraakt, hoorde allemaal bij hun gemanipuleer. Als Jill wint dan is het 1 grote Nederlandse show en Nederlandse BB geweest.

En Belgie of de Belgen? Die hebben zich dan weer in de zak laten zetten.
Laten we duimen dat dat niet het geval is maar ik heb er zo mijn twijfels over.

Ik ben samen nog met anderen bezig om nog bekende koppen en noem maar op aan te spreken om Nick te steunen, puur om aan te tonen dat Nick weldegelijk de populairste is en altijd deze editie van BB moet winnen. En velen doen ook mee, spreken hun toch wel vrij grote aanhang ook aan dusja.... als die Jill wint, pure manipulatie.

Ook gisteren weer heb ik de stream effe moeten stop zetten omdat die weer de teletubbie zat uit te hangen, wat een degoutant kind me dat is.

Die Jillianen kunnen nog niet eens 5 hele goede argumenten geven wrm ze moet winnen.
Ze is lief, vrolijk, brengt sfeer in het huis, ze is eerlijk en zichzelf. Dat is wat ik in 99% vd reacties lees lol. En daarom zou die de winnaar moeten zijn.

Zo'n mensen snappen in mijn ziens het concept BB (winnaar) zijnde niet.

Voor mij moet een winnaar zo'n beetje een totaalpakket hebben, dat is in de voetbal ook zo, ik heb graag een speler die zowat in alles top is.

En dat heb je Nick:

- Nooit een andere bewoner achter het gat zitten uitschijten. (Wat Jill wel deed).
- Altijd rustig gebleven.
- Sterk in vele proeven ook.
- Tacktisch ook heel goed gespeeld en daar krijgt die veel kritiek op looolll, maar dat is net wat BB ook is, het spel spelen en het goed proberen spelen.
- Handen uit de mouwen steken zoals het koken maar ook kuist hem de hottub en soms de sauna en eens de toiletten en douches al hebben de anderen die taak op zich genomen zoals Zoey dacht ik met de was en Liese. Maar bv een Jill heeft heel lange tijd nauwelijks tot geene poot uitgestoken in dat huis, ze was te druk bezig met zich af te zonderen en kleuter zitten uithangen.
- Ook zijn droge humor vind ik zalig, is het altijd even geslaagd? Neen, maar ik heb toch vaak moeten lachen met zijn droge humor. Gewoon op een volwassen manier humor brengen.
- En in vergelijking met die Jill heeft Nick toch wel wat meer brains ook dan Jill, vind ik ook een belangrijke reden want ik wil geen dom persoon die BB wint.
- Ook bv zelf met goeie voorstellen afkomen is belangrijk, ook hier Nick alweer met bv zijn sketches. Met die kassa, remember? Da scant nie ;), gewoon lachen geblazen.

Ik zal mss wel nog wat dingetjes vergeten zijn maar dit is een hele lijst waarvan ik zeg: dit is een waardige BB winnaar.
En de meeste van deze vele punten heeft die Jill niet. Die Liese iets meer en Michel komt er mss het dichtste bij. Vd Nederlanders verdiende Michel het. Ook hebben ze die een onwaardige exit gegeven, bah. Je zit daar zolang int huis, veel arbeid verricht enz... stank voor dank.

Dat Nick dé verdiende winnaar is en Jill niet, daar ben ik het vollédig mee akkoord. Maar dat alles opgezet spel zou zijn om Jill absoluut toch maar tot winnares te kunnen kronen? Dat lijkt me toch ook wel wat te vergezocht. Ja ze wordt in de afleveringen mss iets vrolijker neergezet dan op de livestreams, maar anderzijds heb ik niet de indruk gehad dat het bij Nick anders was en hij wél slecht werd neergezet? Wie geregeld de livestreams volgt zal ook wel gemerkt hebben dat Nick echt wel goed lag bij de productie/regie omwille van z'n humor en interactie met de camera's. NIck kreeg ook de meest uitgebreide verjaardag, zijn regel/verzoek van elke ochtend klassieke muziek werd nog lange tijd na zijn huismeesterschap aangehouden, als hij eens plaatjes aanvroeg dan werden die ook wel gedraaid, ... Neen, dat ze hem zouden hebben afgekraakt, daar ben ik het niet mee akkoord.

