Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik, de vrijdag. Stond jij vorig jaar niet aan een stand?Volgende week is het weer Billies Craft Beer Fest in de Waagnatie in Antwerpen. Nog volk dat daar naartoe trekt?
Ik sta daar elk jaar als vrijwilliger achter de taps.Ik, de vrijdag. Stond jij vorig jaar niet aan een stand?
Dan moet je het er al uit halen en die 100 euro is enkel drinken? Als je zoveel al geeft aan een bierfestival kan je je wel een taxi permitteren zeker?Ik blijf dat onwaarschijnlijk veel geld vinden, €100 voor 1 dag.
Ok ge kunt drinken zoveel ge wilt maar dan hebt ge al een bob nodig die ergens iets anders moet gaan doen want die moet ook €100 betalen als inkom.
Dan moet je het er al uit halen en die 100 euro is enkel drinken? Als je zoveel al geeft aan een bierfestival kan je je wel een taxi permitteren zeker?
Een Zelfzorgweekend met topbier, zal het zo wel verkopen aan madam als ik er een weekend van maak.Hangt af van waar ge komt e, ik woon in Brasschaat dus is +\- €40 maar collega van mij gaat ook elk jaar en die woont in Paal.
Maar die maakt er elk jaar een weekend van in Antwerpen, kan ook natuurlijk.
Ik denk dat dat idd enkel het drinken is.
Na 3 jaar op een rij eens een jaar detox.Er is blijkbaar ook een Madeira versie, die wel nog nooit tegen gekomen...
Volgende week is het weer Billies Craft Beer Fest in de Waagnatie in Antwerpen. Nog volk dat daar naartoe trekt?
Maar als je erover nadenkt haal je dat er toch niet uit met 100 euro? Locatie en de hele organisatie zal wel veel geld kosten en die willen er ook een cent aan overhouden. Aan €100 per persoon proberen om op zijn minst break-even te draaien met het consumeren van bier ... dan kan je toch niet anders dan ladderzat naar huis gaan? Of je gaat voor de meest exclusieve bieren die sowieso €20/fles gaan (of meer).Dat is inderdaad enkel het bier a volonté.
Je hebt wel 56 topbrouwers staan die vaak speciaal voor het festival een nieuw bier brouwen.
De Waagnatie is toch ook goed te bereiken met het openbaar vervoer en door de timing 15-22u kan je zelfs nog met de trein naar huis.
Maar als je erover nadenkt haal je dat er toch niet uit met 100 euro? Locatie en de hele organisatie zal wel veel geld kosten en die willen er ook een cent aan overhouden. Aan €100 per persoon proberen om op zijn minst break-even te draaien met het consumeren van bier ... dan kan je toch niet anders dan ladderzat naar huis gaan? Of je gaat voor de meest exclusieve bieren die sowieso €20/fles gaan (of meer).
Nu ja, het gaat misschien niet om het break even draaien als bierfestivalganger. Maar toch. €100 om bier te drinken is stevig.

Ja, het gaat inderdaad niet om het proeven van wat goedkope pilsjes maar om topbieren. Ik heb een aantal wijnproeverijen mogen meemaken waarvan enkele betalende maar die zijn nooit zo duur geweest. En misschien is dat ook met een andere opzet: misschien wordt er op een wijnproeverij véél meer ingezet op het inkopen van wijn door particulieren en horeca-zaken terwijl dat op een bierproeverij véél minder wordt gedaan.Het gaat hier wel over topbieren van over de hele wereld. Er staat bijvoorbeeld een Amerikaanse brouwerij tussen (Toppling Goliath) waarvan je ruim over de €100 betaald voor een fles. Of dat zijn geld nog waard is is een andere discussie...
Het bier wordt ook geserveerd in kleine cognacglaasjes zodat je op een goede avond toch makkelijk een 30-tal bieren kan proeven.

Ik heb enkele keren het Brugs Bierfestival gedaan waar je betaald wat je proeft. Als ik dat snel eens google betaal je daar 25EUR voor een glas en 6 bonnetjes. Dat zijn wel grotere glazen, maar ik denk dat je daar op het einde van de avond ook niet ver meer van de 100EUR zal zitten. En dan spreek je niet over het verschil in aanbod.
Ieder voor zich natuurlijk. Het is veel geld, maar het is voor mij wel de moeite waard. Als ik in de Sterrenrestaurant-thread lees, vraag ik me ook af wat hen bezielt om zoveel te betalen.