Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ga morgen pas maar heb al eens gekeken naar de bierlijst. Weer zo omslachtig om alles deftig te bekijken... Geef mij toch eens gewoon een boekske of op voorhand een lijst die ik kan afprinten. Kan ik tenminste aanduiden wat 'k goed vind enzoVoorlopige toppers: Yuzu crusher van holy goat brewing & Billies's offrenda van Interstallar
Ik ben al even bezig met eerst m'n veel te grote verzameling op te drinken voor ik nieuwe bieren in huis haal. (Uitgezonderd enkele standaard bieren die ik altijd in huis heb).
Ik zit aan m'n 2e Omer, vervaldatum 06/2024, deze is opvallend donkerder en smaakt anders. Maar is nog wel lekker.
Ik heb ook wel enkele flesjes waarvan ik twijfel of ze nog drinkbaar zouden zijn:
- Victoria, vervaldatum 02/2022
- Duvel 6,66, vervaldatum 09/2022
Wat denken jullie? Nog opdrinken, of is dat al te ver over datum en giet ik ze beter weg?
Ja ik blijf het zo hatelijk vinden dat er geen lijst is op voorhand. De voorbereiding is net ook altijd een deel van de pret!Ga morgen pas maar heb al eens gekeken naar de bierlijst. Weer zo omslachtig om alles deftig te bekijken... Geef mij toch eens gewoon een boekske of op voorhand een lijst die ik kan afprinten. Kan ik tenminste aanduiden wat 'k goed vind enzo

Vandaag eens naar een bierhandel geweest met de madam en elk wat nobele onbekenden uitgekozen. Net eens een Braven Apostel tripel opengetrokken. Niet de gewoonte om doordeweeks bier te drinken, maar de goesting werd te groot.
Best aangenaam verrast. Had niet verwacht dat het toch een vrij volle smaak ging hebben.
Oh god, nog een tripel! Daar zaten we op te wachten.Vandaag eens naar een bierhandel geweest met de madam en elk wat nobele onbekenden uitgekozen. Net eens een Braven Apostel tripel opengetrokken. Niet de gewoonte om doordeweeks bier te drinken, maar de goesting werd te groot.
Best aangenaam verrast. Had niet verwacht dat het toch een vrij volle smaak ging hebben.
Oh god, nog een tripel! Daar zaten we op te wachten.

Ja maar dat ligt meer aan de gemiddelde Belgische bierdrinker die niet verder kijkt dan z’n neus lang is en nog steeds denkt dat België het bierland bij uitstek is dat nog steeds de beste bieren aller tijden brouwt. Spoiler: dit is niet het geval (en ik ben ervan overtuigd dat die ingesteldheid/overtuiging daar deels mee de oorzaak van is)!
Ik denk dat ik het daar vooral moeilijk mee heb, in combinatie dat een tripel voor mij de belichaming is van de meeste saaie dingen die je met een bierstijl kan doen. Je zou er veel meer spannende dingen (wat als ze bv eens een donkere tripel zouden brouwen!?!?) mee kunnen doen, maar dan zou je doelpubliek het niet meer willen kopen.
Heb de 2024 vorige week van de tap gedronken. Vond hem ook zeer goed.Gisteren na een eerste kerstdiner een fles Straffe Hendrik Xmas Blend 2023 opengedaan. Vrij goed winterbier zonder erg zoet te zijn. Ben niet de grootste fan van de 'gewone' Tripel en Quadrupel maar deze Xmas Blend ging er toch goed in.