Dat er 12 Nederlanders en maar 7 Belgen in het huis hebben gezeten, is uiteraard ook te wijten aan het feit dat de Nederlanders gewoon zwakke legumen waren die zelf opstapten, en hun tactiek om de Belgen er uit te kegelen ook mooi mislukt is en als boomerang in het gezicht terug kwam. (al had ge met Zoey en Thomas ook al twee Belgen die deel uit maakten van dat plan).

Het werd op bepaalde momenten héél spannend en riskant, maar uiteindelijk tactisch gewoon goed en slim gespeeld van de Belgen.

Voor vanavond is mijn hoop op overwinning van Nick alleszins groter dan de hoop die gij hebt, want ik schat de kansen tussen Jill en Nick toch wel op 50/50 in. Liese zal er maar bij zitten als figurante dus die maakt sowieso geen kans. Liese is dan ook zo iemand die er op geen enkel vlak uitsprong. Niet in de positieve zin, maar zeker ook niet in de negatieve zin. Dat is op zich ook wel voldoende om terecht in de finale te staan, maar om de finale te kunnen winnen moet ge er echter wél bovenuit springen.

Gisterenavond trouwens nog twee echt wel mooie momenten op de livestreams met Nick die (aangezien de show vanavond al vol genoeg zal zitten) wellicht niet meer op tv te zien zullen zijn:

Er werd deze gisterennamiddag al de hele tijd muziek gedraaid in het huis. Enerzijds om de stilte te doorbreken maar anderzijds ook om het geluid van de opbouw en voorbereiding van de liveshow (die buiten aan de andere kant van het hek doorgaat) wat te camoufleren. In het begin vooral wat platte muziek, maar na een tijd ook wat meer kwalitatieve te muziek

Bepaald moment zat Nick alleen buiten wat na te denken en was hij helemaal in zichzelf gekeerd toen deze van Ben Howard gedraaid werd wat bij hem toch wel voor vochtige ogen zorgde. Was eigenlijk wel even een klein kippenvelmomentje!

En deze nacht toen ze al waren slapen, stond hij opeens terug op en liep hij richting keuken, waar hij een half uur lang ofzo met Rudy heeft zitten praten en afscheid nemen, was ook wel mooi momentje. Die van de nachtshift bij de regie moeten op dat moment toch ook wel met hun koffie in de hand met een grote glimlach naar dat scherm aan het kijken zijn :D

Laatst bewerkt:
Ik heb er graag naar gekeken maar nu mag het aflopen voor mij. Vooral de laatste 1-2 weken zijn er zo wat te veel aan.
En Michel er zo hop 1-2-3 uit mikken, dat doet voor mij dan nog wat extra afbreuk aan die laatste week.

Ik vrees ook dat Jill gaat winnen, zelfs mijn vriendin die aanvankelijk Nick-fan is vindt Jill nu haar favoriet.
Maar ze kijkt enkel de dagelijkse overzichten dus die framing heeft wel degelijk gewerkt.

De meeste mensen hebben geen tijd om naar de livestream zitten te kijken, die moeten afgaan op wat ze op fb lezen en wat ze in de samenvattingen zien.

In de samenvattingen hebben ze Jill toch duidelijk het meeste screentime gegeven, zeker nog meer int begin, het was de Jill & Thomas show. Daardoor heeft die een vrij grote geschifte aanhang. Ook manipuleerden ze constant de beelden = zodanig knippen en plakken dat Jill er telkens goed uitkwam.

