Biertopic!

Er is blijkbaar ook een Madeira versie, die wel nog nooit tegen gekomen...

Volgende week is het weer Billies Craft Beer Fest in de Waagnatie in Antwerpen. Nog volk dat daar naartoe trekt?

Ik zal tot een minderheid behoren precies die Gulden Draak maar zozo vindt. Heb al de verschillende versies gedronken (9000, Imperial Stout...) en dat is niet slecht maar ik kan er niet lyrisch over worden tbh. Net als hun Piraat of Augustijn.

Ik blijf dat onwaarschijnlijk veel geld vinden, €100 voor 1 dag.

Ok ge kunt drinken zoveel ge wilt maar dan hebt ge al een bob nodig die ergens iets anders moet gaan doen want die moet ook €100 betalen als inkom.

Ik blijf dat onwaarschijnlijk veel geld vinden, €100 voor 1 dag.

Ok ge kunt drinken zoveel ge wilt maar dan hebt ge al een bob nodig die ergens iets anders moet gaan doen want die moet ook €100 betalen als inkom.
Dan moet je het er al uit halen en die 100 euro is enkel drinken? Als je zoveel al geeft aan een bierfestival kan je je wel een taxi permitteren zeker?

Dan moet je het er al uit halen en die 100 euro is enkel drinken? Als je zoveel al geeft aan een bierfestival kan je je wel een taxi permitteren zeker?

Hangt af van waar ge komt e, ik woon in Brasschaat dus is +\- €40 maar collega van mij gaat ook elk jaar en die woont in Paal.

Maar die maakt er elk jaar een weekend van in Antwerpen, kan ook natuurlijk.

Ik denk dat dat idd enkel het drinken is.

Hangt af van waar ge komt e, ik woon in Brasschaat dus is +\- €40 maar collega van mij gaat ook elk jaar en die woont in Paal.

Maar die maakt er elk jaar een weekend van in Antwerpen, kan ook natuurlijk.

Ik denk dat dat idd enkel het drinken is.
Een Zelfzorgweekend met topbier, zal het zo wel verkopen aan madam als ik er een weekend van maak.

Dat is inderdaad enkel het bier a volonté.
Je hebt wel 56 topbrouwers staan die vaak speciaal voor het festival een nieuw bier brouwen.

De Waagnatie is toch ook goed te bereiken met het openbaar vervoer en door de timing 15-22u kan je zelfs nog met de trein naar huis.

Er is blijkbaar ook een Madeira versie, die wel nog nooit tegen gekomen...

Volgende week is het weer Billies Craft Beer Fest in de Waagnatie in Antwerpen. Nog volk dat daar naartoe trekt?
Na 3 jaar op een rij eens een jaar detox.
Mede door het concept van een all in one prijs. Het is teveel dat je dan wil proeven op een te korte periode waardoor er een soort decadentie ontstaat waar ik niet zo goed tegen kan op een moment (Onderandere bier van wereldklasse die gewoon constant weg gegoten wordt).

Dat is inderdaad enkel het bier a volonté.
Je hebt wel 56 topbrouwers staan die vaak speciaal voor het festival een nieuw bier brouwen.

De Waagnatie is toch ook goed te bereiken met het openbaar vervoer en door de timing 15-22u kan je zelfs nog met de trein naar huis.
Maar als je erover nadenkt haal je dat er toch niet uit met 100 euro? Locatie en de hele organisatie zal wel veel geld kosten en die willen er ook een cent aan overhouden. Aan €100 per persoon proberen om op zijn minst break-even te draaien met het consumeren van bier ... dan kan je toch niet anders dan ladderzat naar huis gaan? Of je gaat voor de meest exclusieve bieren die sowieso €20/fles gaan (of meer).

Nu ja, het gaat misschien niet om het break even draaien als bierfestivalganger. Maar toch. €100 om bier te drinken is stevig.

Het gaat hier wel over topbieren van over de hele wereld. Er staat bijvoorbeeld een Amerikaanse brouwerij tussen (Toppling Goliath) waarvan je ruim over de €100 betaald voor een fles. Of dat zijn geld nog waard is is een andere discussie...

Het bier wordt ook geserveerd in kleine cognacglaasjes zodat je op een goede avond toch makkelijk een 30-tal bieren kan proeven.

Laatst bewerkt:
Maar als je erover nadenkt haal je dat er toch niet uit met 100 euro? Locatie en de hele organisatie zal wel veel geld kosten en die willen er ook een cent aan overhouden. Aan €100 per persoon proberen om op zijn minst break-even te draaien met het consumeren van bier ... dan kan je toch niet anders dan ladderzat naar huis gaan? Of je gaat voor de meest exclusieve bieren die sowieso €20/fles gaan (of meer).