Van haar grove uitspraken nauwelijks tot niks van gezien, allemaal bewust weggelaten = die heeft andere bewoners zitten uitschijten.
Dan al die mensen met een avatar van tegen homophobia , lachwekkend is het. Was het alweer Jill toch niet die over Nick & Michel zei dat het vuile flikkers waren.
Blijkt dat ze toch opt matteke zou zijn geroepen maar dat van Theo toonden ze, van Jill niet.

Nog een voorbeeld: 1 vd laatste feestjes was Nick voor ong 99% vd tijd aan het draaien. Opeens komt Jill der staan, doet alsof ze kan draaien, uiteraard niet en ze liet de boel in de soep draaien.
En dan komt het, de samenvatting nadien;
Wie zetten ze op de voorgrond aan de dj tafel? Niet Nick hoor die 99% vd tijd aant draaien was. Nope. Het was Jill die ze in close up namen, alsof ze daar echt goed stond te draaien en raad eens? Toen ze de boel meermaals verpeste = hebben ze niks van laten tonen.

Ik lees hier u gaat daar zo in op?
Normaal gezien niet neen, maar ik zit 100 dagen te kijken, ik steek er ook mijne tijd in, ik wil gewoon dat het fair verloopt, dat is wrm ik zo reageer en ook het feit dat ze daar zo'n kleuters in dat BB huis hebben ingestoken werkt op mijn systeem. Ik heb alle vorige BB edities gezien, ik kan me niet herinneren dat we toen zo'n kleutergedrag hebben gezien. Ik had teveel het gevoel dat ik naar ketnet aan het kijken was.

Over Nick zijne verjaardag? Dat is te danken dacht ik aan Naomi en nog 1-2 anderen: zij hebben ook meer gevraagd aan BB dan wat de anderen deden voor Thomas, daar zat het verschil.

Over het afkraken heb ik het bv ook over die moderatoren die in de live gewoon Nick en vooral Michel zaten af te kraken. Ook nog nooit zoiets gezien, die partijdigheid vd moderatoren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Framen is echt wel een woord dat totaal misbruikt word deze editie , als iets niet in een bepaalde persoon zijn plaatje past is framen voor de fans . Trouwens nick is echt wel gespaard gebleven de laatste weken . Ze konden elke aflevering een saai deuntje nemen en paar minuten smeekgeboden naar cameras tonen voor op hem te stemmen . En daarvoor mag hij blij zijn dat die nooit getoond zijn geweest want dat is verre van de sterke nick vol zelfvertrouwen zoals in het begin . Zal het pieken dat hij jill er niet uit gekregen heeft ja want dom is hij niet dat zij heel veel gebundelde stemmen achter haar heeft .

En ik ga volledig akkoord met die lijst van nick waarom hij moet winnen . Maar als als hij verliest heeft hij er zelf met zijn tactiek ook aan meegewerkt . Als ge iedereen naar huis speelt van 1 groep dan bundelde alle stemmen op 1 persoon. En zijn eigen woorden zijn hoe meer genomineerd zijn en toch blijven hoe sterker ge als speler word . En eigen aan belgen is dat we sneller fan zijn voor de "underdog" en jill heeft heel lang in die positie gezeten .

Voor de rest ist voor mij eender wie er wint . Ze hebben allemaal proeven heel goed gedaan en heel slecht . En trouwens de moment dat er in een contract staat dat er beide nationaliteiten in finale moeten staan dan wete dat het zoiezo gestuurd ga moeten worden .

Nog een voorbeeld: 1 vd laatste feestjes was Nick voor ong 99% vd tijd aan het draaien. Opeens komt Jill der staan, doet alsof ze kan draaien, uiteraard niet en ze liet de boel in de soep draaien.
En dan komt het, de samenvatting nadien;
Wie zetten ze op de voorgrond aan de dj tafel? Niet Nick hoor die 99% vd tijd aant draaien was. Nope. Het was Jill die ze in close up namen, alsof ze daar echt goed stond te draaien en raad eens? Toen ze de boel meermaals verpeste = hebben ze niks van laten tonen.