Nu ja, het gaat misschien niet om het break even draaien als bierfestivalganger. Maar toch. €100 om bier te drinken is stevig.

Als ik de lijst van brouwers bekijk, dan zijn het geen goedkope brouwers. Alesmith bijvoorbeeld is geen goedkope bijvoorbeeld :p
Ook maar vrij uitzonderlijk dat je Amerikaanse brouwers hebt op een Belgische beurs.

Het gaat hier wel over topbieren van over de hele wereld. Er staat bijvoorbeeld een Amerikaanse brouwerij tussen (Toppling Goliath) waarvan je ruim over de €100 betaald voor een fles. Of dat zijn geld nog waard is is een andere discussie...

Het bier wordt ook geserveerd in kleine cognacglaasjes zodat je op een goede avond toch makkelijk een 30-tal bieren kan proeven.
Ja, het gaat inderdaad niet om het proeven van wat goedkope pilsjes maar om topbieren. Ik heb een aantal wijnproeverijen mogen meemaken waarvan enkele betalende maar die zijn nooit zo duur geweest. En misschien is dat ook met een andere opzet: misschien wordt er op een wijnproeverij véél meer ingezet op het inkopen van wijn door particulieren en horeca-zaken terwijl dat op een bierproeverij véél minder wordt gedaan.

Dat gezegd zijnde: ik hoop er wel eens bij te kunnen zijn, maar hoe ik dat ga uitleggen aan mijn vrouw is iets waar ik nog een jaar over ga moeten nadenken. :p

Ik heb enkele keren het Brugs Bierfestival gedaan waar je betaald wat je proeft. Als ik dat snel eens google betaal je daar 25EUR voor een glas en 6 bonnetjes. Dat zijn wel grotere glazen, maar ik denk dat je daar op het einde van de avond ook niet ver meer van de 100EUR zal zitten. En dan spreek je niet over het verschil in aanbod.

Ieder voor zich natuurlijk. Het is veel geld, maar het is voor mij wel de moeite waard. Als ik in de Sterrenrestaurant-thread lees, vraag ik me ook af wat hen bezield om zoveel te betalen.

Voor mij is dat elk jaar het Walhalla, keuze uit meer dan 200 topbieren van over de hele wereld waar ik anders bijna niet aan kan komen. Ik loop ook graag gewoon rond en probeer wat uit op het goed geluk.
De sfeer onder de brouwers en vrijwilligers is ook echt goed. Doordat alles in een grote centrale ruimte staat is het daar eigenlijk een festival binnen het festival.

Ik ga dit jaar ook weer naar Billie's. Voor het 4e jaar op rij nu.
We hebben wel afgesproken dat het volgend jaar niet zal zijn als er niets verandert tov de voorbije jaren. Het wordt wat prijzig en vorig jaar was het zo goed als enkel IPA's en Stouts...

Ook misten we het boekje dat ze anders wel gaven met de bierlijst in. Nu was het gewoon online de naam van het bier maar verder geen info.

Wel indrukwekkend dat ze 200 bieren op vrijdag zetten en de dag nadien 200 andere bieren. Als je twee dagen gaat kan je dus 400 bieren proeven.

Nu goed, best niet alle 400 bieren proeven want dat vertel je niet meer na. :unsure:

Ik heb enkele keren het Brugs Bierfestival gedaan waar je betaald wat je proeft. Als ik dat snel eens google betaal je daar 25EUR voor een glas en 6 bonnetjes. Dat zijn wel grotere glazen, maar ik denk dat je daar op het einde van de avond ook niet ver meer van de 100EUR zal zitten. En dan spreek je niet over het verschil in aanbod.

Ieder voor zich natuurlijk. Het is veel geld, maar het is voor mij wel de moeite waard. Als ik in de Sterrenrestaurant-thread lees, vraag ik me ook af wat hen bezielt om zoveel te betalen.

Vroeger vond ik het Brugs en Zythos Bierfestival wel interessant om weer wat mee te zijn met nieuwe Belgische bieren en brouwerijen. En toen zat je zeker niet aan €100 op een dag.
De laatste paar jaar gingen veel standaardbieren wel naar 2 jetons (dus pakweg €5) voor een 15 cl glas in Brugge of ruim €3 voor 10 cl in Leuven/Kortrijk, dan wordt het snel duur voor wat je krijgt en heb je op Billie's in verhouding meer waar voor je geld denk ik.

Het aanbod op BRugs Bierfestival is nu niet echt te vergelijken met dat van Billies. Als je echt bezig bent met bier proeven dan is het gemak waarmee je op een dag zoveel verschillende brouwsels van zoveel verschillende gerenommeerde internationale brouwerijen kan proeven onbetaalbaar hoor.
Anders moet je er voor traden of de wereld rondreizen…. Dan betaal ik graag eens 100 euro voor een dagje proeven.

Terug
Bovenaan