Jill liet achteraf trouwens weten dat ze niet doorhad dat het geluid dat ge als dj door de koptelefoon hoort, ander geluid is dan het geluid dat door de boxen komt. Ze zat daar dus volop te gaan op haar muziek in de koptelefoon maar had niet door dat de rest andere muziek te horen kreeg.

Neen, slim is het kind niet altijd :D

Grotendeels mee eens maar voor mij persoonlijk was Michel toch echt de enige verdiende winnaar van BB. Qua skills, vaardigheden, volwassenheid, karakter, mentaliteit, sociale voeling, eigenlijk quasi alles stak hij met kop en schouders boven iedereen uit. Het enige wat je hem zou kunnen verwijten is zijn ijdelheid (maar dat gaf hij eerlijk toe in zijn introfilmpje) en zijn natuurlijke "dominantie" die vooral geframed was door jaloerse Zoey.

Nick een verdiende tweede plaats omdat hij mij toch veel heeft laten lachen en het spel uiteindelijk wel tactisch goed gepeeld heeft. Wat mij wel enorm stoort en ik denk het merendeel van het publiek is zijn grote ego de laatste weken. Vooral op de livestream is te merken dat hij elke conversatie, elk verhaal en eigenlijk elke zin begint met ik en het dan naar zijn hand draait. Komt zeer egocentrisch over.

Eigenlijk enkel op basis van deductie dus Nick want voor Jill heb ik geen argumenten behalve dat ze (kinderachtige) positiviteit bracht. Als zij wint is het echt de meest cringe bekroning van deze ponykamp-editie. Liese, geen idee wie voor haar stemt want heeft niks bijgedragen aan het hele spelelement. Niet meer en niet minder dan een schone kamerplant in het huis.

Bovenal zijn de echte winnaars de kijkers want wie had gedacht dat wij deze gigantische flop 100 dagen zouden volhouden? Manmanman.

De vrouwen hun laatste "offensief" in ingezet... heel de dag kleerkes passen voor de camera's en Jill heeft al een ORANJE mantelpakje klaar gehangen..

Kwestie om nog eens te benadrukken dat Holland moet winnen? :biglaugh:

Dat Nick dé verdiende winnaar is en Jill niet, daar ben ik het vollédig mee akkoord. Maar dat alles opgezet spel zou zijn om Jill absoluut toch maar tot winnares te kunnen kronen? Dat lijkt me toch ook wel wat te vergezocht. Ja ze wordt in de afleveringen mss iets vrolijker neergezet dan op de livestreams, maar anderzijds heb ik niet de indruk gehad dat het bij Nick anders was en hij wél slecht werd neergezet? Wie geregeld de livestreams volgt zal ook wel gemerkt hebben dat Nick echt wel goed lag bij de productie/regie omwille van z'n humor en interactie met de camera's. NIck kreeg ook de meest uitgebreide verjaardag, zijn regel/verzoek van elke ochtend klassieke muziek werd nog lange tijd na zijn huismeesterschap aangehouden, als hij eens plaatjes aanvroeg dan werden die ook wel gedraaid, ... Neen, dat ze hem zouden hebben afgekraakt, daar ben ik het niet mee akkoord.
Ik blijf hopen dat Nick wint, in mijn ogen is het de enige van de drie overblijvers die het ook echt verdient.
Had Michel mee in de finale gezeten, dan had ik het hem ook wel gegund om te winnen.
Er zijn toch ook wel een aantal ex bewoners die mee campagne voeren voor Nick.
Dat er 12 Nederlanders en maar 7 Belgen in het huis hebben gezeten, is uiteraard ook te wijten aan het feit dat de Nederlanders gewoon zwakke legumen waren die zelf opstapten, en hun tactiek om de Belgen er uit te kegelen ook mooi mislukt is en als boomerang in het gezicht terug kwam. (al had ge met Zoey en Thomas ook al twee Belgen die deel uit maakten van dat plan).

Het werd op bepaalde momenten héél spannend en riskant, maar uiteindelijk tactisch gewoon goed en slim gespeeld van de Belgen.
11 Nederlanders en 8 Belgen

Ze hebben allemaal goed hun spel gespeeld (alhoewel er ook veel commentaar geweest is op de "bondjes", maar er zijn nu eenmaal winnaars en verliezers.
Maar ik had nooit verwacht dat de Nederlanders zo een zwakkelingen gingen zijn op het gewoon af te bollen op de moment dat ze merkten dat ze het toch niet meer konden halen.
Voor vanavond is mijn hoop op overwinning van Nick alleszins groter dan de hoop die gij hebt, want ik schat de kansen tussen Jill en Nick toch wel op 50/50 in. Liese zal er maar bij zitten als figurante dus die maakt sowieso geen kans. Liese is dan ook zo iemand die er op geen enkel vlak uitsprong. Niet in de positieve zin, maar zeker ook niet in de negatieve zin. Dat is op zich ook wel voldoende om terecht in de finale te staan, maar om de finale te kunnen winnen moet ge er echter wél bovenuit springen.
Ergens denk ik wel dat je gelijk hebt.
Maar ik heb het hier al een paar keer gezegd "Als 2 honden vechten om een been, loopt de derde ermee heen"
En Liese sprong er idd niet echt uit, maar ook dat wil niet zoveel zeggen als we naar het verleden kijken.
Gisterenavond trouwens nog twee echt wel mooie momenten op de livestreams met Nick die (aangezien de show vanavond al vol genoeg zal zitten) wellicht niet meer op tv te zien zullen zijn:

Er werd deze gisterennamiddag al de hele tijd muziek gedraaid in het huis. Enerzijds om de stilte te doorbreken maar anderzijds ook om het geluid van de opbouw en voorbereiding van de liveshow (die buiten aan de andere kant van het hek doorgaat) wat te camoufleren. In het begin vooral wat platte muziek, maar na een tijd ook wat meer kwalitatieve te muziek

Bepaald moment zat Nick alleen buiten wat na te denken en was hij helemaal in zichzelf gekeerd toen deze van Ben Howard gedraaid werd wat bij hem toch wel voor vochtige ogen zorgde. Was eigenlijk wel even een klein kippenvelmomentje!

En deze nacht toen ze al waren slapen, stond hij opeens terug op en liep hij richting keuken, waar hij een half uur lang ofzo met Rudy heeft zitten praten en afscheid nemen, was ook wel mooi momentje. Die van de nachtshift bij de regie moeten op dat moment toch ook wel met hun koffie in de hand met een grote glimlach naar dat scherm aan het kijken zijn :D
Dat eerste heb ik niet gezien, dat van deze nacht wel, ale ja, toch deels.

Nick heeft het nadeel dat hij een deel van de Vlaamse stemmen gaat moeten delen met Liese.
Jill heeft ook een grote aanhang in Vlaanderen inmiddels dus maakt eigenlijk veel meer kans.

Nick heeft het nadeel dat hij een deel van de Vlaamse stemmen gaat moeten delen met Liese.
Jill heeft ook een grote aanhang in Vlaanderen inmiddels dus maakt eigenlijk veel meer kans.

Sowieso zullen er ook genoeg Nederlanders zijn die niets van Jill moeten weten en dus op Nick (of Liese) stemmen.

Niet vergeten trouwens dat de Belgische stemmen zwaarder doorwegen dan de Nederlandse stemmen (dit om het verschil in kijkers tussen Vlamingen en Nederland gelijk te trekken).

100 stemmenvoor Nick uit BE zijn uiteindelijk dus meer waard dan 100 stemmen voor Jill uit NL.

Maar Michel zijn stemmen zullen nu wel richting Nick gaan zeker? Dat is dan weer een voordeel.

Zo zwart wit is het toch allemaal niet. Je kan perfect fan zijn van Michel maar nog liever Jill dan Nick bb zien winnen. De indruk die je krijgt van de berichten op sociale media kan ook een totaal vertekend beeld geven. We zullen het vanavond wel weten.

Terug
Bovenaan